نخستین بازدید مجلس از سفارتخانه‌های ایران در «فرانسه» و «سوئیس» انجام شد

13:44 - 22 مهر 1396
کد خبر: ۳۵۷۴۵۷
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
رئیس کمیته روابط خارجی مجلس از نخستین بازدید دو تن از اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از سفارتخانه‌های ایران در سوئیس و فرانسه در قالب سلسله بازدید‌های این کمیسیون از «سفارتخانه‌ها و کنسولگری‌های مستقر ایران در خارج از کشور» خبر داد.

نخستین بازدید مجلس از سفارتخانه‌های ایران در فرانسه و سوئیس انجام شد

مرتضی صفاری‌نطنزی نماینده مردم نطنز در گفت‌وگو با خبرنگار گروه سیاسی از نخستین بازدید دو تن از اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از سفارتخانه‌های ایران در سوئیس و فرانسه در قالب سلسله بازدید‌های این کمیسیون از «سفارتخانه‌ها و کنسولگری‌های مستقر ایران در خارج از کشور» خبر داد.

وی افزود: در این سفر از محل این سفارتخانه‌ها  بازدید به عمل آمد تا برای کار‌هایی همچون دیپلماسی اقتصادی  این سفارتخانه‌ها مورد ارزیابی قرار بگیرند و نهایتا این موارد به دوستانمان در وازرت امور خارجه  منعکس شود.

رئیس کمیته روابط خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: حتما ما یک گزارشی را پیرامون نظارت خود از سفارتخانه‌های ایران در سوئیس و فرانسه به کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ارائه خواهیم کرد.

کمیته روابط خارجی مجلس شورای اسلامی یکی از کمیته‌های زیر مجموعه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی است.
 
زمزمه‌های بازدید کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی از «سفارتخانه‌ها و کنسولگری‌های مستقر ایران در خارج از کشور» در مجلس نهم مطرح شد، اما با پایان عمر این مجلس چنین موضوعی عملی نشد تا اینکه نمایندگان مجلس دهم مجدد به این مهم ورود کردند.

اولین خبر
سیدحسین نقوی‌حسینی ۲۶ تیر سال جاری در گفت‌وگو با خبرنگار گروه سیاسی  از سسلسله سفر‌های «کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس» برای بازدید از برخی سفارتخانه‌ها و کنسولگری‌های ایران در خارج از کشور خبر داده بود.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *