آبشار آب ملخ شاهکار طبیعت اصفهان+تصاویر

11:56 - 20 مهر 1396
کد خبر: ۳۵۶۹۴۳
دسته بندی: اقتصاد ، انرژی
آبشار آب ملخ از جمله آبشارهای استان اصفهان است که در شهرستان سمیرم واقع شده‌است. موقعیت آبشار در ۶۰ کیلومتری شهر سمیرم و در مجارورت روستای آب ملخ قرار دارد.

به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد ، آبشار آب ملخ از جمله آبشارهای استان اصفهان است که در شهرستان سمیرم واقع شده‌است. موقعیت آبشار در ۶۰ کیلومتری شهر سمیرم و در مجارورت روستای آب ملخ قرار دارد.

وجه تسمیه نام آبشار به این خاطر است که ترکیبات خاصی در آب آن وجود دارد که موجب از بین رفتن ملخ‌های مهاجم می‌شود. وجود این ترکیبات باعث شده تا از آب آبشار به عنوان یک آفت کش طبیعی برای آبیاری مزارع استفاه شود.

آبشار آب ملخ شاهکار طبیعت اصفهان+تصاویر

نام دیگر این آبشار، تخت سلیمان است و به خاطر سنگی که مانند پل دو طرف دره را به یکدیگر متصل کرده این نام به آبشار نسبت داده شده‌است.

آبشار آب ملخ یکی از زیباترین آبشارهای ایران است. رودخانه ی پرجوش و زیبای ماربر، کوه های بلند دنا، چشمه های فراوان و پرآب، هم جواری رودخانه و جنگل، هوای مطبوع و فضای آرام بخش و دلپذیر، آبشار را به مکانی مناسب برای گردشگری و گذران اوقات فراغت تبدیل کرده است.

آبشار آب ملخ شاهکار طبیعت اصفهان+تصاویر

بهترین زمان بازدید از آبشار آب ملخ فصل‌های بهار و تابستان است. کوهنوردان و طبیعت گردان می توانند برای دیدار بهتر از طبیعت دنا، روستای آب ملخ و پدیده تخت سلیمان، طی یک برنامه ریزی سه روزه و از طریق دره اتابکی به قلل کل قدویس (۴۳۸۰ متری) صعود و در برگشت از کنار رودخانه و جنگل به تخت سلیمان رفته و از آن بهره ببرند.

آبشار آب ملخ شاهکار طبیعت اصفهان+تصاویر

آب ملخ یکی از آبشارهای منحصر به فرد ایران می باشد که بر اثر سقوط یک سنگ در راه رودخانه شکل گرفته، این آبشار دوطرفه است که از دو سوی آن آب جریان دارد و به داخل رودخانه می ریزد. 

 آب این آبشار خیال انگیز از چشمه ای در دل کوه بیرون می آید و پس از جاری شدن بر روی طاقی سبز به رودخانه ماربر می ریزد. آب جاری شده در ماربر با رود سميرم ادغام می شود و پس از ترکیب با رودخانه اي كه از سمت ياسوج مي آيد به رود خرسان که بزرگترین ریزآبه های کارون است، می پیوندد.

آبشار آب ملخ شاهکار طبیعت اصفهان+تصاویر



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *