آنگلا مرکل همچنان در «صدر»

10:06 - 03 مهر 1396
کد خبر: ۳۵۲۱۶۳
مردم آلمان در نوزدهمین دور انتخابات پارلمانی این کشور شرکت کردند که با اعلام نتایج مشخص شد احزاب متحد مسیحی آلمان 33 درصد آرا را به خود اختصاص داده و موفق به کسب اکثریت پارلمان شده‌اند.

آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان باقی می‌ماندبه گزارش گروه بین‌الملل ،  مردم آلمان روز یکشنبه در نوزدهمین دور انتخابات پارلمانی این کشور شرکت کردند که پس از اعلام نتایج مشخص شد احزاب متحد مسیحی آلمان 33 درصد آرا را به خود اختصاص داده و موفق به کسب اکثریت پارلمان شده‌اند.

این امر احتمال باقی ماندن آنگلا مرکل در سمت صدر اعظمی آلمان برای چهارمین دوره را قوی‌تر کرده است.

 احزاب متحد مسیحی آلمان (حزب دموکرات مسیحی و حزب سوسیال مسیحی) با کسب 218 کرسی موفق به کسب اکثریت پارلمان شدند.

با وجود کسب اکثریت پارلمان آلمان، آرای احزاب متحد مسیحی در مقایسه با دور قبلی انتخابات پارلمانی ریزش قابل توجهی داشته است.

حزب سوسیال دموکرات به ریاست «مارتین شولتز» که رقیب اصلی آنگلا مرکل در انتخابات پارلمانی به شمار می‌رفت 20 درصد آراء را به خود اختصاص داده و موفق به کسب 138 کرسی مجلس شده ست.

حزب راست افراطی نیز با کسب 13.5 درصد از آرای این دور از انتخابات پارلمانی آلمان 87 کرسی پارلمان را به خود اختصاص داده و موفق شد برای نخستین بار به پارلمان این کشور راه پیدا کند.

مرکل در سخنرانی خود پس از انتخابات اعلام کرد که حزب دموکرات مسیحی انتظار آرای بیشتری را در این رقابت انتخاباتی داشته اما بحران مهاجرتی به وجود آمده در سال 2015 که «چالشی بزرگ» بوده، موجب ریزش آرای این حزب شده است.

 

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *