رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

رفتار شناسی مواضع ترامپ

21:37 - 21 مهر 1396
کد خبر: ۳۵۷۲۶۰
رئیس جمهوری امریکا سر انجام بعد از چند هفته جنگ روانی سخنانی در مورد برجام و جمهوری اسلامی ایران به زبان اورد باز نشر لیست دادخواست درخواستی صهونیستها برعلیه نظام جمهوری اسلامی ایران بود .

به گزارش گروه فضای مجازی ، محمد رضا طلاجوران خبرنگار خبرگزاري صداوسيما در یادداشتی نوشت:  رئیس جمهوری امریکا سر انجام بعد از چند هفته جنگ روانی سخنانی در مورد برجام و جمهوری اسلامی ایران به زبان اورد باز نشر لیست دادخواست درخواستی صهونیستها برعلیه نظام جمهوری اسلامی ایران بود .


تروریستی خواندن نهاد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به عنوان نوک پیکان مقابله با گره های تروریستی در سالهای اخیر یکی از اصلی ترین محورهای این سخنرانی سراسر عناد و دشمنی بود.


این لیست اتهامی محورهای دیگری هم داشت از نقش افرینی در بمب گذاری در سفارتخانه های امریکا در لبنان گرفته تا تلاش برای بمب گذاری در رستورانی ناآشنا در واشنگتن و مقابله با فتنه گران سال 88 و تلاش ایران برای دستیابی به توان موشکی بالستیک از دیگر محورهای لیست بلند بالای سخنرانی ترامپ بود .


ترامپ فرصت را از دست نداد و دست خوشی هم برخی رژیم های عربی منطقه داد و خلیج فارس را خلیج عربی توصیف کرد .


ترامپ این دادخواست اتهامی را در حالی ادامه داد که هیچ ارتباطی به موضوع سخنرانی او یعنی اعلام موضع در قبال برجام نداشت رویکردی که مخاطبان این سخنرانی را متعجب نکرد و تنها به تقویت موضع رئیس جمهور دیوانه و استمرار سیاست تشدید ابهام در سیاست امریکا در قبال برجام دامن زد .


امریکا این سیاست ابهام افزایی را از این پس به اهرمی برای فشار بر ایران کنار رفتن پرده های ابهام از توان نظامی ایران ، تضعیف بازوهای توانمند جمهوری اسلامی ایران در منطقه استفاده خواهد کرد.


اگر فرمان ترامپ به خزانه داری امریکا برای تحریم سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و تعیین جایزه 15 میلیون دلاری برای کسب اطلاعاتی از درباره دو تن از فرماندهان حزب الله و حمایت از گروه های فتنه گر در داخل کشور قرار دهیم بخوبی می توان دید که امریکا طرحی همه جانبه با پازلهای مختلف تلاش می کند تا اهدافی را که در میدان نظامی از طریق گروه های اجیر شده افراطی گروه های صهیونیستی تکفیر بدست نیاورده اینبار در میدانی جدید کسب کند .


ترامپ از امروز عملا با تغییر کارکرد توافقنامه برجام انرا به اهرمی برای فشار برایران تبدیل کرد و عملا تئوری برجام های متعدد در قبال ایران را کلید زد ، برجام برسرتوافقات منطقه ای ، برجام برای مذاکره برسر توان موشکی و برجام برای تضعیف همپیمانان منطقه ایران لیست جدید است که برای مذاکره در برابر جمهوری اسلامی ایران قرار داده شد و در این بین نقش همپیمانان اروپایی امریکا را نباید از نظر دور داشت چراکه اصرار طرف های اروپایی برای حفظ برجام تلاشی برای حفظ منافع ایران نخواهد بود بلکه اروپا پنجره ای برای گفتگو با ایران و نقش افرین پلیس خوب خواهد بود .

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *