رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

سلاح‎های هسته‌ای کره‌شمالی ضامن امنیت و صلح در شبه‌جزیره کره هستند

9:27 - 16 مهر 1396
کد خبر: ۳۵۵۵۸۳
رئیس کره‌شمالی روز یکشنبه در پاسخ به اظهارات اخیر رئس‌جمهور آمریکا اعلام کرد سلاح‎های هسته‌ای پیونگ‌یانگ مهمترین ضامن صلح و امنیت در شبه‌جزیره کره هستند.

کره شمالیبه گزارش گروه بین‌الملل ، کیم جونگ اون پس از نوشته‌‎های تهدیدآمیز رئیس‌جمهور آمریکا اعلام کرد بزرگترین قدرت بازدارندگی سلاح‎های هسته‌ای این کشور هستند که می‌تواند از حاکمیت کره‌شمالی دفاع کند.

دونالد ترامپ روز شنبه در توییتر نوشت: رؤسای جمهوری و دولت‎های آنها 25 سال با کره‌شمالی گف‌وگو کردند، توافق‎هایی که از این طریق به دست آمد و پول‎هایی که خرج شد به هیچ دردی نخورد. توافق‌نامه‌ها به محض امضا نقض شد، مذاکره‌کنندگان آمریکایی را دست انداختند، متأسفم اما تنها یک چیز مؤثر خواهد بود!.

بنا به گزارش رویترز اگرچه دونالد ترامپ مشخص نکرده که منظورش از «تنها راه‌حل مؤثر چیست» اما به نظر می‌رسد منظور او گزینه حمله نظامی به کره‌شمالی باشد.

کیم جوگ اون رئیس کره‌شمالی در جمع کمیته مرکزی حزب کارگر ضمن بیان اینکه شرایط بین‌المللی به‌شدت پیچیده شده‌ و با اشاره به تهدیدهای مداوم هسته‌ای سلطه‌گران آمریکایی افزود: سلاح‎های هسته‌ای مهمترین عامل بازدارندگی و ضامن امنیت و صلح در شبه‌جزیره کره و آسیای شمال‌ شرقی است.

وی همچنین با اشاره تحریمهای اخیر شورای امنیت سازمان ملل علیه این کشور اظهار کرد: اقتصاد ملی کره‌شمالی با وجود تحریمهای شدید و کُشنده طی یک‌‌سال گذشته رشد چشمگیری داشته است.

در هفته‌های اخیر کره‌شمالی در پاسخ به تحریمهای یک‌جانبه تهدیدهای نظامی آمریکا علیه این کشور شش آزمایش هسته‌ای و چند آزمایش موشک بالستیک قاره‌پیما انجام داده‌است؛ به گفته بسیاری از کارشناسان آمریکایی پیشرفت برنامه هسته‌ای و موشکی کره‌شمالی به جایی رسیده که می‌تواند خاک آمریکا را هدف قرار دهد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *