ترامپ هیچ برنامه‌ای برای پایان جنگ در "افغانستان" ندارد

16:30 - 20 مهر 1396
کد خبر: ۳۵۶۵۶۵
مدیر پروژه‌های بین‌المللی موسسه مطالعات سیاسی در آمریکا با انتقاد از عملکرد دولت این کشور اعلام کرد که دونالد ترامپ هیچ برنامه‌ای برای پایان جنگ در افغانستان ندارد.

به گزارش سرویس بین الملل ، فلیس بنیس مدیر پروژه‌های بین‌الملل موسسه مطالعات سیاسی در آمریکا گفت: اگرچه ترامپ قبل از ریاست جمهوری از منتقدان حضور نظامی آمریکا در افغانستان بود، اما پس از روی کار آمدن در این کشور، سیاست خود را تغییر داده و به تشدید جنگ در افغانستان دامن زده است.

وی تصریح کرد: ترامپ با تاکید بر لزوم پیروزی واشنگتن در جنگ افغانستان، به تشدید آتش جنگ دامن می‌زند.

بنیس افزود: برنامه ترامپ برای ادامه جنگ افغانستان به دلیل عدم شفافیت آن بیش از گذشته نگران کننده است.

عضو موسسه مطالعات سیاسی در آمریکا اظهار داشت: رئیس جمهور آمریکا مشخص نکرده که چه تعداد نظامی به افغانستان اعزام می‌کند و یا اینکه این نیروها برای چه مدتی در این کشور حضور خواهند داشت.

این در حالی است که از زمان آغاز ریاست جمهوری ترامپ تلفات غیرنظامیان در جنگ‌‌های آمریکا افزایش یافته و تنها در 6 ماه نخست ریاست جمهوری وی، تلفات غیرنظامیان افزایش 67 درصدی داشت.

این کارشناس مسائل سیاسی افزود: تاکنون مشخص شده که نیروی نظامی راه چاره‌ای برای تروریسم نیست و تنها از طریق دیپلماسی این بحران حل می‌شود.

بنیس تصریح کرد حل بحران از طریق دیپلماسی سخت‌تر است و زمان بیشتری خواهد برد، «اما این تنها چیزی است که نتیجه خواهد داد».

این در حالی است که پس از استراتژی جدید ترامپ، آمریکا در افغانستان بر افزایش حملات هوایی تاکید دارد. تنها در ماه گذشته میلادی نیروی هوایی آمریکا 751 بمب و موشک در این کشور پرتاب کرده که این بالاترین آمار از نوامبر سال 2010 تاکنون است.

براساس گزارش اخیر دفتر نمایندگی سازمان ملل در افغانستان آمار تلفات غیرنظامیان افغان در نتیجه حملات هوایی نیروهای خارجی در شش ماه نخست سال 2017 نسبت به زمان مشابه در سال گذشته افزایش 43 درصدی داشته است.

دفتر نمایندگی سازمان ملل در افغانستان در زمان یاد شده تعداد 95 کشته و 137 مجروح را بر اثر حملات هوایی ثبت کرد و افزایش تعداد کشته‌ها میان زنان و کودکان را بسیار بالا اعلام کرد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *