تشکیل کمیته ای برای ارزیابی مشکلات لوله‌سازی کشور در کمیسیون انرژی

21:38 - 16 مهر 1396
کد خبر: ۳۵۵۸۶۰
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
کمیته‌ای مشترک با حضور رؤسای کمیته نفت و گاز و حقوقی قراردادهای کمیسیون انرژی و نمایندگان شرکت‌های لوله‌سازی و وزارتخانه‌های نفت و صنعت برای رسیدگی به مشکلات بخش خصوصی در لوله‌سازی تشکیل می‌شود.

به گزارش گروه سیاسی به نقل از خانه ملت، سیدعلی ادیانی نایب‌رئیس کمیسیون انرژی مجلس در تشریح نشست امروز کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، گفت: در نشست امروز مشکلات کارخانه های لوله سازی کشور و همچنین صنعت برق کشور مورد بررسی قرار گرفت، که در بحث مربوط به مشکلات کارخانه لوله سازی کشور رئیس انجمن و رئیس هیئت مدیره کارخانجات لوله سازی کشور به همراه کارشناسان مربوطه در کمیسیون حضور یافتند.

نایب رییس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه مهابادی در این نشست 11 محور مشکلات و مسائلی که برای تولیدکنندگان آزاردهنده بوده را مطرح کرد، افزود: این لوله ها عمدتا برای خطوط لوله و گاز استفاده می شود، لذا در این نشست تربتی مدیرعامل مهندسی توسعه صادرات گاز و سنگی مدیر کل معاونت مهندسی وزارت نفت دیدگاه‌های خود را در این خصوص مطرح کردند و همچنین اعضای کمیسیون انرژی نظرات خود را در این باره ارائه دادند.

ادیانی ادامه داد: در نهایت مقرر شد که کمیته ای مشترک با حضور روسای کمیته نفت و گاز و حقوقی قراردادهای کمیسیون انرژی یعنی بهرامی، عدل هاشمی و ادیانی و نمایندگان شرکت‌های لوله سازی و وزارت نفت و وزارت صنعت، معدن و تجارت تشکیل شود تا به صورت دقیق موارد و مشکلاتی که بخش خصوصی ساخت لوله مطرح کرده بیان و ارزیابی شود.

وی با بیان اینکه مسائلی که مربوط به وزارت نفت و وزارت صنعت بوده با ارسال نامه ای مکتوب از سوی کمیسیون به دو وزیر اعلام می شود تا برای راه گشایی و حل مشکلات آنها اقدامات لازم صورت گیرد، یادآور شد:مسائلی که مربوط به دولت و وزارت و صنعت معدن و تجارت است در مکاتبه با معاون اول رئیس جمهور مطرح و پیشنهادات و نظرات کمیسیون انرژی برای رفع آنها ارائه می شود.

نماینده مردم قائمشهر، سوادکوه و جویبار در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه دستور کار دوم کمیسیون مربوط به بررسی مشکلات صنعت برق کشور بود، افزود: در این نشست سندیکای صنعت برق ایران و مسئولان عالیرتبه اعم از مدیرعامل و اعضای هیئت مدیره آن و همچنین معاونت برق و انرژی وزارت نیرو فلاحتیان و همچنین کردی مدیرعامل شرکت توانیر حضور یافتند که مشکلات سند یکاهای برق مطرح شد.

نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مقرر شد که در قالب یک کمیته مشکلات آنها ارزیابی شود و در نهایت اگر ایرادات  و خلاء  قانونی وجود دارد در قالب طرح تبدیل به قانون شود و مشکلات اجرایی به دستگاه‌های اجرائی ارائه شود.

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *