آغاز اجرای طرح کشوری آموزش همگانی حقوق/ممنوعیت استفاده از قلیان در اماکن عمومی قم در جهت احقاق حقوق عامه و حفظ حقوق شهروندی/ دستگیری متهمین فعال در شبکه‌های هرمی در کرج/ رهایی یک جوان از اعدام به خاطر یک نذر

18:26 - 15 مهر 1396
کد خبر: ۳۵۵۴۸۶
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
امروز شنبه 15 مهر دستگاه قضا با اخبار داغ و تازه‌ای همچون ر‌هایی یک جوان از اعدام به خاطر یک نذر، دستگیری چند متهم به علت فعالیت در شرکت‌های هرمی، ممنوع شدن مصرف دخانیات در اماکن عمومی استان قم و صدور رای برای پرونده اعضای باند قتل‌های سریالی گلستان همراه بود.

صدور حکم اعدام برای متهمین قتل‌های سریالی گلستان/ ممنوع شدن استفاده از قلیان در اماکن عمومی قم/ دستگیری متهمین فعال در شبکه‌های هرمی در کرج/ رهایی یک جوان از اعدام به خاطر یک نذربه گزارش خبرنگار گروه حقوقی و قضایی ، حقوق و قضا امروز شنبه ۱۵ مهر با اخبار داغ وتازه‌ای همراه بود که می‌توان به ممنوع شدن مصرف دخانیات در اماکن عمومی استان قم، دستگیری چند متهم به علت فعالیت در شرکت‌های هرمی، صدور رای پرونده اعضای باند قتل‌های سریالی گلستان، ارسال شدن پرونده اختلاس چابهار به دادگاه و ر‌هایی یک جوان از اعدام به خاطر یک نذر اشاره کرد.

استفاده و مصرف دخانیات در اماکن عمومی قم ممنوع شد

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان قم گفت: ممنوع شدن استفاده از دخانیات و قلیان در اماکن عمومی در راستای احقاق حقوق عامه و پیگیشری از وقوع جرم و حفظ حقوق شهروندی و مهیا کردن شرایط مطلوب برای استفاده مردم از اماکن و فضا‌های عمومی سالم بوده است.

وی به خبرنگار سرویس حقوقی و قضایی میزان گفت: بر اساس مبانی قانونی استفاده از دخانیات و قلیان در قهوه خانه و سفره خانه‌ها، رستوران و کافی شاپ‌ها، هتل و مسافرخانه‌ها، بوستان و پارک‌ها و سایر اماکن عمومی در قم ممنوع است.

برای مشاهده مشروح خبر اینجا کلیک کنید.


هشت نفر به اتهام فعالیت در شرکت‌های هرمی در کرج دستگیر شدند

رضا شاکرمی دادستان کرج در توضیح دستگیری هشت نفر به اتهام فعالیت در شرکت‌های هرمی گفت: در تحقیقات اولیه از این افراد مبلغی بیش از ۱۵۰ میلیون تومان که حاصل فعالیت‌های هرمی بود کشف شد.

برای مشاهده مشروح خبر اینجا کلیک کنید.

حکم پرونده سه متهم که ۱۳ فقره قتل را در سال‌های ۷۹ تا ۹۴ انجام داده بودند صادر شد

رئیس کل دادگستری گلستان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه حقوقی و قضایی با بیان این که پرونده اعضای باند قتل‌های سریالی گلستان رسیدگی و منجر به صدور حکم شده است گفت: دادگاه انقلاب گرگان متهمان ردیف اول و دوم را به اعدام در ملاعام و متهم ردیف سوم را به نفی بلد (تبعید) محکوم کرد.

برای مشاهده مشروح خبر اینجا کلیک کنید.

 

پرونده زمین خواری و اختلاس موسوم به اختلاس منطقه آزاد چابهار تکمیل و به دادگاه ارسال شد

حجت الاسلام و المسلمین موحدی راد دادستان عمومی و انقلاب زاهدان در گفت‎وگو با خبرنگار گروه حقوقی و قضایی با اشاره به آخرین وضعیت پرونده اختلاس در منطقه آزاد چابهار اظهار کرد: برای پرونده قرار مجرمیت و کیفرخواست صادر شد.

وی در این باره به خبرنگار میزان گفت: این پرونده به منظور رسیدگی به دادگاه ارسال شده است

برای مشاهده مشروح خبر اینجا کلیک کنید.


شاگرد کبابی که به خاطر سرقت از دخل محکوم به اعدام شده بود پس از ۱۸ سال به خاطر یک نذر از چوبه اعدام ر‌ها شد

دود ۲۳ سال پیش جوانی که تازه به تهران آمده بوده در یک کبابی مشغول کار می‌شود، شبی پس از تمام شدن کار، صاحب کبابی دخل آن روز را جمع می‌کند و به بالکن می‌رود تا استراحت کند. درآمد آن روز کبابی، شاگرد جوان را وسوسه می‌کند که در جریان سرقت پول‌ها، صاحب مغازه به قتل می‌رسد. او متواری می‌شود؛ اما بعد از مدتی دستگیرش و به زندان رجایی شهر منتقل می‌شود.

برای مشاهده مشروح خبر اینجا کلیک کنید.

 

آغاز اجرای طرح کشوری آموزش همگانی حقوق

 

مهدی بهرامیان، مسئول سازمان بسیج حقوقدانان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه حقوقی و قضایی ، با اشاره به اجرای طرح کشوری آموزش همگانی حقوق گفت: آموزش همگانی حقوق بر پایه هر مسجد یک حقوقدان در مرحله اول با شناسایی مساجد شاخص و الگوی استان‌ها شروع شده است. (جزئیات خبر)

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *