رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

ترامپ کوتاه آمد؛ واشنگتن آماده گفتگو با کره‌شمالی شد

9:29 - 23 مهر 1396
کد خبر: ۳۵۷۷۲۲
رئیس‌جمهور آمریکا که در هفته‌ها و روزهای گذشته پشت‌سر هم کره‌شمالی را تهدید می‌کرد و دیگر اعضای دولتش را برای آغاز گفتگو با پیونگ‌یانگ مورد انتقاد قرار می داد اکنون از آمادگی خود برای گفتگو با کره‌شمالی می‌گوید.

ترامپ کوتاه آمد؛ واشنگتن آماده گفتگو با کره‌شمالی شدبه گزارش گروه بین‌الملل ، رئیس‌جمهور آمریکا در عقب‌نشینی آشکار نسبت به اظهارات اخیر خود اعلام کرد که آمادگی دارد با کره‌شمالی وارد گفتگو شود.

بنا به گزارش لس‌آنجلس تایمز دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا روز شنبه در جمه خبرنگاران در پاسخ به تهدیدهای اخیر کره‌شمالی گفته که آمریکا آمادگی کامل برای رویارویی با هر اتفاقی را دارد اما در عین حال تأکید کرده آمادگی دارد تا درباره مسئله برنامه هسته‌ای پیونگ‌یانگ با این کشور گفتگو کند.

لس‌آنجلس‌ تایمز یادآوری می‌کند که دونالد ترامپ که اخیرا به رکس تیلرسون وزیر خارجه خود طعنه می‌‎زند که با تلاش برای گفتگو با کره‌شمالی وقت خود را تلف می‌کند حالا از آمادگی برای گفتگو با پیونگ‌یانگ می‌گوید.

رئیس‌جمهور آمریکا در هفته‌های گذشته و همزمان با افزایش تنش بین واشنگتن و پیونگ‌یانگ در واکنش به خبرهایی مبنی بر تلاش وزیر خارجه و وزیر دفاع آمریکا برای آغاز گفتگو با کره‌شمالی با تحقیر نوشت: رکس تیلرسون وقت خود را تلف می‌کند بیش 25 سال است که با کره‌شمالی گفتگو می‌کنیم و میلیاردها دلار خرج کرده‌ایم اما هیچ چیزی به دست نیاورده‌ایم، مسئله کره‌شمالی تنها یک راه‌حل دارد!.

دونالد ترامپ اما تأکید کرد: باورم کنید اگر مسئله با گفتگو حل نشود، ما کاملا آمادگی داریم، بیش از هر زمانی آمادگی داریم.

پس از تحریم‎های یک‌جانبه آمریکا و شورای امنیت سازمان ملل علیه کره‌شمالی و رزمایش‎های تحریک‌آمیز آمریکا و کره‌جنوبی در مرزهای کره‌شمالی و تهدیدهای دونالد ترامپ مبنی بر نابودی کامل کره‌شمالی، پیونگ‌یانگ بارها تهدید کرده که با موشک‎های قاره‌پیما خود قلمرو آمریکا و به‌ویژه جزیره گوام را هدف قرار خواهد داد.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *