رونمایی از کتاب «سربازان نیار» در اردبیل

13:34 - 19 مهر 1396
کد خبر: ۳۵۶۷۳۶
دسته بندی: فرهنگی ، عمومی
مراسم رونمایی کتاب ««سربازان نیار» خاطرات کلام‌اله اکبرزاده نوشته ساسان ناطق، ساعت 18 دوشنبه بیست‌وچهارم مهرماه در سالن مقدس اردبیلی محله نِیار واقع در شهر اردبیل رونمایی می‌شود.

به گزارش گروه فرهنگی به نقل از پایگاه خبری سوره مهر،‌ این مراسم با حضور و سخنرانی محسن مومنی شریف، رئیس حوزه هنری کشور، مرتضی سرهنگی، مدیر دفتر ادبیات و هنر مقاومت حوزه هنری، عبدالحمید قره داغی، مدیرعامل انتشارات سوره مهر، راوی و نویسنده کتاب و همچنین دیگر مسئولان شهر اردبیل برگزار می‌شود.

کتاب «سربازان نِیار» که اخیرا منتشر شده، در 15 فصل به خاطرات اکبرزاده از سال‌های دفاع مقدس و تلاش رزمندگان اردبیلی در هشت سال جنگ تحمیلی می‌پردازد. در این کتاب سعی شده جانفشانی‌های مردم نِیار در سال‌های دفاع مقدس پررنگ‌ شود و به نوعی می‌توان گفت این کتاب جغرافیای ایثارگری اهالی روستای نیار است.

ساسان ناطق نویسنده کتاب، در مقدمه، درباره چگونگی گردآوری این اثر نوشته است:«قبل از ظهر سومین روز از مهرماه 1391 به محل کارم آمد. پیش از آن او را ندیده بودم و نمی‌شناختم. او نشست و قبل از خوردن چای، حرف دلش را زد: «دنبال کسی می‌گشتم خاطراتم را بنویسد؛ اما دلم می‌خواهد شما این کار را بکنید».

گفتنی است «سربازان نِیار» ماحصل 77 ساعت گفت وگوی نویسنده با راوی است که در 550 صفحه توسط انتشارت سوره مهر در دو هزار و 500 نسخه و در قطع رقعی چاپ شده است.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *