موزه اسباب بازی کاشان بازگشایی می شود/شب مانی در موزه با عروسک و اسباب بازی

9:53 - 20 مهر 1396
کد خبر: ۳۵۶۹۲۰
موزه اسباب بازی و عروسک خیمه شب بازی کاشان پس از طی مرمت بزودی با شکلی نوینی در موزه داری بازگشایی می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه جامعه ، موزه اسباب بازی کاشان یکی از موزه های متفاوت کشور است که توسط بخش خصوصی اداره می شود. موزه ای که بر بزرگسالان فرصتی برای سرک کشیدن در نوستالژی‌هاشان و برای کودکان فرصتی برای آشنایی با عروسک‌ها و اسباب بازی‌ها، یادگیری و بازی است. این موزه که یکسال گذشته به دلیل مرمت بنا تعطیل بوده طی هفته‌های آینده بازگشایی خواهد شد. موزه اسباب بازی کاشان این بار شکل متفاوتی به خود گرفته است.

موزه اسباب بازی کاشان بازگشایی می شود/شب مانی در موزه با عروسک و اسباب بازی

امیر سهرابی، مدیر موزه اسباب بازی کاشان به گفت: دراستای توسعه موزه طرح اضافه کردن بخش اقامتی به موزه را اجرا کردیم. اضافه شدن بخش اقامتی به معنای خانه موزه شدن بود.
وی افزود: این اتفاق دو وجه دارد. بخش اقامتی می تواند در موضوع اقتصادی به موزه کمک کند و در تامین هزینه های موضوع کمک کند. کمک اقتصادی ضمن حفظ حیات موزه، پروژه های مرمتی، فزهنگی و پژوهشی موزه نیز پیش می روند.

سهرابی گفت:وجه دیگر این است که در فضای گردشگری فرهنگی و اقامتگاه‌های بوم گردی فضای جدید اضافه خواهد شد و گردشگران می توانند شب را در موزه بمانند.

وی افزود: شب ماندن در موزه می تواند گردشگر را در حال و هوای موزه نگه دارد و موزه برنامه‌های بیشتری را داشته باشد. وقتی در نوع اقامت دارید به طور مثال روز با مجموعه موزه آشنا می شوید و موزه را می بینید. عصر در کارگاه عروسک سازی شرکت و شب هم خیمه شب بازی تماشا می کنید. این اتفاق گردشگر را بیشتر با موضوع موزه درگیر می کند.

موزه اسباب بازی کاشان بازگشایی می شود/شب مانی در موزه با عروسک و اسباب بازی

سهرابی درباره نحوه مرمت و اقامتی شدن این موزه نیز گفت: بنای موزه یک طبقه زیرین داشت که در حوالی سالهای ۶۰ صاحب خانه قبلی، حوضخانه را تخریب و روی حیاط سقف زده بود و این بنا مانند دیگر بناهای تاریخی کاشان الگوی گودال باغچه داشت.

مدیر موزه اسباب بازی کاشان گفت: در این پروژه بخشی از فضای سقف به سب گودال باغچه باز شد و در طبقه پایین نیز با مرمت فضای جدیدی برای آثار موزه ایجاد شد.همچنین تماشاخانه ای هم برای اجرای نمایش های سنتی ایجاد شده است.

موزه اسباب بازی کاشان بازگشایی می شود/شب مانی در موزه با عروسک و اسباب بازی

سهرابی اظهار امیدواری کرد: پروژه در مراحل آخر است و‌طی یک ماه آینده موزه بازگشایی میشود و فعالیت‌های خود را از سر می‌گیرد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *