برگی از زندگی شهید گمنام «علی جنگروی»/ترفندهایی برای درمان فوری سرما خوردگی/مقایسه ترک گناه با توبه در کلام امام علی (ع)/عجیب ترین کادوی تولد پوتین/نمادِ هیتلری برای ترامپ/لباس‌های دوربین‌دار در اختیار پلیس تهران

14:04 - 17 مهر 1396
کد خبر: ۳۵۶۰۲۱
شهید گمنام دانشگاه امام حسین(ع) را بیشتر بشناسید،چند روش ساده برای درمان سریع سرماخوردگی و ... از اخبار برگزیده فضای مجازی امروز است.
به گزارش خبرنگار گروه فضای مجازی ، رسانه‌ها در فضای خبری روزانه خود اخبار اختصاصی و عمومی مختلفی را منتشر می‌کنند که این اخبار بعضا فقط در یک رسانه منتشر شده است. گروه فضای مجازی در نظر دارد هر روز اخبار منتخب فضای مجازی را از سایت‌ها و خبرگزاری‌ها و حتی کانال‌های تلگرامی مختلف جمع‌آوری کرده و در قالب یک بسته خبری منتشر کند. در این بسته همه خبر‌ها و آیتم‌ها با ذکر منبع منتشر می‌شوند و انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست.

 

شهید گمنام دانشگاه امام حسین(ع) را بیشتر بشناسید

تسنیم:چندی پیش پیکر مطهر دو تن از شهدای گمنام آرمیده در حرم مطهر شهدای گمنام ولایت شهرک دانشگاه امام حسین(ع) تهران از طریق آزمایش DNA شناسایی شد. این دو شهید بزرگوار به همراه شش شهید گمنام، 16 سال پیش در تاریخ پنجم مهر سال 1380 با استقبال با شکوه مردم شهید پرور منطقه، تشییع و به خاک سپرده شدند.

پیکر یکی از دو شهید گمنام شناسایی شده متعلق به «شهید علی جنگروی» است. شهید علی جنگروی برادر کوچکتر سردار شهید جعفر جنگروی قائم مقام لشکر 10 سیدالشهدا(ع) است که در عملیات والفجر8 یعنی در سال 64 و سه سال بعد از علی به شهادت رسید.

21 ساله بود که در عملیات رمضان در شب 21 ماه مبارک رمضان در اول مرداد سال 61 به فیض شهادت نائل شد اما پیکرش در منطقه باقی ماند.

از آنجایی که جعفر جنگروی یک فرمانده شهید دفاع مقدس بود، اخبار مسئولیت‌هایش در لشکر، مجروحیت و شهادتش زبان به زبان می‌چرخید و شناخت برادر جوان او در قالب یک رزمنده، تحت الشعاع اخبار برادر قرار گرفت.

بزرگی علی در گمنامی او هویدا بود. پیکری که سال‌ها در جبهه‌های جنگ به جا مانده بود و پس از تفحص در مناطق عملیاتی نیز به عنوان شهید گمنام تشییع شده و 16 سال مزارش با همین عنوان در دانشگاه امام حسین(ع) محل زیارت عاشقان شهدا بود.

شهید علی جنگروی به گفته همرزمانش: «اطلاعات و آگاهی‌اش در مورد مسائل مختلف زبان‌ زد بود. او قبل از جنگ و در دوران تحصیل خود بسیار موفق بود و در دوره‌ای که کسب نمره کار دشواری بود توانست معدل 20 را کسب کند.»

برادر شهیدان علی و جعفر جنگروی در مورد شهید علی می‌گوید: «علی در سپاه شهرری مدرس دینی بود. او با آیت‌الله علم‌الهدی که اکنون نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی است در مسجد امام جعفر صادق(ع) میدان خراسان مباحثه می‌کردند.

او دارای ضریب هوشی بالایی بود و کتابخانه بزرگی داشت که بعد از شهادتش اسم آن کتابخانه را شهید علی جنگروی گذاشتیم.

او کشتی‌گیر فنی بود و وقتی روی تشک می‌رفت در عرض چند دقیقه تمامی فن‌ها را روی حریف پیاده می‌کرد و در دقایق اول حریف را شکست می‌داد.

او روحیه ورزشی بسیار بالایی داشت و فوتبالیست خیلی خوبی بود. علی مسئول روابط عمومی تیپ المهدی بود و حاج علی فضلی فرمانده تیپ بود. در یکی از مراحل عملیات رمضان به شهادت رسید.»

 

چند روش ساده برای درمان سریع سرماخوردگی+ اینفوگرافی

باشگاه خبرنگاران جوان:با اینکه سرما عامل مستقیم بروز سرماخوردگی نیست، اما شما را مستعد ابتلا به بیماری می‌کند، خستگی، اضطراب و استرس روحی، آلرژی‌های بینی و گلو نیز از عواملی هستند که به بروز سرماخوردگی کمک می‌کنند، معمولاً درمان سرماخوردگی به طور کامل حدود ۵ روز طول می‌کشد اما اگر رژیم غذایی و سبک زندگی‌خود را تغییر دهیم می‌توانیم سیر بهبود این بیماری ویروسی را سریع‌تر کنیم.

وقتی می‌خوابید و یا استراحت می‌کنید، در واقع به بدن خود اجازه می‌دهید که همه انرژی خود را برای مبارزه با سرماخوردگی به‌کار بگیرد، خوابیدن و استراحت کردن موجب می‌شود عملکرد سیستم ایمنی بدن شما افزایش پیدا کند و همه قدرت خود را برای مبارزه با ویروس سرماخوردگی استفاده کند بنابراین حداقل ۸ ساعت در طول شب بخوابید و افزون یر آن در طول روز نیز چند خواب کوتاه داشته باشید.

باید به این موضوع توجه داشته باشید که ویتامین C، جلوی سرماخوردگی را نمی‌گیرد، اما مصرف میوه‌هایی که سرشار از این ویتامین هستند، به شما کمک می‌کند تا سریع‌تر بهبود پیدا کنید همچنین این قبیل میوه‌ها اندکی خاصیت ضد حساسیتی دارند که به کاهش عارضه های تنفسی نیز کمک می‌کنند، این میوه ها شامل مرکباتی مثل پرتقال، لیمو ترش و انواع توت ها هستند.

وقتی که شما سرماخورده اید، می توانید با نوشیدن زیاد مایعات مانند چای‌ها و دمنوش‌های مناسب و آبمیوه‌های طبیعی به جنگ با این بیماری بروید، مشروبات الکلی شرایط را بدتر و رگ‌های کوچک را گشاد می‌کن و منجر به ایجاد حس گرفتگی در سینوس‌ها می شود و توان بدن برای مبارزه با عفونت کاهش پیدا می کند.

برای درمان سریع سرماخوردگی گوشت قرمز کم چرب و غذاهای دریایی مصرف کنید، این دسته از مواد غذایی را به خاطر میزان پروتئین موجود در آن‌ها انتخاب کنید و به خاطر داشته باشید که آن‌ها منابع غنی روی هستند پس بنابراین به شما کمک می کنند تا به بیماری سرماخوردگی مبتلا نشوید .

از مصرف نوشیدنی‌هایی مثل قهوه و چای سیاه غلیظ اجتناب کنید، زیرا این نوشیدنی‌ها به جای آنکه به بدن شما آب‌رسانی کنند، آب بدن شما را کم می‌کنند در عوض نوشیدن آب زیاد به بدن شما کمک می‌کند که سموم و مواد زائد را سریع‌تر دفع کند و موجب می‌شود که خون و سلول‌های شما به خوبی کار کنند.

سوپ مرغ حاوی ماده‌ای به نام سیستئین است که می‌تواند در بهبود مخاط و گرفتگی گلو موثر باشد همچنین خوردن آن می‌تواند از التهاب ریه‌ها کم کند بنابراین توصیه می‌شود این سوپ در طول هفته یک بار در برنامه غذایی افراد قرار بگیرد.

 

مقایسه ترک گناه با توبه در کلام امام علی (ع)

امام علی (عليه السلام) فرمودند: َترْكُ الذَّنْبِ أَهْوَنُ مِنْ طَلَبِ التَّوبةِ. ترك گناه آسان تر از تقاضاى توبه است.

شرح و تفسير حکمت 170 نهج البلاغه

امام علی (عليه السلام) در اين گفتار حكيمانه به نكته مهمى در مورد ترك گناه و مقايسه آن با توبه اشاره كرده و مى فرمايد: «ترك گناه آسان تر از تقاضاى توبه است»، (تَرْكُ الذَّنْبِ أَهْوَنُ مِنْ طَلَبِ التَّوبةِ ).

اين امر دلايل زيادى دارد؛ از يك سو ممكن است انسان پس از ارتكاب گناه توفيق توبه نيابد و از دنيا برود. به خصوص اگر توبه را به تأخير بيندازد، آن گونه كه سيره بسيارى از غافلان است.

از سوى ديگر توبه شرايط زيادى دارد؛ پشيمانى قطعى از گناه و تصميم بر ترک در آينده و پرداخت حق الناس و قضاى عبادات و پرداختن کفاره.

به خصوص اگر عملى است كه داراى قضا و كفاره بوده، مانند ترك روزه واجب، جبران كردن خطاهاى گذشته با اعمال صالح آينده ممکن می شود؛ زيرا در قرآن مجيد كراراً بعد از جمله «تابُوا» واژه «اَصْلَحُوا» ذكر شده است.

از همه اينها گذشته گناه رسوباتى در روح انسان از خود بر جاى مى گذارد كه برطرف ساختن آن بسيار مشكل است و درست به اين مى‌ماند كه به كسى بگويند مراقب باش بدنت مجروح نشود و دست و پايت نشكند و او بگويد مهم نيست اگر مجروح شد، مداوا مى‌كنم و اگر شكست به شكسته بند مراجعه مى نمايم. در حالى كه بعد از مداواى جراحات و جبران استخوان هاى شكسته آثارى از آن در ظاهر يا در باطن باقى مى ماند كه گاه تا آخر عمر همراه انسان است.

مرحوم كلينى در كافى و مرحوم علامه مجلسى در بحارالانوار داستان جالبى از عابدى از بنى اسرائيل نقل مى كند كه ذكر آن در اينجا بسيار مناسب است. در اين حديث امام صادق (عليه السلام) مى فرمايد: «مرد عابدى در بنى اسرائيل بود كه هرگز مرتكب خلافى در امور دنيا نشده بود (و گناهى نكرده بود). به گونه اى كه ابليس از دست او ناراحت شد و فرياد كشيد و لشكرش نزد او حاضر شدند.

ابليس گفت: چه كسى مى تواند براى من اين عابد را گمراه سازد؟ يكى از آنها گفت: من آماده ام. ابليس گفت: از كدام راه به سراغ او مى روى؟ گفت: از ناحيه زنان (و شهوت جنسى كه بسيار نيرومند است). ابليس گفت: كار تو نيست اين عابد مسائل مربوط به زنان را تجربه نكرده است. یکی ديگر از شياطين گفت: من آمادگى دارم. ابليس گفت: از كجا به سراغ او مى روى؟ گفت: به وسيله شراب و لذات. ابليس گفت: كار تو نيست او علاقه اى به اين امور ندارد. سومى گفت: من آماده ام (كه او را گمراه سازم). ابليس گفت: از چه راه به سراغ او مى روى؟ گفت: از طريق كارهاى نيك (و عبادت!) ابليس پسنديد گفت: برو، اين كار از تو ساخته است.

او به صومعه عابد رفت و در برابر او ايستاد و مشغول نماز شد. عابد از عبادت خسته مى شد و مى خوابيد و آن شيطان چشمش به خواب فرو نمى رفت، عابد استراحت مى كرد ولى شيطان استراحت نمى كرد. عابد در حالى كه خود را در برابر او قاصر و عمل خود را كوچك مى ديد گفت: اى بنده خدا از چه راه اين همه قدرت و قوت بر نماز و عبادت پيدا كردى؟ شيطان جوابش را نداد. بار دوم و بار سوم تكرار كرد. شيطان در جواب او گفت: اى بنده خدا! گناهى از من سر زده و من از آن توبه كردم، هر زمان كه گناه به خاطرم مى آيد قوتى بر نماز پيدا مى كنم.

عابد گفت: اگر چنين است گناهت را به من بگو تا من هم انجام دهم و توبه كنم و هرگاه چنين كردم (و گناه به خاطرم آمد) قوت بر نماز پيدا كنم. شيطان به او گفت: به شهر مى روى (در محله بدنام) و سراغ فلان زن آلوده را مى گيرى دو درهم به او بده و مرتكب گناه شو.

عابد جريان را به طور كامل براى آن زن تعريف كرد. آن زن گفت: «إنَّ تَرْكَ الذَّنْبِ أهْوَنُ مِنْ طَلَبِ التَّوْبَةِ وَلَيْسَ كُلُّ مَنْ طَلَبَ التَّوْبَةَ وَجَدَها، ترك گناه آسان تر از تقاضاى توبه است و تمام كسانى كه تقاضاى توبه مى كنند ممكن است موفق به توبه نشوند». سپس افزود: تصور مى كنم فردى كه اين دستور را به تو داده شيطانى بوده كه در برابر تو به صورت عابدى ظاهر شده است.

برگرد كه من هرگز تسليم خواسته تو نخواهم شد. مرد عابد (از خواب غفلت بيدار شد و) بازگشت (و اثرى از آن شيطان نديد) اتفاقاً آن زن آن شب از دنيا رفت و مردم ديدند بر در خانه او نوشته شده است به تشييع جنازه اين زن حاضر شويد كه از اهل بهشت است.

مردم به شك افتادند سه روز دست نگه داشته و او را دفن نكردند، چون در كار او حيران بودند. خداوند به پيامبر آن زمان يعنى «موسى بن عمران» وحى فرستاد كه به سراغ فلان زن برو نماز بر او بخوان و به مردم بگو كه در نماز بر او شركت كنند كه من او را بخشيدم و بهشت را بر او واجب كردم، زيرا فلان بنده عابد مرا از گناه باز داشت.

 

 

هدیه برلوسکنی، پوتین را غافلگیر کرد
 

ایسنا:سیلویو برلوسکنی، نخست وزیر اسبق ایتالیا به مناسبت سالروز تولد ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه به شهر سوچی سفر کرده و یک روتختی سایز دونفره که طرحی از دست دادن برلوسکنی با پوتین روی آن تصویر شده را به عنوان هدیه تولد به او داد.

شرکت سازنده این لحاف روتختی که طرح روی آن را دوخته، به ریانووستی گفته که دوختن این طرح روی آن نزدیک شش ساعت طول کشیده است.

در طرحی که روی این روتختی کار شده، نشان داده شده که برلوسکنی و پوتین در دیداری در حال دست دادن با یکدیگر هستند و در پس زمینه این دو نفر هم به شکلی نمادین مجموعه تصاویر کوچکی از بناهای شاخص روسیه و ایتالیا نظیر کلیسای جامع سنت باسیل و تئاتر کولوسئوم کار شده است.

ولادیمیر پوتین 7 اکتبر شصت و پنجمین سالگرد تولدش را جشن گرفت.

پوتین و برلوسکنی روابطی دوستانه و دیرینه با یکدیگر داشته اند. آنها معمولا در طی دیدارهایی رسمی یا شخصی با یکدیگر ملاقات می‌کنند.

در سپتامبر 2015 برلوسکنی به شبه جزیره کریمه رفت و چند ماه قبل از آن نیز در جریان تعطیلات پوتین در کوهستان‌های آلتای به دیدار او رفت.

 

سخنی با کتاب‌نخوانان عزیز!

لطفا این پانزده سؤال را از کتابخوان‌ها نپرسید!

برگردان نوشتاری از «کارولین کیوچی»

«اشاره: ماریو بارگاس یوسا در مقدمه‌ی کتاب «چرا ادبیات؟» نوشته است در اغلب تورهایی که برای معرفی کتاب‌های جدیدش می‌رود، یا حتی در جلسه‌ی امضا و کتابخوانی، همیشه مردانی با سر و وضع مرتب سراغش می‌آیند و از او می‌خواهند کتابشان را برای همسر، مادر یا دختر مرد امضا کند.

یوسا می‌نویسد: «اغلبشان می‌گویند اوه ما خیلی مشغله داریم، سرمان حسابی شلوغ است و وقتی برای رمان خواندن برایمان نمی‌ماند اما خب می‌دانید که زن‌ها خیلی رمان دوست دارند.»

یوسا می‌گوید هنوز بسیاری باور دارند رمان خواندن یک امر زنانه است. او از این جواب‌های همیشگی سرگیجه می‌گیرد و معتقد است این باور غلط به این زودی‌ها درست نمی‌شود.

کارولین کیوچی در یادداشتی با امضای «یک کتابخوان جان‌ به ‌لب‌ رسیده» سوال‌هایی که خون هر کتابخوانی را به جوش می‌آورد، نوشته است:

«آنهایی که کتاب می‌خوانند اسب تک‌شاخ نیستند. فکر نکنید آنها که خیلی کتاب می‌خوانند، آدم‌های افسرده‌ای هستند که باید خودشان را به دکتر نشان بدهند؛

یا این که مترصد اولین فرصت هستند تا شما را دک کنند و به سمت کتاب‌هایشان هجوم ببرند. البته خیلی هم بدشان نمی‌آید از دست شما دربروند و به سؤال‌های عجیب‌ و غریبتان جواب ندهند.

اما اگر شما هم در دسته آدم‌هایی هستید که به هر دلیلی کتاب نمی‌خوانید، برای خاطر آبروداری در معاشرت یا نیازردن کتابخوان‌ها در گفت‌وگوهای اتفاقی بهتر است این سؤال‌ها را از کتابخوان‌ها نپرسید.

اینها جمله‌هایی است که اگر می‌خواهید با یک آدم کتابخوان هم‌کلام بشوید، بهتر است بر زبان نیاورید:

یک. توی کتابخونه‌ات چند تا کتاب داری؟ این سؤالی است که جوابش را خود ما هم نمی‌دانیم. پس لطفاً سؤال بعد.

دو. فکر نکنید ما از قطع شدن یکباره چیزی که داریم می‌خوانیم خوشحال می‌شویم و منتظر هستیم که کسی از عالم غیب برسد و ما را از دست کتابی که داریم می‌خوانیم نجات بدهد. فکر نکنید چون طرف دارد کتاب می‌خواند، و کار دیگری نمی‌کند، می‌توانید بروید سر وقتش؛ کتاب خواندن معنی‌اش این نیست که پس هیچ کاری ندارد و می‌شود رفت سراغش.

سه. نپرسید، نپرسید، بله تکرار می‌کنم مدام سؤال نکنید: «برای چی این‌‌ قدر کتاب می‌خونی؟ که چی بشه؟» سعی کنید این مسأله را درک کنید چون در غیر این ‌صورت ما هم می‌توانیم از شما بپرسیم چه لذتی دارد این که یک ساعت به تماشای ۲۲ نفر که دنبال یک توپ می‌دوند، می‌نشینید یا اصلاً هر بازی دیگری که یک مشت آدم توی یک زمین دنبالش می‌دوند. بپذیرید که کتابخوان از کتاب خواندن لذت می‌برد.

چهار. «راستش من وقت برای کتاب خوندن ندارم.» بله، بله، درست می‌گویید شما از آن دسته بزرگسالانی هستید که درگیر زندگی واقعی و تعهداتش شده‌اید اما کتاب‌خوان‌ها وقت اضافی دارند و کار درست و حسابی و مشغله نداشته‌اند که کتاب خواندن یادشان برود. به‌ هر حال آنها هم یک روز درگیر زندگی واقعی می‌شوند و خودشان را درست می‌کنند. بله، کتاب خواندن یعنی این که طرف دلش خوش است و بیکار.

پنج. «کار بهتری برای انجام دادن نداری؟» امان از این سؤال، چرا دارم. الآن برایتان می‌گویم، این که یک جواب دندان‌شکن کف دست جنابعالی بگذارم. واقعاً چرا از این سؤال خسته نمی‌شوید؟ رها کنید دوست من! ما از کتاب خواندن خوشمان می‌آید، دنبال دلیل دیگری نگردید.

شش. «اوه اوه پس تو مدرسه چه خرخونی بودی.» بله خیالتان را راحت کنم من یکی که بودم اما این فرض که همه‌ کتاب‌خوان‌ها در دوره‌ مدرسه هم نابغه بودند از بیخ غلط است.

هفت. «چرا این‌ قدر کتاب می‌خونی، از مردم خوشت نمیاد؟» واقعاً به سؤالتان دوباره فکر کنید و بعد تکرارش کنید. خوب با این سؤالی که می‌کنید معلوم است که دوست ندارم با شما معاشرت کنم.

هشت. ای همه‌ مقدسات، کمک کن تا درک کنند از سر بدبختی و تنها ماندن نیست که کتاب خواندن عادت عده‌ای می‌شود.

نه. نگویید که «چطور دلت میاد این‌ قدر پول پای کتاب خریدن بدی؟» این یکی دیگر از آن سؤال‌هایی است که خون آدم را به جوش می‌آورد. جالب است که اگر کسی خیلی بیشتر از اینها پول پای رخت و لباس و وسایل الکترونیک بدهد این سؤال را از او نمی‌پرسند، عوضش به او غبطه می‌خورند!

ده. «عضو کتابخونه بودن تو این دوره‌زمونه به چه دردی می‌خوره، اون هم برای تو که تو خونه‌ات این‌قدر کتاب داری؟» دلیلش را می‌دانید چون شما هم ماهواره دارید، هم دی‌وی‌دی می‌خرید و هم سینما می‌روید.

یازده. «یعنی همه کتاب‌های توی کتابخونه‌ات رو خوندی که کتاب جدید می‌خری؟» خوب لابد جواب‌ها را هم خودتان می‌دانید. چون هر روز کلی کتاب تازه منتشر می‌شود؟ چون کتاب‌های کلاسیکی که صد سال است مدام تجدید چاپ می‌شوند ممکن است تمام بشوند و دیگر در بازار نباشند؟ چون ما مشکل داریم و دست خودمان نیست؟

دوازده. هر کدام از جواب‌های سؤال بالا که دوباره به شکل سؤال پرسیده شوند.

سیزده. کتاب‌خوان‌ها از تماشای تلویزیون بیزار نیستند. اتفاقاً بدشان نمی‌آید عصر یک اقتباس تمیز، از رمانی که خوانده‌اند، تماشا کنند.

چهارده. «یعنی این کتاب رو قبلاً نخونده بودی؟» خوانده بودم، خب که چه؟

پانزده. خب ما خیلی کاری به کار خلاصه رمان‌های بزرگ و زندگی مینی‌مالیستی نداریم، بفرمایید و اجازه بدهید ما به کتابمان همین‌طور بیکار و بی‌عار بمانیم.

 

نمادِ هیتلری برای ترامپ

تسنیم: تاکر ویمیستر (Tucker Viemeister) طراح آمریکایی با الهام از نشان صلیب شکسته که علامت نازی‌هاست نشانی برای ترامپ طراحی کده است.در طراحی این لوگو حرف T که حرف اول نام خانوادگی Donald Trump است به صورت متمایل به سمت راست و در دایره‌ای قرمزرنگ قرار داده شده تا هر بیننده‌ای را به یاد نشان نازیسم بیاندازد.

ویمیستر این آرم را در آوریل سال گذشته پیش از آنکه ترامپ نامزد رسمی و نهایی حزب جمهوریخواه آمریکا شود طراحی کرده بود و با قراردادن آن در توئیتر نوشت: ”امیدوارم حامیان ترامپ این آرم را دوست نداشته باشند.» او همچنین در وبسایت شخصی خود نوشت: «طراحی می‌تواند نشان دهد که چیزهای بد در چه چیزی اشتراک دارند؛ مثل لوگویی که من برای کمپین خشونت و تعصب ترامپ ایجاد کردم.»

ویمسیتر پس از مراسم تحلیف ترامپ و فرمان اجرایی وی مبنی بر منع ورود اتباع چند کشور مسلمان به آمریکا گفت: «احساس کردم این آرم بسیار مرتبط است. مشخص است این آرم، چرخش‌یافته صلیب شکسته نازی‌ها بوده است؛ چرا که ارتباطی بین نفرت‌پراکنی‌های نژادی ترامپ و نازی‌ها وجود دارد.

من نگرانم که هواداران او مخالف این عمل من باشند؛ آنها ممکن است این ارتباط با فاشیسمِ سفید پوستان را دوست داشته باشند.

کاش می‌توانستم کمکی کنم تا پیروانش بردبارتر و آگاه‌تر باشند؛ چرا که در این شرایط می‌توانستیم در کنار هم به حل مسائل کمک کنیم.»

ویمیستر طرح مقدماتی طراحی خود را نیز منتشر کرده است. این طرح به خوبی نشان می‌دهد که این نماد چه تفاوت‌هایی با نماد طراحی‌شده برای هیلاری کلینتون رقیب انتخاباتی ترامپ دارد.

 

لباس‌های دوربین‌دار در اختیار پلیس تهران

لباس‌های جدید پلیس که مجهز به دوربین‌ هستند در اختیار پلیس تهران قرار گرفت.

بر اساس این گزارش این دوربین‌ها که بر روی لباس ماموران پلیس نصب می‌شوند قابلیت ضبط تصاویر در حین اجرای ماموریت ماموران پلیس را دارند.

به گفته سردار شرفی رئیس پلیس پیشگیری ناجا امکان پایش آنلاین این تصاویر نیز وجود دارد.

 

 

 1

 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *