آخرین نفس‌های داعش در عراق/ غرب حاضر نیست ملت عراق رنگ آرامش را ببیند

7:30 - 20 مهر 1396
کد خبر: ۳۵۶۷۲۱
دسته بندی: سیاست
کارشناس مسائل خاورمیانه گفت: پیروزی اخیر نیرو‌های مسلح عراقی و حشدالشعبی در مناطق شمالغرب عراق که آخرین آن آزادسازی کامل منطقه مهم الحویجه است، نشان می‌دهد داعش آخرین نفس‌های خود در عراق را می‌کشد.

داعش آخرین نفس‌های خود در عراق را می‌کشد/ آمریکا و غرب هرگز حاضر نیستند، ملت عراق رنگ آرامش و توسعه پایدار را ببیندحسن هانی‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار گروه سیاسی درباره آزادسازی کامل حویجه در عراق و تاثیر آن در روند پاکسازی کامل این کشور از شر گروه‌های تروریستی بیان کرد: پیروزی اخیر نیرو‌های مسلح عراقی و حشدالشعبی در مناطق شمالغرب عراق که آخرین آن آزادسازی کامل منطقه مهم الحویجه است، نشان می‌دهد داعش آخرین نفس‌های خود در عراق را می‌کشد.

وی ادامه‌ داد: تنها یک بخش بسیار کوچکی در منطقه القائم در نزدیکی مرز مشترک عراق و سوریه همچنان در دست داعش باقی مانده است که بنظر می‌رسد ظرف یک ماه آینده این منطقه هم به کلی از دست نیرو‌های داعش پاکسازی شود.

هانی زاده یادآور شد: به نظر می‌رسد ظرف ۲ ماه آینده عراق شاهد پاکسازی کامل اراضی این کشور از وجود گروهک تروریستی داعش خواهد بود و به نظر می‌رسد تا پایان سال جاری میلادی عراق شاهد جشن پیروزی بزرگ ملت عراق و نیرو‌های مردمی عراق برگروهک تروریستی داعش خواهد بود.

کارشناس مسائل خاورمیانه تاکید کرد: طبیعی است بعد از داعش هم قدرت‌های منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای تلاش می‌کنند از طریق بحران سازی در عراق باردیگر مشکلاتی را برای ملت عراق بوجود بیاورند و همه پرسی اقلیم کردستان و اختلافات میان اقلیم و دولت مرکزی بخشی از سناریوی بحران سازی آمریکا تلقی می‌شود.

وی عنوان کرد: با توجه به اینکه در آینده شاهد پاکسازی عراق خواهیم بود، اما بحران در این کشور به شکل‌های دیگری ظاهر خواهد شد و آمریکا و غرب هرگز حاضر نیستند که ملت عراق رنگ آرامش و توسعه پایدار را شاهد باشد.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *