شفر: می‌خواهم استقلال را به صدر جدول برگردانم/ زمین آزادی مثل فرش ایرانی یکدست است/ خستگی در استقلال معنا ندارد/ بازیکنانم مطمئن باشند که پشت آنها هستم

14:10 - 20 مهر 1396
کد خبر: ۳۵۷۰۱۵
دسته بندی: ورزشی ، فوتبال
سرمربی تیم فوتبال استقلال گفت: برای من پیام‌های بسیاری از خبرنگاران آلمان می‌رسد که چقدر دربی تهران برای آنها مهم است و دوست دارند به تهران بیایند.

به گزارش گروه ورزشی ، وینفرد شفر در نشست خبری پیش از دیدار تیمش مقابل فولاد در هفته نهم لیگ برتر اظهار داشت: قبل از اینکه در مورد بازی صحبت کنم، دوست دارم ابتدا در مورد تجربیات چند روز حرف بزنم.

وی ادامه داد: شما خبرنگاران پل ارتباطی بین تیم و هواداران هستید و دوست دارم با هم همکاری خوبی داشته باشیم. هر چقدر کشور شما فوتبالیست‌های بهتری داشته باشید، تیم ملی قوی‌تری خواهید داشت و کار سرمربی تیم ملی هم راحت‌تر خواهد شد.

سرمربی تیم فوتبال استقلال افزود: استقلال یک تیم بزرگ است با تاریخچه غنی با خون قلبی که برای تماشاگران وجود دارد. در این تیم بازیکنان بزرگی در سطح ایران و آسیا و حتی بازیکنانی که در آلمان بودند حضور داشتند. برای من پیام‌های بسیاری از خبرنگاران آلمان می‌رسد که چقدر دربی تهران برای آنها مهم است و دوست دارند به تهران بیایند. شما خودتان(خبرنگاران) می‌دانید که چقدر مهم است که ما خودمان را خوب جلوه بدهیم. انتخاب من به عنوان سرمربیگری استقلال بازتاب زیادی داشت. این باشگاه با این تماشاگرانش به من افتخار داده که من جزوی از این باشگاه و مجموعه باشم و بتوانم کمک کنم که استقلال را به جایگاه اصلی آن که صدر جدول است برگردانم.

شفر افزود: من تازه یک هفته است که با این تیم کار می‌کنم. آن هم بدون بازیکنان ملی‌پوشم. حریف ما در لیگ برتر یک تیم بسیار خوب است، یک تیمی است که خیلی خوب بسته و به حالت تیمی بازی می‌کند و ما هم سعی کرده‌ایم که روی این مسائل کار کنیم و به چیزی که احتیاج داریم این است که با سرعت اعتماد به نفس، صبر و شانس بازی کنیم. به قول آلمانی‌ها خوش شانسی را باید به دست آورد. در هفته گذشته کار من این بود که بررسی کنیم و بفهمم که دلیل اینکه استقلال در این جایگاه قرار گرفته چه چیزی است.

وی خاطرنشان کرد: از لحاظ تاکتیکی، روحی و روانی و بدنسازی روی تک تک بازیکنان کار کردیم. ما وقتی توپ را از دست می‌دهیم باید پرس کنیم و از طریق پرس ضدحمله انجام دهیم و با فشاری که روی بازیکنان آنها می‌آوریم در طول بازی باعث شویم که آنها توپ را از دست بدهند و در آن صورت باید با پاس‌های سالم توپ را به فورواردها برسانیم. شما می‌دانید که دو سوم گل‌ها از توپ‌هایی است که با از دست دادن حریف به دست می‌آید.

شفر ادامه داد: یک سوم بازی کرنل، ضربات آزاد و شروع مجددهاست و روی این مسائل هم ما کار زیادی کرده‌ایم و در ادامه هم کار خواهیم کرد. همیشه گفته‌ام هدف ما این است رفته رفته بهتر شویم. بچه‌ها تلاش زیادی در هفته گذشته کردند و همه آنها انگیزه دارند تا از این شرایط عبور کنیم. من و تیمم سعی کرده‌ایم تمام مشکلات را برطرف کنیم اما باز هم می‌گویم به زمان نیاز داریم. در هفته‌های آینده فشرده‌تر کار خواهیم کرد و امیدوارم قبل از دیدار دربی آمادگی لازم را بدست بیاوریم و بتوانیم در آن دیدار حساس نتیجه لازم را کسب کنیم.

وی در ادامه با اعلام اینکه تیم استقلال در زمین شماره دو ورزشگاه آزادی تمرین می‌کند، خاطرنشان کرد: من از مسئول ورزشگاه آزادی تشکر می‌کنم که زمین بسیار صاف و یکدست آزادی را در اختیار ما قرار داد. این زمین مانند فرش ایرانی در تمام دنیا معروف و صاف و یکدست است. همانطور که قبلا هم گفتم ما همه کنار یکدیگر به تیم استقلال کمک می‌کنیم و همه می‌دانیم که مربی که در باشگاه بزرگی مانند استقلال کار می‌کند نماد این باشگاه خواهد بود. من باید ذهنیتم را کاملا در اختیار باشگاه و تیم استقلال قرار دهم و امیدوارم مشغله دیگری نداشته باشم. ما باید همه همدل و یکصدا باشیم تا به موفقیت برسیم. اکنون نمی‌توانم بگویم فردا چه کسانی برای تیم ما بازی خواهند کرد. باید ابتدا با ملی پوشانم که تازه از اردوی تیم ملی برگشتند صحبت کنم تا ببینم آنها خسته هستند یا خیر، اما چیزی که می‌دانم این است که خستگی در باشگاه بزرگی مثل استقلال معنا ندارد.

سرمربی تیم فوتبال استقلال در ادامه با دعوت از تماشاگران استقلال برای حضور در دیدار فردای تیم استقلال مقابل فولاد خوزستان عنوان کرد: ما در دیدار فردا به تماشاگرانمان احتیاج داریم و از همین جا از آنها خواهش می‌کنم تا فردا به استادیوم بیایند و ورزشگاه را به رنگ زیبای دریا، که همان آبی است دربیاورند. ما هم تمام تلاشمان را خواهیم کرد تا به پیروزی برسیم. من پشت باشگاه و تیمم هستم. برخی از بازیکنان شاید در برخی از لحظات بد بازی کنند اما من توقع دارم آنها بهترین عملکرد را در تیم ما داشته باشند. من همیشه سینه‌ام را سپر می‌کنم و از بازیکنانم مقابل برخی رسانه‌ها دفاع می‌کنم. تا به حال هیچ موقع در طول دوران مربیگری‌ام به حرف روزنامه‌ها و هواداران یک بازیکن را به زمین یا خارج از زمین نیاورده‌ام. بازیکنانم مطمئن باشند من پشت آنها هستم. من آمده‌ام تا در ایران کار کنم و می‌دانم در این کشور خانواده برای شما بسیار اهمیت دارد. در این یک هفته از طرف مردم عشق‌های فراوانی به من نشان داده شده و امیدوارم بتوانم اینجا خوب کار کنم.

شفر در پاسخ به این پرسش که تیم استقلال از فصل جدید لیگ برتر کمترین گل زده را بین تیم‌ها دارد و برای خروج از این بحران چه فکری شده است، تصریح کرد: همانطور که گفتم ما باید با فشار شدید ابتدا توپ را بدست آوریم و بعد سریع توپ را به مهاجمانمان برسانیم تا بتوانیم روی دروازه حریف فشار بیاوریم. ما نباید فقط دریبل کنیم. باید جرأت شوت زدن هم داشته باشیم. آرژانتین در گذشته تیمی بود که توپ را تا محوطه جریمه خوب پیش می آورد اما موفق به گلزنی نمی‌شود. در هفته گذشته روی این موضوع کار کردیم و امیدوارم فردا در زمین بازی هم این را نشان دهیم.

وی درباره تیم فولاد خوزستان و اینکه آیا از این تیم شناختی دارد یا خیر، گفت: فولاد تیم خوبی است و به خوبی هم بازیکنان این تیم توپ را حفظ می‌کنند. سه بازیکن این تیم به شماره‌های 10، 24 و 7 را می‌شناسم. تیم یکدستی هستند و بازیکنانش همدیگر را می‌شناسند و می‌دانند باید در زمین چکار کنند. ضمن اینکه ما هم دوست داشتیم روی این موضوع‌ها کار کنیم اما همانطور که گفتم زمان کمی داشتیم. 100 درصد در این مسابقه شانس پیروزی داریم. اگر شانس نداشتیم اصلا به استادیوم نمی‌رفتیم.

سرمربی تیم فوتبال استقلال در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی براینکه چه اقداماتی برای بازگشت اعتماد به نفس در بازیکنان استقلال انجام داده‌اید، تصریح کرد: ما سعی کردیم در تمرینات روی این مسئله کار کنیم، احساس کردم که اصلا بازیکنان نمی‌توانند حرف بزنند، ساکت بودند و صداهای آنها خیلی ضعیف بود و بیشتر اوقات در خودشان بودند و این اصلا چیز خوبی نیست. من اول با آنها صحبت کردم و از آنها خواستم که بیشتر بخندند. وقتی شما می‌توانید بخندید پس قوی تر هستید. هدف من این است که روز به روز آنها را به بهترین شرایط برسانم. تصاویری که از تمرینات به دست شما و ما رسیده نشان می‌دهد که بازیکنان در مسیر بهتر شدن هستند و اعتماد به نفس به آنها برمی‌گردد. حرفه‌ای بودن فقط این نیست که در زمین تمرین باشند و اصول آن از بیرون از زمین شروع می‌شود مخصوصا وقتی که شما در باشگاه‌های بزرگی بازی می‌کنید. اما اینجا بازیکنان به من نشان دادند که همگی تشنه و گرسنه بدست آوردن موفقیت هستند.

شفر در خصوص سوال خبرنگار دیگری مبنی براینکه استقلال در فصل گذشته به جوان گرایی روی آورد و از آن در نیم فصل دوم بهره برد، افزود: ما همیشه این آمادگی را داریم که بهترین بازی و بهترین نتیجه را بگیریم. هر کسی که بتواند به تیم کمک کند برای من مهم است من در این زمان کوتاه نمی‌توانم از توانایی صددرصد بازیکنان بهره برداری کنم و این مسئله‌ای است که ما همیشه با توجه به سه تعویضی که در بازی می‌توانیم انجام بدهیم قابل برطرف شدن است. ما اگر بدانیم یکی از بازیکنانمان نمی‌تواند خوب کار کند می‌توانیم تعویض انجام دهیم البته این به آن دلیل نیست که آن بازیکن ضعیف است دلیل این است که ما باید روی نقاط ضعف تیم کار کنیم و آن بازیکن هم به دنبال بهتر شدن باشد. البته ما چند بازیکن مصدوم هم داریم که منتظریم هرچه زودتر به تیم برگردند.

وی در واکنش به سوالی مبنی براینکه در ایران مربیان آلمانی نمی‌توانند خوب نتیجه بگیرند تصریح کرد: من از شما (خبرنگار) سوال می‌کنم که دلیل عدم موفقیت این مربیان چه بوده است؟ از این دست مشکلات برای یک باشگاه و یک تیم به عنوان مثال همین الان در تیم بایرن مونیخ اتفاق افتاده است و البته این مسئله هیچ ربطی به استقلال ندارد. وقتی بازیکنان بروند پیش مدیر باشگاه و مشکلات را آنجا مطرح کنند و هر بازیکنی که این شرایط را داشته باشد که نظرش را در مورد مربی و باشگاه اعلام کند خود مربی می‌تواند بگوید خداحافظ. چون خود به خود دیگر کار مربی در آن باشگاه تمام و خراب می‌شود. اگر یک بازیکن شخصیت‌ داشته باشد باید پیش مربی برود و بگوید که من می‌خواهم با شما صحبت کنم اگر پشت سر آن بازیکنان دیگر هم به باشگاه بروند ما به آن بازیکن دیگر نیاز نخواهیم داشت. این مسئله ای است که تمام باشگاه‌های دنیا برایشان این شرایط پیش می‌آید اما من به عنوان یک مربی آلمانی از ایران و مخصوصا تهران خوشم آمده است و همانطور که قبلا گفته‌ام آماده‌ام که در ایران بمانم و امیدوارم یک خانه قشنگ هم در اختیار من قرار داده شود.(باخنده) شما(خبرنگاران) در حال نوشتن هستید این را هم بنویسید که اولین مربی آلمانی در ایران موفق شد.

سرمربی تیم فوتبال استقلال در ادامه در خصوص اینکه در ایران بازیکنان بزرگی نشان دادند که عملکرد غیرحرفه‌ای دارند، اظهار داشت: من با بازیکنان صحبت می‌کنم و تمرینات دست جمعی و به صورت تکی به آنها انجام می‌دهم نه فقط با بازیکنان اصلی و بزرگتر بلکه با ذخیره ها نیز همانطور وقت می‌گذارم و با آنها صحبت می‌کنم و به آنها می‌گویم که چرا مسی و رونالدو با بازیکنان دیگر فرق دارند. دلیل بزرگتر بودن آنها این است که بیشتر از بقیه تمرین می‌کنند و وقتی تمرین تمام می‌شود زود به رختکن نمی‌روند و صبر می‌کنند و به تمریناتشان ادامه می‌دهند و روی نقاط ضعف خودشان کار می‌کنند. بازیکنان بزرگ همیشه بازیکنان بزرگتر را الگو قرار می‌دهند. من خودم بابین مور را الگو قرار دادم و سعی می‌کردم در تلویزیون و ویدیوهایی که از او بدستم می‌رسید مثل آن باشم و در ادامه بهتر شوم.

وی افزود: من به بازیکنان خودم همیشه می‌گفتم که بازی‌های توماس هسلر را نگاه کنند و یا به بازی هافبک‌های نفوذی نگاه کنند و عملکرد بهتری داشته باشند و به تیم ملی آلمان برسند و یا اولیور کان که همیشه ویدیوهای سپ مایر را نگاه می‌کرد و موفق شد که دروازه‌بان بزرگی شود. من قصدم این است که بازیکنان خودشان برای خودشان زحمت بکشند و بتوانند به تیم ملی دعوت شوند. هیچ مربی بازیکن بدتر را نمی‌پذیرد و این عملکرد بازیکنان است که آنها را می‌تواند به تیم ملی برساند. من می‌دانم که توماس هسلر قبلا در ایران و پیش شما بوده است. او قبلا بازیکن من بود و وقتی که 33 سال داشت بعد از پایان تمرینات در زمین می‌ماند و تمرین ضربه آزاد می‌کرد. همیشه بهترین بود و تا روز آخر بهترین ماند. عمر عبدالرحمان را نگاه کنید 16 سال داشت که به تیم العین آمد من به او طوری تمرین دادم که فکر می‌کنم شما هم با من هم عقیده باشید. او در حال حاضر بهترین بازیکن آسیا است. بازیکن باید بداند که مربی مثل یک پدر همه تجربیاتش را در اختیار او می‌گذارد و اگر بازیکن به من بگوید که به چه چیزی نیاز دارد من در خدمتش هستم و تک تک بازیکنان برای من مهم هستند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *