خوراکی‌های محبوب پاییزی را بشناسید/ آیا «چای» برای کاهش وزن مفید است؟ / ۱۰ غذایی که سن قلب را پایین می‌آورد

10:19 - 12 مهر 1396
کد خبر: ۳۵۴۵۴۰
خوراکی‌های محبوب پاییزی را بشناسید، آیا «چای» برای کاهش وزن مفید است، ۱۰ غذایی که سن قلب را پایین می‌آورد و ... از جمله اخباری است که بسته سلامت میزان امروز به آن‌ها پرداخته است.

به گزارش خبرنگار گروه فضای مجازی ، خوراکی‌های محبوب پاییزی را بشناسید، آیا «چای» برای کاهش وزن مفید است، 10 غذایی که سن قلب را پایین می‌آورد و ... از جمله اخباری است که بسته سلامت میزان امروز به آن ها پرداخته است.

10 غذایی که سن قلب را پایین می‌آورد

آوای سلامت: بادام زمینی علاوه بر محتوای چربی مونواشباع نشده، حاوی سایر مواد مغذی نظیر ویتامینE، فولات، پروتئین و منگنز است که همگی موجب بهبود سلامت قلب می شوند. سیب زمینی شیرین با فیبر و مواد مغذی دیگری بارگذاری شده که همگی به شما کمک می کنند چربی بسوزانید. مواد مغذی موجود در سیب زمینی شیرین به نام کاروتنوئیدها؛ آنتی اکسیدان هایی هستند که سطح قند خون و مقاومت به انسولین را پایین می آورند. این یعنی شما کمتر در معرض ابتلا به دیابت قرار می گیرید و در نتیجه سلامت قلب تان را بیشتر تضمین می کنید. بذر کتان ثروتمندترین منابع حاوی امگا ۳ هستند که به کاهش التهاب در بدن کمک می کنند و منجر به جلوگیری از تغییرات خلقی می شوند. مصرف دانه های کتان عاملی موثر برای جلوگیری از بیماری های قلبی و دیابت است. گردو سرشار از آنتی اکسیدان ها و اسیدهای چرب امگا ۳ است که به طور قابل توجهی خطر ابتلا به بیماری های قلبی را کاهش می دهد. ده ها مطالعه نشان داده اند که بین مصرف منظم گوجه فرنگی و کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی، آسیب های پوستی و برخی سرطان ها رابطه مستقیم وجود دارد. اضافه کردن بادام به رژیم غذایی منجر به کاهش سطوح کلسترول ال دی ال یا کلسترول بد می شود و از تشکیل پلاک در عروق و خطر ابتلا به حمله قلبی تا حد بسیار زیادی جلوگیری می کند. اضافه کردن پسته به رژیم غذایی دارای مزایای بالقوه برای قلب است. فلاوانول موجود در شکلات تیره منجر به کاهش جذب کلسترول در مسیر دستگاه گوارش و همچنین سنتز کلسترول ال دی ال می شود. مصرف این شکلات با افزایش لیپوپروتئین با چگالی بالا یا اچ دی ال نیز در ارتباط است؛ یعنی کلسترولی که منجر به محافظت در برابر بیماری های قلبی می شود. پیاز قرمز برای قلب مفید است و به پیشگیری از بیماری قلبی کمک می ‌کند. استفاده مداوم از پیاز در رژیم غذایی باعث کاهش سطح کلسترول و فشار خون بالا می‌ شود. مصرف پیاز خطر حمله قلبی را کاهش و کلسترول خوب را افزایش می ‌دهد. ‏ بیمارانی که سابقه ابتلا به بیماری ترومبوز (تشکیل لخته خونی در عروق یا قلب) را دارند، باید بدانند که سیر می ‌تواند تاثیر اندک، اما مهم روی تجمع پلاکت‌ ها داشته باشد. مصرف سیر در کاهش سطح کلسترول خون و فشار خون نقش اساسی ‏دارد.

خوراکی‌های محبوب پاییزی را بشناسید/ آیا «چای» برای کاهش وزن مفید است؟ / ۱۰ غذایی که سن قلب را پایین می‌آورد


7 گام شگفت انگیز تا کنترل وزن

هفته‌نامه سلامت: مصرف شیر بدون چربی و شیر خشک، صبحانه سالم، کاهش مصرف دسر، ۳۰ دقیقه ورزش روزانه، نوشیدنی‌های بدون کالری، خوردن میوه‌ها به‌ عنوان تنقلات از جمله راه های شگفت انگیزی است که می تواند به کنترل وزن کمک کند. همچنین چیدمان بشقاب غذای سالم یکی دیگر از این راه هاست به این معنا که نیمی از بشقاب غذایتان را از میوه‌ها و سبزی‌های مختلف و فصل پر کنید. این اقدام موجب می‌شود به‌ طور متوسط در هر وعده غذایی، ۳۰۰ کالری انرژی کمتر دریافت کنید. سبزیجات سرشار از فیبرهای غذایی، ویتامین‌ها و آنتی‌اکسیدان‌ها هستند که کنار تامین نیاز بدن به ریزمغذی‌ها، احساس سیری طولانی‌تری برایتان ایجاد خواهند کرد.

خوراکی‌های محبوب پاییزی را بشناسید/ آیا «چای» برای کاهش وزن مفید است؟ / ۱۰ غذایی که سن قلب را پایین می‌آورد


با این موادغذایی سلامت کلیه‌هایتان را تضمین کنید

عصرایران: فلفل های قرمز موادی ادرارآور و آنتی اکسیدانی هستند. پس از گوارش، آنها عملکرد کلیه را بهبود می بخشند. این شرایط تخلیه مایعات باقی مانده در بافت های بدن را تسریع می کند. فلفل های قرمز منبع خوبی برای پتاسیم و سدیم هستند. تعادل این دو ماده به تثبیت فرآیندهای التهابی کمک می کند. مواد معدنی و ویتامین های موجود در فلفل های قرمز از بازتولید سلولی و کاهش اثرات منفی رادیکال های آزاد در بافت های سالم پشتیبانی می کنند. مصرف فلفل های قرمز به بیماران مبتلا به نارسایی و عفونت های کلیوی توصیه شده است، زیرا آنها با التهاب مبارزه می کنند. همچنین، فلفل های قرمز سطح مناسبی از الکترولیت ها را حفظ می کنند. پیاز یک سبزی شناخته شده به واسطه ویژگی های آنتی کسیدانی خود است و یکی دیگر از مواد غذایی کارآمد برای کمک به حفظ سلامت کلیه ها محسوب می شود. بادنجان به واسطه محتوای بالای مواد معدنی و ویتامین های خود شناخته شده است. جدا از بهبود سلامت کلیوی، این محصول می تواند از عملکردهای سیستم قلبی عروقی شما پشتیبانی کند. مغزهای خوراکی سرشار از اسیدهای چرب مفید، اسید آمینه ها، و آنتی اکسیدان ها هستند و مواد غذایی سالمی محسوب می شوند که می توانند سلامت کلیوی شما را ارتقا دهند.

خوراکی‌های محبوب پاییزی را بشناسید/ آیا «چای» برای کاهش وزن مفید است؟ / ۱۰ غذایی که سن قلب را پایین می‌آورد


بهترین رژیم غذایی پس از حمله قلبی

مطالعات بسیاری نشان داده اند که پیروی از یک رژیم غذایی سالم اهمیت ویژه ای در کاهش خطر ابتلا به بیماری عروق کرونر (CAD) دارد. اما اگر به این بیماری مبتلا هستید یا شاید حتی یک سکته قلبی، آنژین یا سندرم حاد کرونری را تجربه کرده اید، شرایط چگونه خواهد بود؟ آیا رژیم غذایی همچنان اهمیت دارد؟ تقریبا تا همین اواخر، توصیه های غذایی برای افراد مبتلا به بیماری عروق کرونر بیش از آن که بر علم استوار باشند، بر ایمان تکیه داشتند. شواهد علمی که نشان دهند یک رژیم غذایی سالم می تواند به طور قابل توجهی سلامت قلب را در افراد مبتلا به بیماری عروق کرونر افزایش دهد، چندان زیاد نبودند. اما طی چند سال اخیر، به تصویری واضح‌تر دست یافته ایم. توصیه های تغذیه ای از انجمن قلب آمریکا و انجمن قلب و عروق اروپا برای افراد مبتلا به بیماری عروق کرونر بر مصرف مقدار بسیار زیاد میوه ها و سبزیجات تازه، و پرهیز از چربی های اشباع، چربی های ترانس، و محصولات لبنی پر چرب تاکید دارند. افزون بر این، اروپایی ها به طور ویژه مصرف حداقل دو بار در هفته ماهی چرب را توصیه می کنند. این دستورالعمل های تغذیه ای به نظر می رسد به بهترین شکل ممکن با دنبال کردن رژیم غذایی مدیترانه ای محقق می شوند. رژیم غذایی مدیترانه ای (به دلیل بازتاب عادات غذا خوردن مردم ساکن منطقه مدیترانه به این نام شناخته می شود) بیشتر یک رژیم غذایی مبتنی بر مواد غذایی گیاهی (میوه ها، سبزیجات، حبوبات، مغزهای خوراکی، و غلات کامل) است، که با مصرف متعادل پنیر، تخم مرغ، و ماست و چند وعده مصرف ماهی و دیگر غذاهای دریایی و گوشت ماکیان در هفته همراهی می شود. روغن زیتون یکی دیگر از ارکان اصلی رژیم غذایی مدیترانه ای است.

خوراکی‌های محبوب پاییزی را بشناسید/ آیا «چای» برای کاهش وزن مفید است؟ / ۱۰ غذایی که سن قلب را پایین می‌آورد


«سی اف» بیماری که ریه‌هایتان را به آتش می‌کشد!

جام جم: بیماری CF یا سیستیک فیبروز یکی از بیماری های ژنتیکی ا‌ست که شایعترین بیماری دستگاه تنفسی نیز شناخته شده است. مهمترین عضوی که در این بیماری درگیر می‌شود ریه است، به گونه ای که بیش از ۹۰ درصد از این بیماران به علت مشکلات پیشرفته ریوی دچار آسیب های جدی می شوند. ریه این بیماران بر خلاف افراد سالم قادر به رقیق کردن ترشحات موجود در راه های هوایی ریه نیست، بنابراین ترشحات غلیظ در ریه ها جمع شده و این تجمع از ترشحات باعث انسداد راه های هوایی ریه و در نهایت باعث صدمه زدن به آن می شود. با گذشت زمان و عدم کنترل بیماری عفونت هم به این ترشحات اضافه شده و منجر به آسیب و التهاب بیشتر ریه می‌شود. در ریه افراد سالم، ترشحات موجود بدنبال ترشح آب و نمک بر روی آن، رقیق شده، بنابراین این مواد به راحتی از ریه خارج می‎شوند اما این روند در بیماران سی اف ترشح نمک و بدنبال آن آب بر روی ترشحات صورت نمی گیرد که این موضوع شروع داستان درگیری این بیماران با CF است. بیمار با عوارضی چون دیابت، درگیری غدد تنفسی و سینوس ها نیز دست و پنجه نرم کند. متاسفانه در ایران آمار دقیقی برای این بیماری وجود ندارد اما بنابر آمارهای اروپایی و امریکایی شیوع این بیماری 1 در 3000 است.

خوراکی‌های محبوب پاییزی را بشناسید/ آیا «چای» برای کاهش وزن مفید است؟ / ۱۰ غذایی که سن قلب را پایین می‌آورد


خوراکی‌های محبوب پاییزی

شلغم و چغندر قرمز از خوراکی‌های فصل پاییز هستند که بخصوص اگر در خانه تهیه شوند، خواص درمانی و پیشگیری بسیاری برای سیستم ایمنی بدن دارند. چغندر قرمز یکی از خوراکی‌هایی است که به دلیل وجود ترکیبی از آهن، فیبر، قند و سایر مواد مغذی فواید زیادی دارد. علاوه بر میوه چغندر، برگ، ساقه و ریشه آن نیز برای پیشگیری از بیماری‌های واگیر مناسب است، اما باید توجه داشت قند ریشه چغندر برای کسانی که دیابت دارند، مضر است. شلغم نیز از نظر داشتن ویتامین و املاحی مثل کلسیم و منیزیم ازجمله سبزیجات مناسب فصل سرماست. همچنین شلغم یکی از تصفیه‌کننده‌های طبیعی جریان خون شناخته می‌شود که می‌تواند از ابتلا به برخی بیماری‌های خطرناک مثل انواعی از سرطان‌ها جلوگیری کند. املاح موجود در شلغم در تجزیه چربی‌های بدن و ازدیاد هموگلوبین خون نقش موثری دارند و به این ترتیب گزینه مناسبی برای دفاع از بدن در برابر بیماری‌های ویروسی و عفونی به شمار می‌رود. گرچه مصرف شلغم برای پیشگیری از بیماری‌های ویروسی توصیه می‌شود، اما هنگام سرماخوردگی و ابتلا به بیماری‌های ویروسی فصلی نیز شلغم می‌تواند نقش تسکین‌دهنده داشته باشد. شلغم پخته شده می‌تواند سینه را نرم و به کاهش سرفه کمک ‌کند.

خوراکی‌های محبوب پاییزی را بشناسید/ آیا «چای» برای کاهش وزن مفید است؟ / ۱۰ غذایی که سن قلب را پایین می‌آورد


موثرترین راهکار‌های خانگی برای درمان بیماری‌های گوارشی

باشگاه خبرنگاران: درد معده، سوءهاضمه، ترش‌کردن، حالت تهوع صبحگاهی، تلخی دهن، احساس سنگینی معده، بوی بد دهان و هضم ناقص غذا‌ها از رایج‌ترین مشکلات گوارشی است. برای جلوگیری از بروز مشکلات گوارشی افراد باید از پرخوری، صحبت کردن بین غذا و تندتند غذا خوردن پرهیز کنند. همچنین خودداری از مصرف غذا‌های ساندویچی، سرخ‌شده و نوشیدن مایعات زیاد مانند دوغ، نوشابه و دلستر بین غذا ضروری است. افراد باید پیش و پس از غذا کمی نمک بخورند. مصرف نمک قبل از غذا به کاهش اسید معده و پس از آن به هضم و ضدعفونی کردن غذا کمک می‌کند. افرادی که دچار معده درد و بالا بودن اسید معده هستند می‌توانند یک عدد سیب‌زمینی خام را رنده کنند و به مقدار نصف استکان آب آن را به آرامی بنوشند. مصرف عصاره شیرین‌بیان ۱۵ دقیقه قبل از غذا با مقداری آب جوش ولرم برای تقویت معده، کاهش اسید معده و رفع دل‌درد و دل‌پیچه موثر است همچنین مبتلایان به رفلاکس برای رفع مشکلشان باید ۱۵ دقیقه قبل از غذا عصاره شیرین‌بیان به همراه مقداری آب جوش و پس از غذا یک استکان عرق بومادران بنوشند. افرادی که به ویژه پس از مصرف غذا‌های سنگین و گوشتی دچار احساس سنگینی معده می‌شوند باید برای رفع این احساس مقداری عرق زنیان بنوشند.

 خوراکی‌های محبوب پاییزی را بشناسید/ آیا «چای» برای کاهش وزن مفید است؟ / ۱۰ غذایی که سن قلب را پایین می‌آورد


آیا «چای» برای کاهش وزن مفید است؟

مهر: دانشمندان با مطالعه بر روی موش ها مشاهده کردند چای سیاه با تغییر در متابولیت های روده موجب تغییر متابولیسم انرژی در کبد می شود. مطالعه نشان داد هم چای سیاه و هم چای سبز موجب تغییر در نسبت باکتری های روده حیوانات شدند: درصد باکتری های مرتبط با چاقی کاهش یافته در حالیکه باکتری های مرتبط با لاغری افزایش می یابند. مطالعات قبلی نشان دادند مواد شیمیایی موجود در چای سبز موسوم به پلی فنول ها، جذب شده و در متابولیسم انرژی کبد تغییر ایجاد می کنند. یافته های جدید نشان می دهد پلی فنول های چای سیاه که برای جذب در روده کوچک بیش از اندازه بزرگ هستند، موجب تحریک رشد باکتری های روده و تشکیل اسیدهای چرب با زنجیره کوتاه می شوند. سرپرست تیم تحقیق از دانشگاه لس آنجلس، در این باره می گوید: «پلی فنول های چای سبز موثرتر هستند و در مقایسه با پلی فنول های چای سیاه، فواید بیشتری برای سلامت دارند چراکه مواد شیمیایی چای سبز در خون و بافت بدن جذب می شوند». یافته های جدید ما نشان می دهد چای سیاه از طریق یک مکانیسم ویژه بوسیله میکروبیوم های روده، ممکن است در سلامت و کاهش وزن انسان ها نیز نقش داشته باشد. نتایج نشان می دهد هر دو چای سبز و سیاه پروبیوتیک های هستند که موجب تحریک رشد میکروارگانیزم های خوب بدن شده و در سلامت فرد نقش دارند.

خوراکی‌های محبوب پاییزی را بشناسید/ آیا «چای» برای کاهش وزن مفید است؟ / ۱۰ غذایی که سن قلب را پایین می‌آورد


یک راه‌حل شگفت انگیز برای کاهش فشارخون مردان

ایسنا: طبق اعلام مرکز کنترل و پیشگیری از امراض آمریکا حدود ۷۵ میلیون فرد بزرگسال در این کشور به فشارخون بالا مبتلا هستند. فشارخون بالا فاکتور خطرزای جدی برای بیماری قلبی و سکته مغزی است. رژیم غذایی سالم، مرتب ورزش کردن و کنترل وزن برخی از راهکارهایی هستند که می‌توانند به پیشگیری یا کنترل فشارخون بالا کمک کنند. در این بررسی متخصصان دریافتند مردان می‌توانند با افزودن سونا به برنامه هفتگی‌شان از خطر ابتلا به فشارخون بالا بکاهند. در این بررسی متخصصان فنلاندی ۱۶۲۱ مرد ۴۲ تا ۶۰ ساله را برای مدت حدود ۲۴ سال تحت کنترل داشتند و در این مدت فشارخون و عادت به استفاده از حمام سونا را در آنان ارزیابی کردند. به گفته متخصصان، در پایان مطالعه ۲۵۱ مرد به عارضه فشار خون بالا مبتلا شدند. متخصصان دریافتند مردانی که در هفته دو تا سه بار از حمام سونا استفاده کردند در مقایسه با سایر مردان ۲۴ درصد کمتر احتمال دارد که به فشار خون بالا مبتلا شوند و این رقم در مردانی که بین چهار تا هفت نوبت در هفته از سونا استفاده کردند به ۴۶ درصد می‌رسد. در طول حمام سونا افزایش دمای بدن موجب باز شدن رگ‌های خونی شده و جریان خون را افزایش می‌دهد.

خوراکی‌های محبوب پاییزی را بشناسید/ آیا «چای» برای کاهش وزن مفید است؟ / ۱۰ غذایی که سن قلب را پایین می‌آورد



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *