تضعیف قوه قضاییه به نفع کسی نیست/با نزدیکان دولت‌ها برخورد قضایی می‌شود، انگ سیاسی می زنند/آبشخور شایعات و جعلیات اخیر، امریکا و انگلیس است

11:05 - 16 مهر 1396
کد خبر: ۳۵۵۶۸۲
دادستان کل کشور با رد شایعات بنگاه های دروغ پراکنی برای خدشه وارد کردن به بدنه قوه قضاییه، گفت: ما می دانیم آبشخور این شایعات در انگلیس و امریکاست و با آن برخورد می کنیم. اقدامات و تلاش های قوه قضائیه در بازشناسی فتنه 88 و برخورد قاطعانه با آنها باعث شد، عده ای به سمت جعل سند و جعل نامه بروند.

برخورد با هر مهره ای انگ سیاسی را به دنبال دارد/ قوه قضائیه با پرونده ها سیاسی برخورد نمی کندبه گزارش خبرنگار گروه جامعه ،همایش سراسری پلیس پیشگیری ناجا و مؤسسات حفاظتی و مراقبتی (انتظام) در دانشگاه علوم انتظامی امین با حضور دادستان کل کشور و معاون هماهنگ کننده ناجا در سالن غدیر دانشگاه انتظامی امین برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین محمد جعفر منتظری، دادستان کل کشور در این مراسم ضمن تبریک هفته نیروی انتظامی گفت: باید زمینه خدمتگزاری برای مردم فراهم شود و امیدواریم که این هفته بستری باشد که مردم با خدمات و جان فشانیهای این‌ نیروها آشنا شوند و حلقه بین مردم و نیروی انتظامی تقویت شود.

وی افزود: یکی از بزرگترین نعمت‌هایی که خداوند به ملت ارزانی داشته، نعمت امنیت است و می توان برای این امر، احادیث را به عنوان سندیت این نعمت معرفی کرد که توجه مستقیم و مستمر به آن نعمت نمی‌شود. سلامت و صحت بدن، گرفتار بیماری نبودن؛ یک نعمت است که زندگی را لذت بخش می کند. امنیت مهم است و پیامبر نیز بر آن تاکید کرده است.


دادستان کل کشور افزود: در اطراف کشور نا امنی در برخی کشور‌ها حاکم است. ویرانی خانه ها، تجاوز به نوامیس مردم و ناامنی در یمن، میانمار، پاکستان و افغانستان بالا گرفته است و مردم می توانند ببینند که مردم این کشورها در چه جهنمی زندگی می کنند. اقتصاد مرهون امنیت است، هر لذت و خوشی انسان در زندگی و پیشرفت و ارامش در هر عرصه، مرهون بودن امنیت است. امروز به لطف پروردگار و رهبر معظم انقلاب و تلاش نیروهای اطلاعاتی و امنیتی و انتظامی در هر رده‌ای از امنیت برخوردار هستیم. شکر نعمت امنیت به این است که انسان تکالیف خود را در یک فضای امن به خوبی انجام دهد.

وی گفت: قوه قضائیه در استفاده از نیروی انتظامی به عنوان ضابط، کمال همکاری را داشته است، کار قوه قضائه بدون ضابط پیش نمی رود. به موجب قانون، قوه قضائیه موظف به صدور کارت های ضابطان عام و خاص است و بیش از یک سال است که به دنبال مقدمات آن هستیم و در آستانه توزیع کارت ها هستیم و تا پایان مهر ماه با حضور فرمانده ناجا، کارت های ضابطان عام در سراسر کشور توزیع می شود.

دادستان کل کشور تاکید کرد: در آینده نزدیک تمام ضابطان در سراسر کشور با کارت ویژه حضور می یابند و مقدمات مرحله صدور کارت ضابطان خاص نیز در آینده نزدیک ظرف یک یا دو ماه، مهیا می شود تا توزیع شود. بعد از صدور کارت این ضابطان، از وجود یکسری افرادی که در ناجا و بسیج می توانند پشتیبان قوه قضائیه و امنیت مردم و دفاع از حقوق عامه باشند، استفاه می شود.

حجت الاسلام و المسلمین منتظری تصریح کرد: امنیت ما به برکت شهدا ایجاد شده است. متاسفانه از این شرایط امن برای حل مشکلات مردم استفاده نمی کنیم و دشمن، فضای نامناسب را بر علیه جمهوری اسلامی را فراهم می کند و این به ضرر ما است. ایجاد شکاف بین مردم یک آسیب بزرگ است. نظام جمهوری اسلامی در جهان مقابل استکبار ایستاده است و دشمنان  به دنبال بر اندازی نظام هستند.

وی تاکید کرد: در قوه قضاییه، مقننه و مجریه باید وحدت و هماهنگی و همدلی وجود داشته باشد چرا که  عده‌ای به دنبال تضعیف سه قوه هستند که باید این انسجام حفظ شود. خودمان باید  مشکلات درونی را حل کنیم و نباید اجازه دخالت دشمن را بدهیم. تضعیف قوه قضاییه به نفع چه کسی است، آیا به نفع نظام است. باید بیدار و مراقب باشیم. قوه قضاییه گاهی اوقات با برخی از این نامهربانی ها مواجه می‌شود. قوه قضاییه رسالتش برخورد با جرم و مجازات مجرمان است. اگر در جایی به وظیفه خود عمل می‌کند آیا باید آن را تضعیف کنیم یا تشویق، تضعیف قوه قضاییه به نفع کسی نیست. این قوه  باید از خود صیانت کند تا بتواند اجرای عدالت را داشته باشد اگر ضعف‌هایی هم داشته باشد نباید آن را تضعیف کنیم.

دادستان کل کشور ادامه داد: با هر مهره قوی و جریانی که کمی ریشه سیاسی دارد، قوه قضاییه برخورد کند؛ به آن انگ سیاسی می‌زنند. قوه قضاییه وقتی با معاون رییس جمهور سابق برخورد می‌کند، انگ سیاسی می‌زنند و تصور می‌کنند این قوه عقب می‌کشد. با نزدیکان دولت فعلی برخورد می شود، انگ سیاسی به قوه قضاییه زده می‌شود. قوه قضاییه با نزدیکان و جریان‌های دولت فعلی و گذشته برخورد کند، انگ سیاسی می‌زنند. قوه قضاییه هم منع قانونی دارد و هم منع اخلاقی و نمی‌تواند همه جزییات پرونده را برای مردم بازگو کند.

حجت الاسلام والمسلمین منتظری تاکید کرد: قوه قضاییه سیاسی برخورد نمی کند. در همه پرونده‌ها اسناد و مدارکش موجود است. قوه قضاییه با هر کسی در هر مقام و جایگاهی بر اثر مستندات و مدارک برخورد می‌کند و با این شعار‌ها نیز کوتاه نخواهد امد، البته وظیفه قوه قضاییه این است که با عدالت برخورد کند و کسی را بی دلیل مجرم نکند. 


وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به موضوع پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، اظهار داشت: در مساله پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی باید جنبه سلبی و ایجابی را در نظر گرفت. در پیشگیری، برخورد‌های ایجابی از سلبی بیشتر جواب می‌دهد. پیشگبری بسیار مهم است و باید از عناصر تاثیرگذار استفاده کند. ما آسیب‌های اجتماعی مختلفی داریم. در مورد حاشیه نشینی، تجاوز به منابع ملی و  اعتیاد باید اقدامات پیشگیرانه انجام شود و معاونت پیشگیری در قوه قضاییه باید با معاونت پیشگیری از وقوع جرم در نیروی انتظامی، همکاری داشته باشند.

دادستان کل کشور در مورد موضوع اعتیاد گفت: مسئله مواد مخدر به شدت جامعه ما را تهدید می‌کند، فضای مجازی که در کشور ما مدیریت نمی‌شود به کیان و اخلاق خانواده ضربه می‌زند.

دادستان کل کشور با رد شایعات بنگاه های دروغ پراکنی و وابسته به استکبار برای خدشه وارد کردن به بدنه قوه قضاییه، افزود: ما می دانیم آبشخور این شایعات در انگلیس و امریکاست و با آن برخورد می کنیم. اقدامات و تلاش های قوه قضائیه در بازشناسی فتنه 88 و برخورد قاطعانه با آنها باعث شد عده ای به سمت جعل سند و جعل نامه بروند. در حالیکه رئیس قوه قضائیه اعلام کرده است که این حرف ها دروغ است. اینها می خواهند اقتدار قوه قضائیه را زیر سوال ببرند. 

وی به موضوع آسیب های فضای مجازی اشاره کرد و گفت: وقتی فضای مجازی یک نوجوان 13 ساله را تبدیل به انسانی گرگ صفت می کند،که دختری هفت ساله را به قتل می رساند باید این موضوعات برای مردم تبیین شود. فضای مجازی در افزایش آمار طلاق موثر است. باید مردم بدانند اگر فضای مجازی اینگونه در اختیار افراد قرار گیرد چه مشکلاتی برای آنها به وجود می آید.

انتهای پیام/ 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *