مدرک تحصیلی معلمان ایرانی چیست/ اجبار استفاده دانش آموزان از کتاب های درسی تخلف است

8:12 - 19 مهر 1396
کد خبر: ۳۵۶۵۵۳
دسته بندی: جامعه ، عمومی
معاون متوسطه وزیر آموزش و پرورش گفت: بیشتر معلمان ایرانی مدرک کارشناسی و بالاتر از آن را دارند و تنها در مقطع متوسطه 200 معلم با مدرک دکتری داریم.

مدرک تحصیلی معلمان ایرانی چیست/ اجبار استفاده دانش آموزان از کتاب های درسی تخلف استعلی زرفشان در گفت و گو با خبرنگار گروه جامعه ، گفت: بیش از ۷۵ درصد از معلمان در دوره متوسطه اول مدرک کارشناسی و بالاتر از آن را دارند.

معاون متوسطه وزیر آموزش و پرورش با اشاره به آمار مرکز برنامه ریزی آموزش وپرورش افزود: بر اساس آمار این مرکز در دوره متوسطه اول حدود دویست معلم تحصیلات دکترا دارند و غریب به ۲۰ هزار معلم نیز مدرک فوق لیسانس دارند و و معلمان با مدرک لیسانس در این دوره حدود ۱۰۰ هزار نفر هستند.

زرافشان با اشاره به اینکه در دوره متوسطه دوم بیش از ۸۵ درصد معلمان تحصیلات لیسانس و بالاتر از آن دارند، دارند افزود: نزدیک به هزار نفر از معلمان در دوره دوم متوسطه تحصیلات دکترا دارند و ۴۶ هزار نفر از معلمان در این دوره فوق لیسانس دارند و ۹۱ هزار معلم نیز در این دوره مدرک لیسانس دارند.

اجبار دانش آموزان برای استفاده از کتاب‌های کمک درسی تخلف است

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چرا در برخی از مدارس استفاده و خرید کتاب‌های غیر درسی اجبار است ،افزود: اجباری کردن کتاب‌های غیر درسی تخلف است .

معاون دوره متوسطه آموزش و پرورش د افزود:یکی از وظایف مدراس این است که اگر احساس کردند که بچه‌ها نیاز به منابع آموزشی تکمیلی دارند، برای ارتقای کیفیت یادگیری این منابع را بررسی و پس از تایید مدیر مدرسه آن را تهیه و در اختیار دانش اموزان قرار گیرد.

زرافشان تاکید کرد:این موضوع به هیچ وجه نباید جنبه اجبار داشته باشد و خانواده‌ها و دانش آموزان محبور به استفاده از آن‌ها باشند. در واقع این کتاب‌ها نباید برنامه درسی رسمی آموزش و پرورش را نفی کنند، زیرا این کتاب‌ها تنها جنبه کمک آموزشی و تکمیلی دارند، زیرا کتاب‌های درسی کتاب واحد و مشترک است که گاهی لازم است که برای برخی از دانش آموزان مواد آموزشی بالاتری در نظر گرفته شود تا بتواند نیاز‌های آن‌ها را برطرف کند. به همین دلیل در آیین نامه اجرایی مدارس این پیش بینی شده است که از اختیارات مدرسه، شورای آموزشی مدارس و مدیر مدرسه است.

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *