گاستریت چیست؟ + راه های درمان

19:25 - 10 مهر 1396
کد خبر: ۳۵۴۰۷۶
گاستریت یکی از مسائل گوارشی است و زمانی رخ می دهد که معده دچار التهاب یا عفونت خفیف در لایه مخاطی می ‌شود و معمولا به دو حالت، ورم معده حاد و مزمن بروز می‌کند.

به گزارش گروه فضای مجازی ،  گاستریت معمولا با احساس ناخوشایند سوزش در شکم، درد، التهاب و سوء هاضمه همراه است. گاستریت می ‌تواند حتی منجر به سرطان معده شود. کسانی که از داروهای ضد التهابی برای دوره طولانی استفاده می‌کنند، کسانی که مشکلات کبدی، کلیوی و یا ریوی دارند، کسانی که مواد غذایی با اسیدیته بالا مانند مرکبات استفاده می ‌کنند و ... در معرض ابتلا به این عارضه هستند.

 

رژیم غذایی می ‌تواند نقش بزرگی در جلوگیری از گاستریت ایفا کند. برای افرادی که در معرض ابتلا به گاستریت هستند بسیار مهم است که بدانند چه غذاهایی به تسکین علائم آنها کمک می کند:

 

آب سیب زمینی: یکی از آنتی اسیدهای طبیعی است به تنظیمpHگوارش کمک می کند و منجر به کاهش درد ناشی از گاستریت می شود. یکی از خواص آب سیب زمینی کاهش التهاب بدن و در نتیجه بهبود علائم گاستریت است. در صورت ابتلا به گاستریت عصاره آب سیب زمینی را به میزان ۳ تا ۴ قاشق چای خوری در روز مصرف کنید و اگر علائم همچنان ادامه دار بود، دو بار در روز از آن استفاده کنید.

 

آب نارگیل: دارای ارزش غذایی بسیار بالا و گزینه ای سالم برای مبارزه با گاستریت است. قدرت قلیایی آب نارگیل اسیدیته بیش از حد را کاهش می دهد و به کاهش سموم معده نیز کمک می کند چون خاصیت هیدراتاسیون دارد. شما می توانید نصف فنجان آب نارگیل را در روز بنوشید یا در صورت ادامه دار بودن علائم این کار را سه بار در روز تکرار کنید.

 گاستریت چیست؟ + راه های درمان

ماست طبیعی: حاوی پروبیوتیک ها است که به افزایش باکتری های مفید روده کمک می کند و راهی عالی برای کاهش علائم گاستریت مزمن است. پروبیوتیک هاpHگوارش را تنظیم می کنند و مانع اسیدیته دستگاه گوارش می شوند. تا زمان برطرف شدن علائم گاستریت، روزی ۲۵۰ گرم ماست طبیعی میل کنید.

 

توت فرنگی: حاوی ترکیبات فنلی است که به کاهش التهاب معده کمک می کند و بنابراین نشانه های گاستریت را بهبود می بخشد. آنتی اکسیدان های موجود در توت فرنگی با اثرات منفی رادیکال های آزاد در بدن مبارزه کرده و از بازسازی غشاهای مخاطی حمایت می کنند.

 

شیر برنج: یک نوشیدنی گیاهی است که در جهان به عنوان درمان عالی برای مشکلات گوارشی شناخته می شود. شیر برنج حاوی املاح معدنی، آنتی اکسیدان ها و فیبر است که به تنظیمpH دستگاه گوارش کمک می کند و از اسیدیته بدن و در نتیجه گاستریت جلوگیری می نماید. شیر برنج باعث کاهش احساس سوزش در شکم و مبارزه با التهاب می شود.

 

عسل: یک آنتی اسید طبیعی برای ترمیم مشکلات معده و جلوگیری از زخم ها و گاستریت است. قند طبیعی موجود در عسل منبع سوخت برای بدن است و به راحتی متابولیزه می شود بنابراین هیچ مشکلی برای سلامتی ایجاد نمی کند. مواد معدنی، آنتی اکسیدان ها و ترکیبات ضد التهابی عسل کاهنده درد و تحریکات شکمی هستند.

 

آلوئه ورا: ژل آلوئه ورا دارای ویژگی های ضد میکروبی و ضد التهابی است و بهترین دارو برای گاستریت محسوب می شود. ژل آلوئه ورا از بازسازی غشاهای مخاطی معده نیز حمایت می کند.

 

منبع: آوای سلامت


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *