رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

پیدا شدن سرنگ در رختکن تیم‌های فوتبال را نمی‌توانیم پیگیری کنیم/ هر چقدر تست دوپینگ بیشتری بگیریم تعداد دوپینگی‌ها بیشتر می‌شود/ فدراسیون دوچرخه‌سواری نمی‌تواند دوپینگ رکابزنان را پنهان کند

12:11 - 10 مهر 1396
کد خبر: ۳۵۳۹۲۶
دسته بندی: ورزشی ، سایر حوزه ها
رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی گفت: پیدا شدن تعدادی سرنگ نمی‌تواند دوپینگ بازیکنی را تایید کند و قابل استناد نیست.

غلامرضا نوروزی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه ورزشی ، در خصوص پیدا شدن سرنگ در رختکن برخی تیم‌های دسته اول فوتبال ایران و احتمال دوپینگ بازیکنان این تیم اظهار داشت: نیازی نیست ما این مسئله را بررسی کنیم چون پیدا شدن تعدادی سرنگ نمی‌تواند دوپینگ بازیکنی را تایید کند و قابل استناد نیست. شاید کسی به عمد سرنگ‌ها را در رختکن تیم‌ها قرار داده باشد.

وی در مورد این که گفته می شود در لسیگ دسته اول، دوپینگ بازیکنان شیوع پیدا کرده، گفت: ما هر هفته در لیگ دسته اول تستدوپینگ می‌گیریم و این مسئله تا الان سابقه نداشته که ما هر هفته این کار را انجام دهیم. ضمن این که باز هم تست‌های دوپینگ را در لیگ دسه اول بیشتر می‌کنیم.

رئیس فدراسیون پزشکی ورزش در پاسخ به این سوال که دلیل این که در فوتبال ایران، تست‌های دوپینگ به صورت گسترده گرفته نمی‌شود چیست، تصریح کرد: ما هر چقدر تست دوپینگ بیشتری بگیریم تعداد دوپینگی‌ها بیشتر می‌شود. در شورای مرکزی دوپینگ تعریفی داریم که مثلا در سال 2017 تعداد مشخصی تست دوپینژ گرفته شود. چون مسائل دیگری مثل هزینه‌های مالی و نیروی انسانی و .. هم دخیل است.

نوروزی در مورد صحبت‌های قادر میزبانی مبنی بر این که فدراسیون دوچرخه‌سواری دوپینگ رکابزنان را پنهان می‌کند، خاطرنشان کرد: این مسئله به فدراسیون دوچرخه‌سواری ارتباطی پیدا نمی‌کند و این فدراسیون نمی‌تواند دوپینگ دوچرخه‌سواری را پنهان کند، چون امکان چنین کاری نیست. نتایج تست‌های دوپینگ مستقیما برای ما ارسال می‌شود و ما همه تست‌های مثبت را به صورت رسمی اعلام می‌کنیم.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *