درگیری شدید ارتش ترکیه و جبهه النصره در مرزهای سوریه

11:14 - 16 مهر 1396
کد خبر: ۳۵۵۶۵۶
مرکز موسوم به دیده‌بان حقوق‌بشر سوریه روز یکشنبه گزارش داده که نیروهای ارتش ترکیه با عناصر گروهک جبهه النصره در مرزهای ترکیه و سوریه درگیر شدند.

ارتش ترکیهبه گزارش گروه بین‌الملل ، یگان‎های ارتش ترکیه و عناصر جبهه النصره در مناطق مرزی سوریه و ترکیه درگیر شدند.

بنا به گزارش‎ها عناصر گروهک النصره یک بولدوزر زرهی ترکیه را منهدم کرده‌اند.

سازمان موسوم به دیده‌بان حقوق بشر سوریه گزارش داده که روز یکشبنه درگیری شدیدی بین عناصر جبهه النصره و یگانها ی ارتش ترکیه در شمال استان ادلب صورت گرفته‌است؛ درگیری پس از آن روی داد که نیروهای ارتش ترکیه با تخریب دیواره مرزی قصد ورود به استان ادلب را داشتند.

بنا به این گزارش توپخانه‌های ارتش ترکیه شروع به گلوله‌باران مواضع عناصر النصره کردند و درگیری همچنان ادامه دارد.

«مولود چاووش‌اوغلو» وزیر خارجه ترکیه بامداد یکشنبه گفت هدف آنکارا از اعزام نیروی نظامی به منطقه «ادلب» در سوریه، توقف کامل درگیری‌هاست.

چاووش‌اوغلو طی مصاحبه با شبکه «سی‌ان‌ان تورک» تاکید کرد حمایت ترکیه از معارضان سوری در جریان عملیات نظامی بزرگی که در ادلب آغاز کرده، با هدف توقف کامل درگیری‌ها و تسهیل فرایند مذاکرات برای یافتن راهکار سیاسی است.

وی اما تصریح کرد: «(مذاکرات) آستانه، جایگاهی است که به طریقی، درگیری‌ها را متوقف خواهد کرد تا اقدامات اعتمادسازی انجام شود اما هدف ما احیا کردن فرایند ژنو است.»

وزیر خارجه ترکیه همچنین افزود که یگان‌های اطلاعاتی و نظامیان این کشور، وضعیت میدانی در سوریه را ارزیابی خواهند کرد و گام‌های مناسب را برمی‌دارند.

پیشتر روز شنبه «رجب طیب اردوغان»‌رئیس جمهور ترکیه اعلام کرده بود که اکنون عملیات بزرگی در استان ادلب در جریان است و این عملیات ادامه خواهد داشت.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *