برقراری صلح و سازش در پرونده های قتل عمد تا آزادی 45 زندانی با تلاش شوراهای حل اختلاف سیستان و بلوچستان

12:16 - 10 مهر 1396
کد خبر: ۳۵۳۹۲۹
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
در پایان سال ۹۵ استان سیستان و بلوچستان دارای 72 شعبه شهری و 72 شعبه روستایی و جمعا دارای 144 شعبه بوده و میانگین پرونده وارده به شعب شهری استان 472 فقره بوده است.
برقراری صلح و سازش در پرونده های قتل عمد تا آزادی 45 زندانی با تلاش شوراهای حل اختلاف سیستان و بلوستانبه گزارش خبرنگار گروه حقوقی و قضایی ، در سیستان و بلوچستان، احترام به بزرگان و ریش سفیدان طوایف از جایگاه والایی برخوردار است و فرهنگ ریش سفیدی و بزرگی در این استان فرهنگی بسیار غنی بوده که از گذشته تاکنون حفظ شده، بنابراین این فرهنگ باید بیش از پیش در سطح جامعه تقویت شود.

در استان سیسنتان و بلوچستان نیز اقدامات مهمی از سوی شوراهای حل اختلاف صورت گرفته و تا پایان سال ۹۵ با تلاش شورا‌های حل اختلاف این استان تعداد ۱۰۶۵۹۲ پرونده بایگانی شده است.

در پایان سال ۹۵ استان سیستان و بلوچستان دارای ۷۲ شعبه شهری و ۷۲ شعبه روستایی و جمعا دارای ۱۴۴ شعبه بوده و میانگین پرونده وارده به شعب شهری استان ۴۷۲ فقره و استان در رتبه ۲۹ کشوری است که نسبت به سال ۹۴ یک پایه صعود داشته است.

شورا‌های حل اختلاف استان سیستان و بلوچستان در سال ۱۳۹۵ مجموعا تعداد ۶۳۳۷ فقره از پرونده‌های وارده خود را از طریق صلح و سازش به سرانجام رسانده اند.

با توجه به تاکید مقام معظم رهبری در خصوص شعب شورا‌های حل اختلاف ویژه زندان و نقش آن در فرآیند قضا زدایی، مرکز امور شورا‌های حل اختلاف توجه خاصی به توسعه و بهینه سازی این شورا‌ها دارد. در استان سیستان و بلوچستان تعداد شعب ویژه زندان ۶ شعبه اعلام شده است.

میزان پرونده‌های وارده این شعب در پایان سال ۹۵ تعداد ۶۱۵ فقره و میزان پرونده‌های مختومه این شعب نیز در پایان سال ۹۵ تعداد ۲۶۸ فقره گزارش شده است؛ که از این میزان ۲۴۴ فقره معادل ۹۱ درصد با صلح و سازش مختومه شده است. همینطور در مدت مشابه تعداد ۴۵ زندانی آزاد شده اند.


انتهای پیام /


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *