نیرو‌های مسلح در سال ۲۰۰۱ هدف شوم آمریکایی‌ها را خنثی کردند

9:06 - 18 مهر 1396
کد خبر: ۳۵۶۲۱۲
دسته بندی: سیاست ، دفاعی و مقاومت
جانشين فرمانده كل ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: آمريكا و اذناب آن در سال ٢٠٠١ آمده بودند كه به جمهوری اسلامی ضربه بزنند اما آمادگی نيروهای مسلح، موجب بازدارندگی شد و هدف شوم آنها را خنثی كرد.
نیرو‌های مسلح در سال ۲۰۰۱ هدف شوم آمریکایی‌ها را خنثی کردندبه گزارش خبرنگار گروه سياسي خبرگزاري ميزان، احمدرضا پوردستان در هفتمین همایش سراسری «بهداشت، امداد و درمان نیروهای مسلح» که صبح امروز سه شنبه ۱۸ مهر در دانشگاه علوم پزشکی آجا برگزار شد اظهار کرد: آمريكا و اذناب آن در سال ٢٠٠١ آمده بودند كه به جمهوری اسلامی ضربه بزنند اما آمادگی نيروهای مسلح، موجب بازدارندگی شد و هدف شوم آنها را خنثی كرد.
 
وی با بیان اینکه پیش از جنگ، باید آماده دفاع بود گفت: اولین برکت آمادگی برای دفاع از کشور اعتماد به نفس است.

جانشين فرمانده كل ارتش ادامه داد: دومین برکت آمادگی دفاعی آرامش و اعتماد و ارامش مردم است.

امیر پور دستان سومین نتیجه آمادگی دفاعی نیروهای مسلح را بازدارندگی دفاعی دانست و گفت: آمادگی نیروهای مسلح در این سالهای بویژه سال ۲۰۰۱ که آمریکایی ها و همراهانشان به دنبال تهاجم به ایران بودند، این آمادگی دفاعی نیروهای مسلح ایران اسلامی از سپاه ، ارتش و دیگر نیروها بود که بازدارندگی به همراه داشت.

جانشین فرمانده کل ارتش یکی از ویژگی های برتری در جنگ های آینده را نیروهای انسانی آماده دانست و گفت: همانگونه که در جنگ تحمیلی تجربه کردیم نیروی انسانی آماده، کارامد و بسیار مهم است.

وی افزود : بهداشت و درمان در نیروهای مسلح برای آمادگی روحی و جسمی نیروی انسانی بسیار مهم است و در موقع جنگ رساندن کمک های درمانی و پشتیبانی از جبهه ها بسیار مهم و اساسی است که باید مورد توجه سامانه بهداشت و درمان نیروهای مسلح قرار بگیرد.

وی تصریح کرد: همه سازمان ها در نیروهای مسلح باید در راستای رسیدن به اهداف که همان دفاع از کشور و جلب رضایت مردم و کسانی است که برای درمان به مراکز درمانی نیروهای مسلح مراجعه کرده اند.

امیر پوردستان با اشاره به وقوع بلایا و حوادث طبیعی در کشور بیان داشت: سامانه بهداشت و درمان نیروهای مسلح باید در امداد رسانی و خدمت به مردم آسیب دیده پیش گام باشد.

وی با اشاره به ویژگی های جنگ های جدید ادامه داد : امروز دشمن از همه ظرفیت خودش از جمله جنگ سخت، بیوتروریسم و ظرفیت های سیاسی برای آسیب رساندن به این انقلاب استفاده می کند.

امیر پوردستان در پایان تاکید کرد: دشمنان بر روی بیوتروریسم برای آسیب رساندن به مسئولان، دانشمندان و مردم ایران حساب ویژه ای باز کرده اند و باید سامانه بهداشت و درمان نیروهای مسلح برای مقابله با این اقدامات تمهیدات لازم را پیش گيرد.

جانشين فرمانده كل ارتش با تاکید بر اهمیت سلامتی جسمی و روحی سربازان و اینکه سربازان سرمایه های کشور هستند اظهار داشت : علي رغم تمام اقدامات صورت گرفته، حركت ما در ارتش تا كنون به نحوي نبوده كه رضايت مقام معظم رهبري را در زمينه رسيدگي به وضعيت سربازان و خدمت رساني به آنها برآورده كند. به عنوان مثال، مراكز بهداشت و درمان نيروهاي مسلح نبايد خدمات مربوط به بهداشت دهان و دندان سربازان را صرفا به " كشيدن دندان" يا ترميم آن محدود كنند.

انتهاي پيام/

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *