دریافت پول سهام عدالت از مردم خلاف قانون است

12:16 - 16 مهر 1396
کد خبر: ۳۵۵۶۹۷
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: قرار بود پول سهام عدالت از محل سود سهام تسویه شود اما دولت می خواهد از مردم پول هم بگیرد.

به گزارش گروه اقتصاد ، محمدرضا پور ابراهیمی در مورد دریافت تفاوت قیمت سهام عدالت و پرداخت سود آن به صورت قطره چکانی به مشمولان بیان کرد: دولت باید به جای سود سهام ، اصل سهام را واگذار کند ، سودی که قرار است برای مشمولان تقسیم شود به جز اتلاف منابع ملی ، چیزی برای کشور ندارد.

وی در ادامه افزود: این منابع باید سرمایه گذاری شود اما دولت برخلاف ضوابط و مقررات به مردم می گوید باید 500 هزار تومان واریز کنید تا 80 هزار تومان سود سالانه دهیم که این درخواست ، خلاف است و همین الان این پول در بانک ها سود بالاتری دارد.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس تصریح کرد: قرار بود مبلغ سهام از محل سود سهام تسویه شود اما در حال حاضر نه تنها این مبلغ تسویه نشده و سهامی هم دست مردم را نگرفته ، بلکه از مردم هم قرار است ، پول بگیرند.

پور ابراهیمی یادآور شد: دولت می خواهد 4 هزار میلیارد تومان سرمایه را به صورت ماهانه ده تا بیست هزار تومان در اختیار مردم قرار دهد در حالی که این مبلغ با ضریب 5 برابری حدود بیست هزار میلیارد تومان پروژه را که همین شرکت ها اجرا می کنند ، می تواند پوشش دهد.

وی در انتها خاطر نشان کرد: فعالیت های اقتصادی با این پول قیمت سهام را چندین برابر می کند و مردم در زمان آزادسازی اثرش را روی قیمت سهم می بینند نه روی سود ناچیز.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *