ناگفته های هولناک دختر جوان آلمانی از اسارت در موصل/تاریخی ترین مدارس ایران/با این شرط به سراغ ایمپلنت بروید/همبرگر ولادیمیر پوتین/تولید پای مصنوعی هوشمند با قابلیت شناسایی عفونت

15:58 - 15 مهر 1396
کد خبر: ۳۵۵۴۱۲
تصاویری ناب از مدارس تاریخی ایران، روش همبرگر پوتین در سالروز تولد رئیس جمهور روسیه و ... از اخبار برگزیده فضای مجازی امروز است.
به گزارش خبرنگار گروه فضای مجازی ، رسانه‌ها در فضای خبری روزانه خود اخبار اختصاصی و عمومی مختلفی را منتشر می‌کنند که این اخبار بعضا فقط در یک رسانه منتشر شده است. گروه فضای مجازی در نظر دارد هر روز اخبار منتخب فضای مجازی را از سایت‌ها و خبرگزاری‌ها و حتی کانال‌های تلگرامی مختلف جمع‌آوری کرده و در قالب یک بسته خبری منتشر کند. در این بسته همه خبر‌ها و آیتم‌ها با ذکر منبع منتشر می‌شوند و انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست.

 

 

ناگفته‌های هولناک یک عروس داعشی

تسنیم: درباره لیندا وینسل، دختر آلمانی که در ماه ژوئیه گذشته پس از آزادسازی موصل از داعش توسط نیروهای عراقی زیر آواره خانه‌ای در موصل پیدا شد، روایت‌های زیادی نقل شد.

اما لیندا که هنگام ملحق شدنش به داعش کمتر از 16 سال سن داشت، اکنون برای اولین بار طی مصاحبه‌ای با مجله «القضاء» وابسته به قوه قضائیه عراق، از چگونگی پیوستن خود به «گروه تروریستی» داعش و سفر از آلمان به ترکیه وسپس به سوریه و عراق سخن می‌گوید.

مجله «القضاء» در مصاحبه‌ای تحت عنوان «حور آلمانی داعش»، جزئیات سفر لیندا وینسل از آلمان و التحاق او به داعش را منتشر کرده است.

لیندا که دو روز پیش در دادگاه عراق حاضر شد در این مصاحبه گفته است که در ابتدا با دختری اردنی به نام فاطمه آشنا شد.

فاطمه پس از دوستی با لیندا او را به اسلام دعوت می‌کند و سپس او را با واعظی به نام «ابوخالد» که خطیب و امام مسجدی در شهر پلشتنس در جنوب آلمان بود، معرفی می‌کند.

این واعظ به لیندا گفته بود که نمی‌تواند او را برای چند بار ببیند به این دلیل که او مرد است و لیندا دختر است و از نظر اسلام جایز نیست اما این واعظ چند کتاب در باره اسلام به زبان المانی به لیندا هدیه کرد.

لیندا گفته است که بعدها مشخص شد که این واعظ به دلیل اینکه تحت کنترل امنیتی پلیس آلمان بود، نمی خواست او را ملاقات کند. طی این مدت فاطمه لیندا را به انجمن‌ها و کنفرانس‌های تندروهای اسلامی در آلمان دعوت می‌کرد.

لیندا اکنون 17 سال سن دارد.زمانی که او وارد دادگاه شد به قاضی گفت از کرده خود بسیار پشیمان است و دوست دارد به کشورش برگردد.

لیندا سپس ادامه داد که از طریق این انجمن‌های اسلامگرایان با شخصی به نام محمد ویکنی ملقب به "ابو اسامه الشیشانی" (چچنی) آشنا شد.

ابو اسامه لیندا را قانع کرد که به سرزمین «خلافت اسلامی» سفر کند تا در آنجا با او ازدواج کند.

لیندا در این مصاحبه افزود، دگرگونی در رفتار و کردار وی باعث شد که مدرسه‌اش به مادرش پیام بفرستد و او را از تغییرات مشکوک که در رفتار دخترش ایجاد شده با خبر کند، وقتی مادر لیندا از تغییرات دختر خود آگاه شد با صدای بلند بر او داد و او را کتک کاری کرد رفتار مادر و تغییرات دختر باعث کدورت رابطه میان آنها شد رابطه‌ای که گویی از اول هم خیلی خوب نبود.

خواندن خطبه عقد ازدواج از طریق تلفن

پس از آنکه رابطه لیندا با خانواده‌اش تیره شد، لیندا ابو اسامه الشیشانی را از موضوع آگاه کرد ابو اسامه دستورات و راهنمایی‌های لازم به او داد و از لیندا خواست تا به ترکیه سفر کند تا او را در ترکیه ملاقات کند و با هم ازدواج کنند.

لیندا چون سن قانونی نداشت برای سفر به موافقت مادرش نیاز داشت لذا او امضای مادرش را در فرم رضایت‌نامه جعل می کند و به ترکیه سفر می‌کند تا با ابواسامه داماد در انتظار ملاقات کند اما لیندا وقتی به ترکیه رسید ابو اسامه تلفنی به او خبر داد که برای یک ماموریت ویژه به سوریه سفر کرده است بنابرین او ناچارا خطبه عقد را از طریق تلفن برایش خواندن و رسما همسر ابو اسامه شد.

ابو اسامه که دیگر همسر لیندا شده بود به او دستور داد به منطقه مرزی ترکیه سوریه بیاید تا بوسیله شماری از دوستان چچنی‌اش لیندا را به سوریه برسانند .لیندا می‌گوید سپس بعد از سه ساعت پیاده روی در مرز ترکیه و سوریه در نهایت ابو اسامه را دید .

از سوریه به موصل عراق

عروس داعشی پس از اینکه ابواسامه را در نزدیکی یک خانه بزرگ در سوریه که دقیقا نمی داند کجا بوده، ملاقات کرد، یک روز در سوریه باقی ماند و سپس به همراه دیگر زنان متأهل و فرزندانشان به موصل مهمترین قلعه "خلافت" منتقل شدند.

در موصل لیندا ابتدا در یک اردوگاه نظامی بزرگ برای مدت سه ماه باقی ماند و سپس به همراه همسرش ابو اسامه به خانه خصوصی خودشان در موصل منتقل شدند.

در موصل همیشه تنها بود تنها در روز یکبار یک زن از هیئت اداری داعش که مسئول توزیع غذا بود او را ملاقات می‌کرد.

کشته شدن ابواسامه باقی ماندن لیندا در موصل

لیندا می‌گوید تنها سه ماه با ابواسامه بود و پس از سه ماه خبر کشته شدن ابو اسامه به او رسید این دختر آلمانی می گوید پس از قتل ابواسامه و نزدیک شدن نیروهای عراق به موصل او از می خواست به کشورش برگردد اما گروه از او و همه کسانی که در موصل بودند جلوگیری کرد.

سپس داعش 200 دلار برای جبران مرگ شوهرش به او دادند. لیندا ادامه داد که پس از محاصر موصل توسط نیروهای عراقی داعش همه زنان را در بیمارستان جمع کرد با آزادسازی شهر موصل او خود را در قبضه نیروهای پلیس ضد تروریستی عراق دید.لیندا الان در دادگاه عراق محاکمه می‌شود.

 

 

تصاویری ناب از مدارس تاریخی ایران

باشگاه خبرنگاران جوان: نخستین آموزش در قرن 12 و 13 هجری قمری و در مکتب خانه‌ها صورت گرفت، مکتب‌خانه‌ها بچه‌ها از 5 سالگی با برخی علوم اصلی از جمله علوم و معارف دینی و برخی کتب معتبر آشنا می‌شدند و بچه‌ها تا 8 سالگی در مکتب‌خانه می‌ماندند، سپس پسران نوشتن می‌آموختند اما نوشتن برای دختران ممنوع بودند.

در این خبر به سراغ تصاویری ناب از قدیمی‌ترین کلاس‌های درس ایران و شاگردانش رفته‌ایم، مکتب‌خانه‌ها، مراکز دینی و مدارس انگشت شماری که در شهرهای مختلف وظیفه آموزش و پرورش بچه‌ها را برعهده داشتند.


    مکتب‌خانه‌ای در تهران قدیم
مکتب‌خانه‌ای در تهران قدیم
مکتب‌خانه‌ای در تهران قدیم
مکتب‌خانه‌ای در تهران قدیم
کلاس درس ریاضی در دوره قاجار
کلاس درس ریاضی در دوره قاجار
مدرسه دبستان ناصری به سال 1285 هجری شمسی در خلخال تاسیس شد.
مدرسه دبستان ناصری به سال 1285 هجری شمسی در خلخال تاسیس شد.

 

چه افرادی می توانند ایمپلنت انجام دهند؟

ایسنا:یک متخصص جراحی فک و صورت گفت: افرادی که لثه‌های سالم داشته باشند و استخوان کافی برای نگه داشتن ایمپلنت در فک آنها وجود داشته باشد، کاندیدای مناسبی برای کاشت ایمپلنت محسوب می‌شوند.

خاکباز گفت: هنگامی که دندان‌ها از بین می‌رود، ناحیه استخوان فک که این دندان‌ها را نگه می‌دارد شروع به از بین رفتن می‌کند.

ایمپلنت به حفظ این استخوان و ظاهر فک کمک می‌کند و پس از کشیدن یا در کل نبودن دندان، دندان‌های اطراف جابجا و به سمت حفره‌های خالی دندان کج می‌شود.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی بابل گفت: از دست دادن دندان می‌تواند بر کیفیت جویدن غذا و نوع غذاهایی که شما امکان خوردن آنها را دارید، تاثیر داشته باشد.

بعضی افرادی که دندان‌های آنها از بین رفته است، رژیم غذایی ضعیف دارند و به این ترتیب ممکن است سلامت کلی آنها تحت تاثیر قرار گیرد.

خاکباز اضافه کرد: میوه‌ها و سبزیجات خام نیازمند جویدن بیشتر هستند. به همین دلیل کسانی که با جویدن مشکل دارند ممکن است از مصرف آنها خودداری کنند و سایر انتخاب‌ها همچون مخلوط کردن، پوره کردن و آب گرفتن نیز همواره قابل استفاده نیستند.

خاکباز گفت: از دست دادن دندان‌ها می‌تواند وضعیت صحبت کردن و طرح لبخند را تحت تاثیر قرار دهد و به این ترتیب اعتماد به نفس فرد را کاهش دهد. بدن انسان ایمپلنت دندان تیتانیوم را به عنوان اجسام خارجی پس نمی‌زند و هنگامی که آنها در استخوان کاشته می‌شوند، استخوان در یک فرآیند به نام الصاق استخوانی اطراف آن رشد کرده و گسترش پیدا می‌کند.

وی ادامه داد: افرادی که لثه‌های سالم داشته باشند و استخوان کافی برای نگه داشتن ایمپلنت در فک آنها وجود داشته باشد، کاندیدای مناسبی برای کاشت ایمپلنت محسوب می‌شوند. بعضی افراد که استخوان فک خود را از دست داده‌اند نیز می‌توانند از ایمپلنت دندان استفاده کنند، اما ابتدا لازم است استخوان از بین رفته با استفاده از روش‌های درمانی مناسب، تجدید و ترمیم شود.

خاکباز ادامه داد: وجود همه دندان‌ها در دهان می‌تواند اعتماد نفس فرد را افزایش دهد و با ایمپلنت، فرد دیگر نگران توجه دیگران به دندان‌های از بین رفته خود نخواهد بود.

 

 

روش همبرگر پوتین در سالروز تولد رئیس جمهور روسیه

فست فود روسی «بلاک استار برگر» که با حمایت برخی از هنرمندان معروف روسی و سرمایه گذاران این کشور راه اندازی شده و تلاشی ویژه را برای رقابت با برندهای آمریکایی در بازار این کشور آغاز کرده است، عرضه همبرگری ویژه با نام پوتین و بر اساس سلیقه رئیس جمهور روسیه را در فروشگاه‌های خود آغاز کرد.

به گفته این کمپانی، این همبرگر با استفاده از مواد صد درصد تولید داخل روسیه تهیه می‌شود که در آن علاوه بر استفاده از دو برگر سرخ شده، مربا و سس‌های مورد علاقه پوتین با پرچم روسیه، برای مشتریان سرو می‌شود.

علاوه بر این خریداران این همبرگر از امروز (هفتم اکتبر، سالروز تولد پوتین) به مدت ۱۰ روز در ازای خرید این ساندویچ یک عدد پیراهن با تصویر پوتین نیز به رایگان دریافت می‌کنند.

این برند تازه تاسیس روسی، همچنین توجه ویژه‌ای را به مناطق مسلمان‌نشین روسیه دارد و شعب خود را با ارائه گوشت حلال در جمهوری مسلمان نشین چچن افتتاح کرده که مورد توجه علاقه‌مندان قرار گرفته است.

از ایده‌های جالب این فست فوت روسی، فروش همبرگر با دستکش سیاه است تا دستان مشتریان کثیف و چرب نشود که بازتاب زیادی در شبکه‌های اجتماعی داشته است.

همچنین ویدیو تبلیغی فروش همبرگر پوتین تاکنون بیش از دو میلیون بار در اینستاگرام بازدید کننده داشته است.

 

 

تولید پای مصنوعی هوشمند با قابلیت شناسایی عفونت

مهر:استفاده از پاهای مصنوعی موجود در بازار علیرغم پیشرفت های به عمل آمده ممکن است هنوز هم برای افراد معلول دردناک باشد و به علت فشارها و دیگر مشکلات موجب بروز عفونت در افراد شود.

از همین رو، پژوهشگران پای مصنوعی هوشمند و راحت تری تولید کرده اند که سرهم کردن و باز کردن بخش های تشکیل دهنده آن به سادگی ممکن است و همچنین کنترل و نظارت بر عملکرد آن برای شناسایی موارد ابتلا به عفونت یا وارد آمدن فشار با استفاده از تعدادی حسگر صورت می گیرد.

میزان سازگاری این پای مصنوعی در تماس با دیگر اجزای باقی مانده بدن معلول هم به طور آنی قابل کنترل است تا فشار زیاد باعث ضایعات بیشتر برای معلولان نشود. در تولید این اجزای مصنوعی از تیتانیوم هم استفاده شده و تعدادی حسگر زیستی نیز برای اندازه گیری دمای بدن، میزان pH و غیره در درون آن تعبیه شده است. انتقال این داده ها به تجهیزات پزشکی و الکترونیک به صورت بی سیم ممکن است. در حال حاضر تنها یک نمونه اولیه از این پای مصنوعی تولید شده و زمان عرضه نسخه نهایی آن مشخص نیست.

 

 

 
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *