سطح بازی‌های داخل سالن بالا نبود/ مرادی زمان خوبی را برای رکورد شکنی انتخاب کرد/ نباید ملی‌پوشان اصلی به این رقابت‌ها اعزام می‌شدند

8:02 - 04 مهر 1396
کد خبر: ۳۵۲۳۷۷
سرمربی اسبق تیم ملی وزنه‌برداری ایران گفت: سطح رقابت‌های وزنه‌برداری بازی‌های داخل سالن ترکمنستان چندانبالا نبود اما مرادی بهترین زمان را برای رکورد شکنی جهان انتخاب کرد.

سجاد انوشیروانی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه ورزشی : درباره سطح مسابقات وزنه برداری بازی‌های داخل سالن ترکمنستان اظهار داشت: مسابقات داخل سالن با توجه به شرایط و زمانی که داشت مسابقه‌های خوبی است اما دیدیم که سطح خیلی بالایی هم ندارد. تیم ملی ایران هم طبق صلاحدید مسئولان در این رقابت‌ها حاضر شد ولی به نظر من نفراتی مثل سهراب مرادی که عضو تیم اصلی ایران هستند نباید به این مسابقات اعزام شوند. .

او همچنین درباره رکورد شکنی سهراب مرادی در این مسابقات گفت: سهراب مرادی بعد از المپیک تصمیم داشت در هر مسابقه‌ای که شد به رکوردهای جهانی حمله کند و این شرایط برای او در ترکمنستان ایجاد شد. البته قرار بود در مسابقات آسیایی این رکورد را جابجا کند و با توجه به مشکلات مالی که برای او با فدراسیون پیش آمد ادوهای تیم ملی را رها کرد و نشد که در رقابت‌های آسیایی اردیبهشت ماه به این مهم دست پیدا کند. او قصد داشت تا مسابقات قهرمانی جهان خیالش راحت باشد و با آسودگی خاطر تمریناتش را برای قهرمانی جهان آمریکا پیگیری کند.

انوشیروانی ادامه داد: مرادی با توجه به شرایط خاصی که داشت در این مسابقات کار بزرگی را کرد و باید تبریک بگوییم به جامعه ورزش، به جامعه وزنه برداری، خانواده مرادی و خودش. کاری که او کرد باعث خوشحالی همه شد و خود من هم آرزو می‌کردم این اتفاق بیافتد و امیدوارم مرادی همیشه در همه رقابت‌ها خوش بدرخشد.

او با انتقاد از اعزام شدن ملی‌پوشان اصلی تیم ملی به بازی‌های داخل سالن، تصریح کرد: در این بازه زمانی که هدف و برنامه اصلی ما مسابقات قهرمانی جهانی آمریکا است، فکر می‌کنم حضور نفرات اصلی تیم ملی مثل سهراب مرادی و علی هاشمی در بازی‌های داخل سالن آسیا ریسک بزرگی بود. این وزنه بردارها می‌توانستد با استمرار تمرینات و پیکیری اردوهای خود نتایج خیلی بهتری را در رقابت‌های قهرمای جهان کسب کنند.

سرمربی اسبق تیم ملی وزنه برداری ایران با آرزوی موفقیت برای وزنه برداران تیم ملی افزود: با همه این بحث‌ها انشاالله سهراب مرادی این شرایط و آمادگی خود را برای مسابقات قهرمانی جهان حفظ می‌کند و در آن‌جا هم خوش می‌درخشد. از نظر من او بهترین زمان و مکان را برای شکستن رکورد جهان انتخاب کرد، در جایی که ورزشکاران و مدعی‌های زیادی حضور نداشتند. مسابقه‌ای که تعدد رقبا پایین بود و می‌توانست به رکورد جهانی با آسودگی خاطربیشتری دست پیدا کند.

وی ادامه داد: قرار بود این رکورد شکنی در اردیبهشت رخ دهد اما با توجه به اتفاقاتی که افتاد نشد و سهراب مجبور شد در این رقابت‌ها به رکورد جهانی حمله کند. مسابقات جهانی حساس است و رقابت‌ها میلیمتری برگزار می‌شود. رقبا در قهرمانی جهان سر سخت‌تر هستند و کیلوها سرنوشت‌ساز می‌باشند. انشاءالله سهراب مرادی در آنجا هم رکورد شکنی کند.

سجاد انوشیروانی در پایان راجع به سطح آمادگی تیم ملی برای مسابقات قهرمانی جهان اظهار داشت: من از شرایط بقیه ملی‌پوشان خبری ندارم پس نمی‌توانم توضیح قاطعانه‌ای بدهم. اما امیدوارم همه این ملی‌پوشان خوب نتیجه بگیرند. همچنین کشورهایی مانند چین، روسیه، وزنه‌بردارهایی از اروپا، گرجستان، ترکیه، لیتوانی و فکر می‌کنم بلاروس می‌توانند در اوزان مختلف برای نمایندگان ایران رقبای سزسختی باشند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *