تعداد مبتلایان سل مادرزادی در دنیا به 500 نفر نمی رسد

12:01 - 20 مهر 1396
کد خبر: ۳۵۶۹۶۵
دسته بندی: جامعه ، عمومی
رئیس بیمارستان مسیح دانشوری گفت: تعداد مبتلایان سل مادرزادی در دنیا شاید به 500نفر نمیرسد و کمیاب است.

تعداد مبتلایان سل مادرزادی در دنیا به 500 نفر نمی رسدبه گزارش گروه جامعه ،علی اکبر ولایتی در «هشتمین کنگره بین المللی بیماری‌های ریوی، مراقبت‌های ویژه وسل» ­افزود: هشتمین کنگره بین المللی بیماری محلی است برای تبادل اطلاعات افرادی است که در این حوزه مشارکت می‌کنند.

وی با اشاره به شیوع بیماری­سل در کودکان گفت:: هر چه سن کودک کمتر باشد و به دوره تولد نزدیک‌تر باشد، وضعیت آن متفاوت است. تعداد مبتلایان به سل مادرزادی شاید به ۵۰۰ نفر در دنیا نمی‌رسد و بسیار کمیاب است. در سال ۱۳۶۷ تعداد مواردی که از سل مادرزادی در دنیا گزارش شده بود به ۴۰۰ مورد نمی‌رسید.

رئیس بیمارستان مسیح دانشوری گفت: اگر یک کودک زیر یک سال میکروب سل وارد بدنش شود ممکن است تا ۵۰ درصد بیماری را نشان می‌دهد اگر بین ۱ تا ۲ سال باشد ۷۵ تا ۸۰ درصد، اگر بین ۲ تا ۵ سال باشد ممکن است ۹۵ درصد بیماری را نشان دهد. هر چه سن کودک کمتر باشد احتمال اینکه سل تبدیل به مرض شود بیشتر است.

آیین گشایش «هشتمین کنگره بین المللی بیماری‌های ریوی، مراقبت‌های ویژه وسل» ­ باحضور دکتر ولایتی رئیس بیمارستان دکترمسیح دانشوری و سایر مسئولان و متخصصان در دانشگاه شهیدبهشتی برگزار شد.

 


برچسب ها: سل بیماری سل

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *