رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

اخراج مجدد گروهی از مهاجران از یونان به ترکیه

15:18 - 21 مهر 1396
کد خبر: ۳۵۷۱۴۴
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
مقامات یونان بار دیگر گروهی از مهاجران را به ترکیه اخراج کردند که با انتقاد‌های شدید سازمان‌های حقوق بشری مواجه شد.

اخراج مجدد گروهی از مهاجران از یونان به ترکیهبه گزارش گروه حقوقی و قضایی به نقل از  مرکز پایش ستاد حقوق بشر ب، مقامات یونان با حمایت سازمان حفاظت از مرز‌های اروپایی "فرونتکس" بار دیگر گروهی از مهاجران را به ترکیه اخراج کردند که با انتقاد‌های شدید سازمان‌های حقوق بشری مواجه گردید.

اخراج مهاجران سوریایی پس از آن متوقف شده بود که دو مهاجر سوری، به خاطر اخراج شان به دادگاه شکایت کرده بودند.

با این حال، دیوان عالی یونان در ماه سپتامبر تصمیم ن‌هایی اش را اعلام کرد که ترکیه برای این مهاجران کشور سوم و امن محسوب می‌شود و به همین دلیل یک بار دیگر راه برای اخراج مهاجران سوریایی باز شد.

پلیس یونان اعلام کرده است که این مهاجران با یک پرواز اختصاصی از میدان هوایی جزیره لسبوس به شهر آدانا در ترکیه انتقال داده شدند.

مقامات یونان گفته اند که اخراج‌ها از یونان به ترکیه با مفاد توافقنامه مهاجران میان اتحادیه اروپا و ترکیه مطابقت داشته است.

براساس این توافقنامه که ماه مارس سال گذشته امضا شده، مهاجرانی که به صورت غیرقانونی از ترکیه به یونان بیایند و درخواست پناهندگی شان در یونان قبول نشود، به ترکیه اخراج می‌شوند.

پلیس یونان از زمان تطبیق این قرارداد تاکنون ۱۳۶۰ مهاجر را که فقط ۲۱۶ تن  سوریایی بوده اند از یونان به ترکیه اخراج کرده است.

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *