فوت سرپرست خانوار، بیشترین دلیل مراجعه زنان به کمیته امداد

12:30 - 12 مهر 1396
کد خبر: ۳۵۴۵۶۷
مدیرکل کمیته امداد استان تهران گفت: حدود ۴۵ درصد زنان سرپرست خانوار تحت حمایت کمیته امداد استان تهران به علت فوت سرپرست خانوار وارد چرخه حمایتی این نهاد شده‌اند.

زن سرپرست خانوار به گزارش گروه جامعه ، محسن ولیئی گفت: هم اکنون ۴۵ هزار و ۴۸۰ زن سرپرست خانوار تحت حمایت این نهاد قرار دارند که حدود ۴۵ درصد به علت فوت سرپرست از خدمات این نهاد در کنار دریافت مستمری بهره‌مند هستند.

مدیرکل کمیته امداد استان تهران با بیان اینکه ۵۷ هزار و ۳۲۸ خانوار با جمعیت ۹۵ هزار و ۴۷۹ نفر تحت حمایت کمیته امداد استان تهران قرار دارند گفت: این تعداد کمتر از یک درصد جمعیت استان تهران را شامل می‌شود.

وی با اشاره به افزایش اعتبار خدمات حمایتی و معیشتی مددجویان در سال جاری، افزود: در شش ماهه نخست سال جاری ۲۰ میلیارد و ۵۶۴ میلیون تومان کمک معیشت مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان به حساب زنان و مردان سرپرست خانوار واریز شده است.

ولیئی در ادامه با اشاره به اهمیت خدمات رسانی کمیته امداد به تمامی اقشار جامعه ایرانی گفت: ازدواج زنان ایرانی با اتباع خارجی از جمله مسایلی است که طی سال‌های گذشته مشکلات بسیاری را برای برخی زنان ایرانی و فرزندانشان به ویژه در شهرستان‌های قرچک، پیشوا و ورامین ایجاد کرده است.

مدیرکل کمیته امداد استان تهران با بیان اینکه در پاره‌ای موارد همسران این زنان آن‌ها را با چند فرزند تنها گذاشته و به کشور خود باز می‌گردند، تاکید کرد: در این موارد زن ایرانی با چند فرزند بدون سرپرست می‌ماند و باید چتر حمایتی نهاد‌های دولتی و غیر دولتی مانع از آسیب مضاعف برای آن‌ها شود.

وی افزود: حمایت کمیته امداد از این افراد دائمی نیست بلکه این زنان و فرزندانشان به دلیل اینکه بی سرپرست یا بدسرپرست محسوب می‌شوند، به طور موقت از برخی خدمات کمیته امداد بهره مند می‌شوند؛ خدمات موردی، تک خدمتی و چند خدمتی هم اکنون به این گروه از زنان ارائه می‌شود.

ولیئی درمورد کمک به اتباع خارجی که ساکن شهرستان قرچک هستند، گفت: این گروه از محرومان و نیازمندان ساکن در شهرستان می‌توانند با اولویت نیازمندی از خدمات موردی کمیته امداد این شهرستان بهره‌مند شوند.

انتهای پیام/ 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *