شمار تلفات واژگونی قایق حامل مسلمانان روهینگیا به بیش از 60 تن رسید

15:15 - 07 مهر 1396
کد خبر: ۳۵۳۴۳۲
سازمان ملل گزارش داد که شمار تلفات واژگونی قایق حامل مسلمانان روهینگیا که در حال فرار از میانمار به بنگلادش بوده‌اند به بیش از 60 نفر رسیده است.

شمار تلفات واظگونی قایق حامل مسلمانان روهینگیا به بیش از 60 تن رسیدبه گزارش گروه بین‌الملل ، سازمان ملل گزارش داد که شمار تلفات واژگونی قایق حامل مسلمانان روهینگیا که در حال فرار از میانمار به بنگلادش بوده‌اند به بیش از 60 نفر رسیده است.

سازمان بین‌المللی مهاجران روز پنجشنبه گزارش داد که یک قایق حامل 130 مسلمان روهینگیایی که در حال فرار از میانمار بودند، در خلیج بنگال واژگون شده است.

در پی آغاز دور جدید خشونت‌ها علیه مسلمانان روهینگیا که از 25 ماه آگوست آغاز شده تاکنون حدود 502 هزار نفر از مسلمانان روهینگیا به بنگلادش فرار کرده‌اند.

دبیر کل سازمان ملل درباره خشونت علیه مسلمانان روهینگیا در ایالت راخین هشدار داد و خواستار توقف هرچه سریع‌تر این خشونت‌ها شد.

«آنتونیو گوترش» گفت که وضعیت مسلمانان روهینگیا در حال تبدیل شدن به سریع‌ترین بحران پناهندگی و یک کابوس حقوق بشری و  انسانی است.

این در حالی است که نماینده دولت میانمار در این نشست ضمن تکرار ادعاهای قبلی دولت این کشور، هرگونه نسلکشی قومی در میانمار را رد کرده و مدعی شد: دولت میانمار از دبیر کل سازمان ملل دعوت کرده تا از میانمار بازدید کند.

 

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *