برگزاری مراسم پیاده‌روی به سوی حرم رضوی، همزمان با ایام اربعین/ اعلام آمادگی ۶۰ موکب از ۱۶ شهرستان خراسان‌رضوی برای حضور در عتبات عالیات

13:01 - 16 مهر 1396
کد خبر: ۳۵۵۶۸۷
دسته بندی: سیاست ، عمومی
مدیر کل هماهنگی امور رفاهی زائران استانداری خراسان رضوی گفت: تاکنون ۶۰ موکب از ۱۶ شهرستان استان خراسان رضوی برای کسب پروانه فعالیت در ایام مراسم معنوی پیاده روی اربعین به ستاد عتبات عالیات درخواست داده اند و تاکنون ۵۵ موکب، مجوز فعالیت دریافت کرده اند.
ثبت نام ۸ هزار و ۱۰۰ از خراسان رضوی برای شرکت پیاده روی اربعین تاکنون/ برگزاری پیاده روی به حرم رضوی همزمان با مراسم اربعین / اعلام آمادگی ۶۰ موکب از ۱۶ شهرستان استان خراسان رضوی در مراسم اربعینمهدی فروزان درگفت‌وگو با خبرنگار گروه سیاسی درباره مراسم اربعین امسال و اقدامات استانداری خراسان رضوی در این باره اظهار کرد: تا ظهر روز گذشته ۸ هزار و ۱۰۰ نفر در قالب ۶ هزار و ۲۵۰ گروه برای شرکت در این مراسم معنوی پیاده روی اربعین ثبت نام کردند.

وی ادامه داد: تاکنون ۶۰ موکب از ۱۶ شهرستان استان خراسان رضوی برای کسب پروانه فعالیت به ستاد عتبات عالیات درخواست داده اندو تاکنون ۵۵ موکب، مجوز فعالیت دریافت کرده اند.

فروزان خاطرنشان کرد: در استان خراسان رضوی در مجموع ۶۰ هزار سهمیه ارائه اسکان و تغذیه زائران در این مراسم را داریم که خوشبختانه تاکنون با همکاری مردم در این استان در سطح ۵۵ موکب توانستیم حدود ۷۵ هزار نفر اسکان را آماده کنیم و امکانات تغذیه بیش از ۹۰ هزار نفر اعم از صبحانه، نهار، شام و میان وعده را آماده کنیم.

مدیر کل هماهنگی امور رفاهی زائران استانداری خراسان رضوی افزود: این موکب‌ها در نجف، کربلا، کاظمین و سامرا مستقر می‌شوند و در مرز چزابه و شلمچه هم دو موکب خواهیم داشت.

فروزان یادآور شد: همزمان با پیاده روی عظیم اربعین حسینی، زائران امام رضا(ع) نیز به مشهد مقدس می‌آیند. سال گذشته ۲۷۶ ایستگاه پذیرایی از زائر داشتیم که  ۲۹۸ هزار و ۱۸۱ نفر زائر پیاده در این مراسم شرکت کردند و حدود ۸ استان کشور در مشهد ایستگاه زدند و از ۲۱ استان کشور نیز زائران به طور پیاده به سمت مشهد آمدند.

انتهای پیام /


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *