شگفت‌انگیزترین پدیده‌های طبیعی/درد سر عجیبی که جراحی پلاستیک برای زنان چینی ایجاد کرد/چگونه از کوتاه شدن قد در بزرگسالی پیشگیری کنیم/بررسی خواص میوه‌های فصل پاییز

16:49 - 18 مهر 1396
کد خبر: ۳۵۶۴۴۱
آثار زیان بار ارتباط زن و مرد نامحرم، ۳ زن چینی به دلیل جراحی پلاستیک از پرواز منع شدندو ... از اخبار برگزیده فضای مجازی امروز است.
به گزارش خبرنگار گروه فضای مجازی ، رسانه‌ها در فضای خبری روزانه خود اخبار اختصاصی و عمومی مختلفی را منتشر می‌کنند که این اخبار بعضا فقط در یک رسانه منتشر شده است. گروه فضای مجازی در نظر دارد هر روز اخبار منتخب فضای مجازی را از سایت‌ها و خبرگزاری‌ها و حتی کانال‌های تلگرامی مختلف جمع‌آوری کرده و در قالب یک بسته خبری منتشر کند. در این بسته همه خبر‌ها و آیتم‌ها با ذکر منبع منتشر می‌شوند و انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست.

 

 

آثار زیان‌ بار ارتباط زن و مرد نامحرم

باشگاه خبرنگاران جوان: ارتباط زن و مرد نامحرم یکی از گناهان بزرگی است که عامل نزول بلا و انحراف جامعه اسلامی می‌گردد و احادیث و روایات فراوانی در نکوهش آن بیان شده است.

یکی از مفاسد اجتماعی که از تجرّد جوانان نشأت می‌گیرد، رواج دوست يابي‌ بين دختران و پسران است و قرآن کريم، گناه دوستی و ارتباط دختر و پسر نامحرم با یکدیگر را بزرگ می‌شمارد.

رسول گرامی اسلام (ص) در این باره می‌فرمایند: «هر کس با زنی نامحرم شوخی کند، برای هر کلمه که با او گفته، هزار سال در آتش دوزخ او را زندانی می‌کنند.»

دوستی و ارتباط زن و مرد نامحرم یکی از معضلات اجتماعی است که می‌تواند آثار زیان باری داشته باشد و امام علی (ع) درباره تأثیرات ارتباط زن و مرد نامحرم می فرمایند: «اختلاط و گفتگو مردان با زنان نامحرم سبب نزول بلا و بدبختی خواهد شد، و دل‌ها را منحرف می‌سازد.» پیامبر اسلام (ص) نیز در رابطه تأثیرات ارتباط زن و مرد نامحرم بر جامعه می‌فرمایند: «بین مردان و زنان نامحرم جدایی ایجاد کنید؛ زیرا هنگامی که آنان رو در روی یکدیگر قرار گرفتند و با هم رفت و آمد داشتند، جامعه به دردی مبتلا خواهد شد که درمان نخواهد داشت.»

نگاه به نامحرم در دین اسلام بسیار مورد نکوهش قرار گرفته چراکه دل ها را منحرف می‌کند و زمینه گناهان بزرگتر را فراهم می‌سازد.

از میان احادیثی که درباره نگاه به نامحرم بیان شده‌اند، امام علی (ع)، چشم چران و کسی که زمینه آن را فراهم می‌سازد را اینگونه مورد لعن قرار می‌دهند: «خداوند لعنت کند چشم چران و کسى را که خود را در معرض چشم چرانى قرار مى‏دهد.»

چشم پوشی از نامحرم آثار و برکات زیادی دارد و نور ایمان را به قلب مؤمنان می‌تاباند. پیامبر گرامی اسلام (ص) آثار این عمل را اینگونه توصیف می‌کنند: «نگاه به نامحرم، تیری از تیرهای شیطان است، هر کس آن را از خوف خدا ترک کند خداوند حلاوت ایمان را به او می‌چشاند.» و هم چنین رسول اکرم (ص) در حدیثی دیگر می‌فرمایند: «تمام چشم‌ها در روز قیامت گریان خواهد شد، مگر چشمی که از خوف و عظمت خدا بگرید، و چشمی که از حرام بسته شود، و چشمی که در راه خدا شب‌ها بیدار بماند و شب زنده داری کند.»

 

 

شگفت‌انگیزترین پدیده‌های طبیعی در جهان

اتفاقات زیادی در طبیعت می افتد که بسیاری از ما از آن بی خبر هستیم و دیدن هر کدام به چشم می تواند برای روزها و ماه ها، جذاب ترین داستانی باشد که برای اطرافیانمان تعریف می کنیم.

این اتفاقات خود به خود در هر گوشه ی جهان می افتد و همه را انگشت به دهان باقی می گذارد.

در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا با شگفتی ها و پدیده های طبیعی عجیبی که در دنیا رخ می دهند آشنا شوید و ببینید دنیا چقدر بزرگتر و هیجانی تر از آن چیزی است که ما فقط در محیط اطراف خود مشاهده می کنیم.

  غار بزرگ کریستالی
غار بزرگ کریستالی
 ابرهای غول آسا بالای سر بیجینگ
ابرهای غول آسا بالای سر بیجینگ
گرداب آتش
گرداب آتش
ابرهای لنتیکومار
ابرهای لنتیکومار
دونات برفی
دونات برفی
توفان سوپرسل
توفان سوپرسل

۳ زن چینی به دلیل جراحی پلاستیک از پرواز منع شدند

ایسنا:سه زن چینی که برای عمل جراحی پلاستیک به کره جنوبی سفر کرده بودند به دلیل مغایرت چهره آنها پس از عمل با عکس پاسپورت از پروازشان به چین جلوگیری شد.

این سه زن پس از انجام جراحی پلاستیک روی صورت قصد بازگشت به چین را داشتند اما به دلیل ورم صورت و باندی که دور سرشان بود به عکس روی پاسپورت شباهتی نداشته و در نتیجه در فرودگاه اجازه پرواز به آنان داده نشد.

بنابر اعلام رسانه‌های چین، به این سه زن گفته شد که تصویر پاسپورت آنان هیچ شباهتی با خودشان ندارد و اجازه پرواز ندارند.

 

 

پلیس دوبی با "موتور پرنده" مجرمان را تعقیب می‌کند

امسال سی و هفتمین نمایشگاه فناوری اطلاعات خلیج فارس(GITEX) برگزار شد که مهمترین رویداد فناوری در خاورمیانه محسوب شده و تا روز پنجشنبه ادامه دارد.

یکی از چشمگیرترین فناوری‌هایی که در این نمایشگاه با حضور 4000 شرکت از 71 کشور برگزار شده، پروژه تاکسی پرنده دوبی بود.

یک "ولوکوپتر"(Volocopter) 18 ملخی با ظرفیت دو سرنشین بود که در آینده به عنوان شبکه تاکسی پروازی خودکار این شهر مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

به گفته مقامات دوبی این سامانه ویژگی‌های منحصربفرد قابل توجهی دارد که می‌تواند کیفیت بسیار بالایی از حمل و نقل هوایی شهری را برای شهروندان فراهم کند

سیستم شارژ این ولوکوپترها از نوع شارژ سریع است و می‌تواند طی دو ساعت به طور کامل شارژ شود و به علاوه 9 سیستم باتری مستقل در آنها تعبیه شده است.

ضمنا همانند بسیاری از برنامه‌های هوشمند حمل و نقل شخصی، مسافران قادرند مسیر حرکتی خود را با استفاده از یک اپلیکیشن هوشمند در گوشی همراه خود مشاهده کنند.

شرکت راه و حمل و نقل دوبی(RTA)، پیش‌بینی کرده است که آزمایش ایمنی، زیرساخت‌ها و وضع قوانین مربوط به این سیستم پنج سال زمان می‌برد.

آنها در حال حاضر به دنبال افزایش ایمنی این سیستم و آزمایش آن هستند که تخمین زده شده هر یک از این دستگاهها چیزی در حدود 200 هزار تا 250 هزار یورو(235000 دلار تا 295000 دلار) هزینه خواهد داشت.

این پهپاد که در ارتفاع 120 متر پرواز خواهد کرد با 18 روتور پشتیبانی شده و مجهز به چتر نجات اضطراری است تا در صورت لزوم به فرود آسان کمک کند.

از دیگر فناوری‌های چشمگیری که در این نمایشگاه ارائه شد یک موتور سیکلت پرنده موسوم به "هاورسرف"(hoversurf) بوده که تلفیقی از یک پهپاد و یک موتور سیکلت است و پلیس دوبی قصد اضافه کردن آن به ناوگان خود را دارد.

پلیس دوبی قصد دارد مبارزه با جرائم را به شکلی آینده نگرانه دنبال کند و در این راستا از تازه ترین ابداعات در نمایشگاه فناوری جیتکس(GITEX) رونمایی کرده است.

هاورسرف ظرفیت حمل یک افسر پلیس را داشته و یا اینکه می‌تواند از راه دور کنترل شود.

4 ملخ قدرتمند تعبیه شده در گوشه‌های این موتور سیکلت عجیب به آن این امکان را می‌دهد که در ارتفاع پنج متری از سطح زمین پرواز کند و حتی شش کیلومتر مسافت را بدون سرنشین طی کند.

توان طی مسیر این سامانه که با سرعت 70 کیلومتر در ساعت حرکت می‌کند، با یک بار شارژ 25 دقیقه است و اگر باک بنزین آن را نیز در نظر بگیریم این توان به حدود یک ساعت افزایش می‌یابد.

 

 

چگونه از کوتاه شدن قد در بزرگسالی پیشگیری کنیم

 ایرنا: در این خبر راز پیشگیری از کوتاهی قد دربزرگسالی را در قالب اینفوگرافی مشاهده می کنید.

 


بررسی خواص میوه‌های فصل پاییز

هر کدام از مواد غذایی دارای طبع و مزاج خاص خودش است, در هر فصل باید میوه‌های همان فصل را مصرف کرد تا از بیماری‌ها پیشگیری شود.

بالنگ

1.دارای دو نوع است که نوع کوچک آن را ترنج و نوع بزرگ آن را بالنگ می‌گویند.

2. طبیعت پوست زرد آن، گرم و خشک است و شحم آن یعنی گوشت آن که زیر پوست زرد آن است و شیرین مزه و سرد و تر است ولی سردی آن زیادتر از تری آن است و مغز ترش آن سرد و خشک است.

3. بالنگ ترش، ملطف و صاف‌کننده روح طبیعی و خون از صفرا و مسکن قی(استفراغ) صفراوی است.

4.بالنگ ترش برای خفقان قلب, تقویت کبد, معده و تسکین حرارت احشا مفید است.

خواص لیموترش

1.لیموترش سرد و خشک است.

2. ملطف و از بین برنده خلط‌های غلیظ و لزج است.

3. برای سردرد, سرگیجه و ورم‌های حلق مفید است.

4. برای خفقان ناشی از سودا, جوشش خون, التهاب معده و قی صفراوی مفید است.

5. برای سرد‌مزاجان, اعصاب و سرفه زیان‌آور است و مصلح آن شکر و عسل است.

6. طبیعت لیموی شیرین، سرد و تر است و از نظر منافع، بسیار ضعیف‌تر از لیمو ترش است اما مضر اعصاب نیست.

خواص نارنگی

1. طبیعت آن سرد و تر است.

2. نارنگی مفرّح قلب است و خفقان قلب را از بین می‌برد.

3. موجب تسکین تیزی خون و صفرا می‌شود و تشنگی را نیز کم می‌کند.

4. گُر‌گرفتی کبد و معده را کم می‌کند و ادرارآور است.

خواص نارنج

1. ترش آن سرد و خشک است.

2. نارنج ترش لزوجتی دارد که برای نزله‌های سینه و سرفه‌های گرم مفید است مخصوصاً اگر با پوست از وسط دو نیم کرده و پس از درآورن تخم‌های آن مقداری نبات کوبیده بر آن پاشیده شود و تا حدّ جوش حرارت داده شود، سپس میل شود.

 

 

 

 

 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *