پیش‌بینی نمی‌کردم قهرمان جهان شویم/ شاید ارواح برای چین مدال گرفتند/ اوجاقی با فاصله بهترین مربی ایران است

8:04 - 16 مهر 1396
کد خبر: ۳۵۵۴۵۷
دسته بندی: ورزشی ، رزمی
رئیس فدراسیون ووشو گفت: اوجاقی نتایجی به دست آورده که فکر نمی‌کنم در ورزش ایران کسی مشابه آن را کسب کرده باشد.

مهدی علی‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار گروه ورزشی ، در خصوص قهرمانی تیم ساندای ایران در رقابت‌های جهانی اظهار داشت: به علت اینکه رشته ما المپیکی نیست، مسابقات قهرمانی جهان بالاترین سطح ووشو در دنیا تلقی می‌شود و رقابت‌های امسال در روسیه که کشور صاحب سبکی در ساندا است برگزار شد. با توجه به این موضوع کسب عنوان قهرمانی ساندا کار بسیار دشواری بود و اگر بخواهم روراست باشم، پیش‌بینی نمی‌کردم با 7 طلا و یک نقره قهرمان ساندای جهان شویم.

وی افزود: حاصل برنامه ریزی ده ساله ما در روسیه به بار نشست و توانستیم برای نخستین بار در تاریخ ووشو به تیمی تبدیل شویم که به جز چین روی سکوی قهرمانی ساندا می‌رویم و به نظر من با کسب صددرصد مدال عملکرد بی نظیری داشتیم.

رئیس فدراسیون ووشو در پاسخ به این سوال که تا چه اندازه شانس را در این موفقیت دخیل می‌داند گفت: وقتی در سه رویداد مهم مثل یونیورسیاد، بازی‌های کشورهای اسلامی و رقابت‌های جهانی رکورد صددرصد مدال از خود به جا می‌گذاریم دیگر نمی‌شود این موضوع را شانس تلقی کرد.

وی در خصوص اینکه برخی‌ها شایعه کردند که چین با تیم کامل به این رقابت‌ها اعزام نشده، گفت: اتفاقا من هم این صحبت را شنیدم و در این خصوص توضیح کوتاهی دارم.مجموعه تیم چین در دو بخش ساندا و تالو با 16 ورزشکار حاضر شد و در بخش ساندا نیز هفت مدال طلا کسب کرد و ما با یک نقره بیشتر قهرمان شدیم. وقتی چین هفت مدال طلا گرفته چطور می‌شود با دو،سه نفر در مسابقات حاضر شده باشد؟ مگر اینکه ارواح و اجنه برای‌شان مدال بگیرند.به نظرم این شایعات بیشتر به یک شوخی شبیه است.

علی‌نژاد ادامه داد: در بازی فینال حمید قلی‌پور دیدید که حریف چینی تا چه اندازه قدرتمند بود. واقعا چینی‌ها در ووشو خیلی قوی هستند و در این خصوص جای هیچ بحثی نیست اما نمی‌دانم چطور عده‌ای می‌گویند با تیم کامل نیامدند.نکته جالب اینجاست مسابقات پخش زنده هم بود و شایعه‌سازان مسابقات را می‌دیدند و این حواشی خنده‌دار را درست کردند.

وی در واکنش به این صحبت که گویا عربی و قلی‌پور قصد خداحافظی از دنیای قهرمانی را دارند، اظهار داشت: یکسری صحبت‌ها در این خصوص انجام شده اما تاکنون تنها کسی که به طور رسمی از میادین خداحافظی کرده مریم هاشمی است.در خصوص حمید و فرشاد باید شرایط را بسنجیم و فعلا زود است در این‌باره اظهار نظر کنیم.

رئیس فدراسیون ووشو در خصوص نتایج تالو تصریح کرد: پیش از این در بخش تالوی مردان با «یوان مین» کار می‌کردیم که واقعا مربی خوبی بود اما متاسفانه علی رغم اینکه ما و خود این مربی تمایل به ادامه همکاری داشتیم، شرایط مهیا نشد و مربی جدیدی را استخدام کردیم. به هر حال تیم تالوی ما زحمت خود را کشید و طلای تیمی دوئلین را بدست آورد.

رئیس فدراسیون ووشو ادامه داد: به زودی در خصوص عملکرد تمامی مربیان چینی تیم ملی در بخش آقایان و بانوان جلساتی برگزار می‌کنیم تا ببینیم باید با آنها ادامه بدهیم یا خیر.

علی‌نژاد با اشاره به اینکه سال گذشته پوست‌اندازی در تیم ملی آغاز شد، خاطرنشان کرد: از سال گذشته تاکنون سیاست جوانگرایی را در پیش گرفتیم. در سه مسابقه مختلف سه ترکیب مختلف داشتیم و نتایج نشان می‌دهد که دست ما خیلی پر است. جوانانی مانند عرفان آهنگریان، مهدی محمدی،یزدان میرزایی، فرود ظفری و .. را در اختیار داریم که هرگاه وارد مسابقاتی شدند، بهترین عملکرد را ار خود به جای گذاشتند و خدا را شکر می‌کنیم که هیچ مشکلی در هیچ وزنی نداریم.

وی در پایان به ستایش از سرمربی تیم ملی ساندا پرداخت و گفت: حسین اوجاقی در این سه رویداد (یونیورسیاد، بازی‌های کشورهای اسلامی و قهرمانی جهان) موفقیت صددرصدی کسب کرد و با تمام احترام به تمام مربیان ایرانی، اوجاقی با فاصله بهترین مربی ایرانی در تمام رشته‌ها است. او قبلا فراز و نشیب‌هایی در کارش داشت اما خوشحالم حالا به بلوغ و تجربه کامل رسیده و نتایجی به دست آورده که فکر نمی‌کنم در ورزش ایران کسی مشابه آن را کسب کرده باشد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *