صندوق بین المللی پول درباره آسیب‌پذیری‌های نظام مالی جهانی هشدار داد

5:49 - 20 مهر 1396
کد خبر: ۳۵۶۹۰۴
مقامات صندوق بین المللی پول اعلام کردند نظام مالی جهانی به منظور برخورداری از ثبات باید از سیاست های موثر پولی، حمایتی، سرعت بخشیدن به مقررات و چرخه رشد مناسبی برخوردار باشد.

به گزارش گروه بین‌الملل ،به نقل از خبرگزاری شین هوا، صندوق بین المللی پول هشدار داد به رغم بهبودی و ادامه ثبات وضع مالی، افزایش آسیب پذیری‌ها می‌تواند روند بهبودی مالی جهانی را مختل کند.

بر این اساس، مقامات صندوق بین المللی پول اعلام کردند نظام مالی جهانی به منظور برخورداری از ثبات باید از سیاست های موثر پولی، حمایتی، سرعت بخشیدن به مقررات و چرخه رشد مناسبی برخوردار باشد.

بر اساس اظهارات مقامات صندوق بین المللی پول که در واشنگتن مستقر است، به رغم پیشرفت و بهبود اوضاع و راهبردهای مالی اخیر، روند ادامه اوضاع کنونی پولی می‌تواند رشد تورم را در پی داشته باشد. از سوی دیگر، ادامه شرایط مالی و پولی آسان سبب کاهش علاقمندی سرمایه گذاران و همچنین کنکاش بیشتر آنان در این زمینه می‌شود. از این رو، در صورت افزایش اینگونه تحقیقات و کنکاش خطرات بازار از بخش بانکداری به بخش غیر بانکی تغییر می کند.

براساس گزارش‌ها، در ساختار اقتصاد کشورهای عضو گروه 20، بدهی موسسات غیر مالی شامل دولت‌ها، خانوارها و شرکت‌ها بیش از 135 تریلیون دلار معادل 235 درصد از تولید ناخالص داخلی تخمین زده می‌شود. صندوق بین المللی پول هشدار داد خطراتی شامل افزایش تورم و جهش ناگهانی در افزایش نرخ سود می تواند سبب آشفتگی بازار و سرانجام ضرر و زیان سرمایه گذار شود.

از این رو، چالش اصلی سیاست گذاران این است که ضمن اطمینان از محدود کردن آسیب پذیری های مالی، سیاست های پولی بتواند به عنوان حامی روند بهبودی جهانی عمل کند. این صندوق جهانی پیشنهاد می کند، بانک های مرکزی جهت جلوگیری از بروز آشفتگی در بازار برنامه های خود را شفاف سازی کنند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *