۹۰ درصد انحرافات چشمی مادرزادی قابل درمان است

10:09 - 03 مهر 1396
کد خبر: ۳۵۲۱۷۱
استاد چشم پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، گفت: ۹۰ درصد موارد انحرافات چشمی مادرزادی با یک تا ۳ بار جراحی درمان می شود و بهترین زمان درمان، تا دو سالگی است.

۹۰ درصد انحرافات چشمی مادرزادی قابل درمان استبه گزارش گروه جامعه ،ژاله رجوی در آستانه برگزاری بیست و هفتمین کنگره چشم پزشکی ایران، اظهارداشت: در کنگره امسال، رئیس بخش استرابیسم دانشگاه Belgium دکتر Paris و رئیس بخش پلاستیک و استرابیسم دانشگاه Boston دکتر Christiansen از آمریکا شرکت دارند و هر کدام ۵ سخنرانی در قسمت های مختلف ارائه خواهند داد.

وی همچنین از برپایی کارگاه و پانل با موضوع استرابیسم و نوروفتالمولوژی در زمان برگزاری کنگره خبر داد و افزود: در این کارگاه ها و پنل ها، جلسه پرسش و پاسخ خواهیم داشت و به همراه آن، بیماران چشمی که از نظر علمی جالب هستند، معرفی می شوند.

استاد چشم پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در ادامه به عارضه انحرافات چشمی اشاره کرد و گفت: عمده این انحرافات، مادرزادی و یا اکتسابی هستند.

وی با اعلام اینکه ۹۰ درصد موارد انحرافات چشمی مادرزادی با یک تا ۳ بار جراحی درمان می شود و بهترین زمان درمان تا دو سالگی است، در مورد انحرافات چشمی اکتسابی، افزود: در ۷۰ تا ۸۰ درصد موارد، این انحرافات با استفاده از عینک خوب می شود و بقیه موارد نیاز به جراحی دارد و گاهی علل انحراف غیر چشمی دارند که باید علت اولیه را پیدا و درمان کرد.

رئیس هیئت مدیره گروه فوق تخصصی استرابیسم با عنوان این مطلب که ضربه به سر و صورت می تواند منجر به انحرافات چشمی شود، ادامه داد: اگر فرد به علت ضربه دچار فلج عضلات چشمی شود، ٦ ماه تا یک سال صبر می کنیم تا عارضه کم کم اصلاح شود و اگر نشد، جراحی می کنیم.

رجوی تاکید کرد: بالغین برای حصول بهترین نتیجه درمانی بهتر است تا یک سال بعد از بروز انحرافات چشمی برای درمان اقدام کنند.

بیست و هفتمین کنگره سالیانه انجمن چشم پزشکی ایران از ۱۳ تا ۱۶ آذر ۹۶ در مرکز همایش های رازی تهران برگزار می شود.

انتهای پیام/ 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *