تشدید قانون «مقابله با آمریکا»/ کاتسا اجرایی شود ارتش آمریکا را هم‌ردیف داعش قرار می‌دهیم

11:33 - 19 مهر 1396
کد خبر: ۳۵۶۶۵۷
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: در صورت اجرای قانون کاتسا از سوی ترامپ و آمریکا ایران ارتش آمریکا را در ردیف گروه‌های تروریستی چون داعش قرار خواهد داد.

قانون جواد کریمی‌قدوسی نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه سیاسی ، با اشاره به قانون «مقابله با نقض حقوق بشر و اقدامات ماجراجویانه و تروریستی آمریکا در منطقه» و فرآیند فعالیت کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در اجرای این قانون گفت: این قانون مورد بررسی اعضای کمیسیون امنیت و سیاست خارجی مجلس قرار دارد و طبق آخرین مذاکرات کمیسیون، تصمیم بر این است که ما باید این قانون را غنی سازی و تقویت کنیم.

وی با اشاره به قوانین ضد ایرانی کنگره آمریکا و زمانبندی اجرای آن از سوی ترامپ بیان داشت: پیرامون قوانین اخیر آمریکا، موضوع تروریستی اعلام کردن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی قرار دارد لذا باید گفت ما در قانون «مقابله با نقض حقوق بشر و اقدامات ماجراجویانه و تروریستی آمریکا در منطقه» پیش ازموضوعاتی از قبیل قانون "کاتسا"،‌ قانون وضع کردیم. بنابر این اگر قوانین اخیر آمریکا از جمله قانون "کاتسا" اجرایی شود مجلس و کمیسیون امنیت آماده غنی سازی «مقابله با نقض حقوق بشر و اقدامات ماجراجویانه و تروریستی آمریکا در منطقه» خواهد شد تا از این طریق ارتش آمریکا قانونا در ردیف گروه های تروریستی چون داعش قرار گیرد.

قدوسی افزود: در حال حاضر همانطور که سردار سلیمانی داعش را مورد تعقیب قرار می‌دهد و عنوان می‌کند که تا سه ماه آینده اثری از آن نخواهد بود؛ با تقویت قانون «مقابله با نقض حقوق بشر و اقدامات ماجراجویانه و تروریستی آمریکا در منطقه»، من‌بعد ارتش آمریکا هم بدین نحو مورد تعقیب قرار خواهد گرفت.

عضو کمسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس در پایان بیان داشت: درحال حاضر مقدمات تقویت قانون «مقابله با نقض حقوق بشر و اقدامات ماجراجویانه و تروریستی آمریکا در منطقه» در دست اقدام است و قطعا کمیسیون امنیت در قالب این موضوع طرح جدیدی را به مجلس ارائه خواهد کرد و بدون شک این قانون با نام "تشدید اقدامات علیه آمریکا " مطرح خواهد شد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *