رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

راهکار‌های مختلفی جلوی پای دولت گذاشته شده تا در صورت تعلیق برجام اقدامات شایسته انجام دهد

7:30 - 18 مهر 1396
کد خبر: ۳۵۶۰۵۹
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
مشاور رئیس مجلس گفت: در قوانین مربوط به برجام چه در مجلس نهم و چه درمجلس کنونی، راهکار‌های متعدد و مختلفی جلوی پای دولت گذاشته شده تا بتوانیم اقدامات شایسته خود رادر صورت تعلیق برجام از سوی آنها انجام دهیم.

برجاممنصور حقیقت‌پور درگفت‌وگو با خبرنگار گروه سیاسی درخصوص درباره امکان عملیاتی بودن تعلیق برجام از سوی آمریکا بیان کرد: اخیرا وزیر امور خارجه این موضوع را ۵۰ -۵۰ برآورد کرده بودند.

وی درباره اینکه چرا مخالفان دیروز برجام در آمریکا امروز مخالف برهم زدن آن هستند، گفت: علیرغم اینکه آمریکایی‌ها در اجرای مفاد برجام، بدعهدی کردند و آن را اجرا نکردند این توافق نامه هم برای ایران و هم برای آمریکا یک بازی برد- برد بود.

حقیقت پور تصریح کرد: برد آمریکایی‌ها از این لحاظ بود که آن‌ها مطمئن شدند ایران دنبال سلاح هسته‌ای نیست. در این فضا سعی کرده بودند پروسه سازمان دهی هسته‌ای ایران طوری طراحی شود که برای آن‌ها اطمینان حاصل شود، ایران دنبال ساخت سلاح هسته‌ای نیست.

وی خاطرنشان کرد: برد بعدی شان این بود که آمریکاییها خود را از بازار ۸۰ میلیونی ایران محدود می‌دیدند، اما بواسطه برجام موقعیتی یافتند تا به ایران هواپیما و ... مورد نیاز است، بفروشند و خیلی از مخالفان برهم زدن برجام در آمریکا متوجه منافع اقتصادی این موضوع هستند.

مشاور رئیس مجلس با بیان اینکه برجام برای ایران هم برد فراوان و محدودیت‌هایی داشت، یادآورشد: با این توافقنامه ازقطعنامه‌های سازمان ملل خارج شدیم و توانمندی هسته‌ای ما به رسمیت شناخته شد و جزو باشگاه هسته‌ای قرار گرفتیم.

حقیقت پور افزود: آمریکایی‌ها اگر زرنگ باشند قدر برد خود را می‌دانند، آن‌ها یک امتیازاتی گرفته و امتیازاتی داده اند و فقط آن‌ها در فضای رفتاری خودشان، قاعده بازی جوانمردانه را رعایت نکردند.

وی درباره اینکه در صورت خروج آمریکایی‌ها از برجام ایران چه گزینه‌هایی دارد، گفت: در قوانین مربوط به برجام چه در مجلس نهم و چه درمجلس کنونی، راهکار‌های متعدد و مختلفی جلوی پای دولت گذاشته شده تا بتوانیم اقدامات شایسته خود رادر صورت تعلیق برجام از سوی آنها انجام دهیم.

مشاور رئیس مجلس تاکید کرد: اگر آمریکایی‌ها بخواهند ما را عصبانی کنند تا با دست خودمان برجام را پاره کنیم، ما این کار را نمی‌کنیم و بایستی راهکار‌های دیگری را پیش بینی کنیم که جواب مناسبی بدهیم. من این بلوغ را در مقامات سیاسی جمهوری اسلامی ایرانی می‌بینم که تصمیم قاطعی را اتخاذکنند.

انتهای پیام /



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *