رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

صدیقی: جامعه دانشجویی در کشور با معضل کم تحرکی مواجه است

9:34 - 20 مهر 1396
کد خبر: ۳۵۶۹۰۸
دسته بندی: ورزشی ، سایر حوزه ها
معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: متاسفانه امروز جامعه دانشجویی در کشور با معضل کم تحرکی مواجه است که این کم تحرکی در بین دانشجویان دختر و پسر وجود دارد

به گزارش گروه ورزشی ، محمد رضا دهخدا روز چهارشنبه در نشست خبری روز جهانی ورزش دانشگاهی،افزود: هدف فدراسیون جهانی ورزش های دانشگاهی (FISU) مشارکت بیشتر ورزشی دانشجویان در دو بخش دختران و پسران است که در رقابت های این دوره هزاران دانشجو از 141 کشور جهان حضور داشتند و ایران با 84 ورزشکار دختر و پسر در هشت رشته ورزشی جایگاه دهم را در بین کشورهای شرکت کننده به خود اختصاص داد.

دهخدا ادامه داد: اگر چه ما به لحاظ کمی و کیفی تعداد مدال های بیشتری نسبت به دوره قبلی در این دوره کسب کردیم اما جایگاه ایران در جدول رده بندی نسبت به دوره قبل یک پله سقوط را نشان داد که این مساله از شایستگی ورزشکاران ایران چیزی کم نمی کند.

محمد پورکیانی مدیرکل تربیت بدنی وزارت علوم نیز در این نشست گفت: در حال حاضر ٦هزار و ٥٢٦ دانشجو عضو انجمن های ورزشی دانشگاه ها هستند که این یک ظرفیت خوب برای ورزش دانشجویی کشور محسوب می شود.
وی ادامه داد: در بیش از٤٠ دانشگاه از سوی سازمان امور دانشجویی وزارت علوم در 220 مورد برای توسعه زیر ساخت های ورزش و تجهیزات همگانی کمک شده است.

پورکیانی اضافه کرد : در سال ٩٥ حدود ٢٥درصد دانشجویان ما تحت پوشش ورزش دانشگاهی قرار گرفتند که البته آمار قابل قبول و خوبی نیست.

وی همچنین به تشکیل انجمن کارآفرینی در ورزش دانشگاهی اشاره کرد و گفت:برای نخستین بار برنامه ٥ ساله راهبردی ورزش دانشگاهی تدوین شده که خوشبختانه به تصویب هم رسیده است.

مدیرکل تربیت بدنی وزارت علوم درباره توسعه ورزش همگانی در دانشگاه ها توضیح داد: جشنوارهای مختلفی برای توسعه این ورزش در نظر گرفته شده و در این راستا سومین المپیاد ورزش همگانی را در آینده برگزار خواهیم کرد.

به گفته پورکیانی در المپیاد ملی، سهمیه ورزشکاران افزایش می یابد، ضمن اینکه درمورد تعداد رشته ها نیز افزایش را شاهد خواهیم بود.

مجتبی صدیقی معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری نیز در حاشیه این نشست در جمع خبرنگاران عملکرد دانشجویان در بیست و نهمین دوره یونیورسیاد دانشجویان در چین تایپه را مثبت ارزیابی کرد وگفت: نتایج کسب شده در رشته های ووشو، تکواندو ، شمشیربازی و تیرو کمان برای کاروان ایران اهمیت زیادی داشت ضمن اینکه ایران توانست برای نخستین بار در والیبال عنوان قهرمانی را از آن خود کند که در یک نگاه کلی این نتایج بیانگر موفقیت کاروان ایران بود.

صدیقی افزود: در عرصه ملی نیز هر دو سال یکبار المپیاد ورزشی را برگزار می کنیم که نشان از تلاش تربیت بدنی وزارت علوم برای تقویت و توسعه ورزش دانشگاهی است و این روند در سال‌های آینده با قدرت و در سطح بهتر ادامه خواهد یافت .

معاون وزیر علوم در ادامه اظهار داشت: متاسفانه امروز جامعه دانشجویی در کشور با معضل کم تحرکی مواجه است که این کم تحرکی در بین دانشجویان دختر و پسر وجود دارد و توسعه ورزش در دانشگاه ها و مراکز علمی کشور می تواند این مشکل مهم را در سطح قابل قبولی کاهش دهد.

صدیقی گفت : تاسیس مراکز ارزیابی تندرستی و مشاوره ورزشی یکی از اقدامات اداره کل تربیت بدنی در دانشگاه ها است و طی دو سال گذشته 50 مرکز فعالیت خود را آغاز کرده اند و در تلاشیم تا این تعداد به ٨٠ مرکز افزایش یابد و نتایج ارزیابی این مراکز در آینده نزدیک اطلاع رسانی می شود.

وی درباره ضرورت توجه به ورزش دانشجویان افزود: سلامت و نشاط جامعه دانشجویی از اولویت های وزارت علوم و فدراسیون ورزش های دانشگاهی است و هر قدر در این زمینه سرمایه گذاری شود گام های بلندتری در جهت تحقق نشاط و سلامت بیشتر جامعه خواهد بود.

صدیقی اضافه کرد: در وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری به دنبال فراهم کردن فضاهای آموزشی و ورزشی و تامین تجهیزات بیشتر در ورزش دانشگاهی هستیم تا سرانه این بخش را در بخش های مختلف افزایش دهیم.
معاون وزیر علوم افزود:وزارت ورزش و جوانان نیز به کاروان ورزشی ایران در یونیورسیاد دانشجویان کمک و حمایت‌هایی کرده است که جای تقدیر دارد ضمن اینکه ما قصد داریم در آینده نزدیک تفاهم نامه ای در جهت افزایش سطح همکاری‌ها به امضا برسانیم.

در پایان نشست امروز تفاهم نامه ایی بین سازمان داوطلبان هلال احمر با سازمان امور دانشجویان تربیت بدنی وزارت علوم به امضا رسید تا از ظرفیت های این دو سازمان در حوزه ورزش بیشتر استفاده شود.

بیست و نهمین دوره بازی های دانشجویان جهان از 28مردادماه و با حضور بیش از هفت هزار و 700 دانشجو از 141 کشور در 22 رشته در چین تایپه برگزار شد و ایران با کسب 23 مدال رنگارنگ توانست دراین رقابت ها در جایگاه دهم بایستد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *