وعده واریز سود سهام عدالت در روزهای آینده/ سهام عدالت هبه نیست

9:22 - 17 مهر 1396
کد خبر: ۳۵۵۸۹۲
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
با توجه به تاخیر دو ماه در واریز سود سهام عدالت، این امر همچنان در انتظار ساماندهی سهام شرکت‌های موجود در سبد سهام و مصوبه شواری عالی اصلی 44 بوده و نحوه دهک‌بندی برای واریز سود نیز هنوز مشخص نیست.

وعده واریز سود سهام عدالت در روزهای آینده/ سهام عدالت هبه نیستبه گزارش خبرنگار گروه اقتصاد ، با توجه به زمزمه‌های فراوان مبنی بر واگذاری نیمی از سهام عدالت به دولت و واگذاری مجدد آن به سایر واجدین شرایط موجب نارضایتی بسیاری از مردم و به علاوه مسئولین مربوطه شد که این امر را خلاف قانون می‌دانند.

با توجه به گفته پوری رئیس سازمان خصوصی‌سازی سهام عدالت هبه به مردم داده نشده و نیمی از ارزش سهام از محل سود و مابقی باید از سوی صاحب سهام پرداخت شود که در صورت عدم پرداخت نیمی از سهام به سایر واجدین واگذار خواهد شد.

به علاوه واریز سود سهام عدالت با توجه به عدم استقابل مشمولین از تکمیل سرمایه سهام و به جمع بندی نرسیدن سود شرکت‌های موجود در سبد سهام عدالت به تاخیر افتاد تا جایی که از هفته ابتدایی شهریور ماه به روزهای پایانی مهر ماه موکول شده است و هنوز هم زمان قطعی آن با توجه به تاخیر دو ماه هنوز مشخص نیست.

با توجه به بسته شدن سامانه سهام عدالت از ابتدا تا 10 مهرماه جهت ساماندهی و واریز سود سهام این امر محقق نشد و این سامانه مجدد جهت دریافت وجه برای تکمیل ارزش سهام و دریافت شماره شبا از مشمولین بازگشایی شد.

این در حالی است که از میان مجموع 47 میلیون سهامدار هنوز 14 میلیون نفر از مشمولین هنوز شماره شبای خود را به سامانه ارائه نکرده‌اند و به تعبیری بی‌نیازی خود را از دریافت سود سهام عدالت اعلام کرده‌اند.

همچنین شرکتهای سرمایه پذیر صورتهای مالی خود را تیرماه مصوب نموده و از اول مرداد تا پایان اسفند ماه فرصت دارند که سود تقسیم شده را به حساب سازمان خصوصی سازی واریز نمایند و سازمان خصوصی سازی با نهایت قدرت و دقت بیش ۵۰۰ میلیارد تومان از ۳۴۰۰ میلیارد تومان را دریافت کرده است. که این رقم ۱۵ درصد از کل سود سهام مصوب شرکتهای سرمایه پذیر که ناشی از عملکرد سالی مالی است، خواهد بود.

به گفته پوری حسینی بر خلاف تصور مردم تقسیم سود سهام عدالت چند روزی است به تاخیر افتاده و پس از هماهنگی های لازم با دستگاههای مربوطه، ان شاا... از چند روز آینده این امر آغازخواهد شد. و مرحله به مرحله سود واریز خواهد شد که اطلاع رسانی های بعدی جزییات بیشتری را در اختیار مشمولین قرار خواهد داد.

گفتنی است مشمولینی که سرمایه خود ت سقف یک میلیون تومان کامل کنند سود 150 هزار تومانی دریافت می‌کنند و سایز افراد بسته به سرمایه سبد سهام خود مشمول دریافت سود می‎شوند.

براساس این گزارش با توجه به کشمکش‌های موجود بر سر ارزش سهام عدالت و زمزمه‌ها واگذاری آن به سایر واجدین شرایط، نمی‌توان انتظار داشت سود سهام مشمولین در قید حیات در زمان اندک واریز شود.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *