دادگاه بین المللی،میانمار را به علت نسل کشی مسلمانان محکوم کرد

2:21 - 03 مهر 1396
کد خبر: ۳۵۲۰۸۳
مستندات نشان می دهد دولت میانمار عامدانه دست به این نسل کشی زده است و این جرایم از طرف ارتش و دولت میانمار در گذشته نیز انجام شده است.

به گزارش گروه بین الملل ،مستندات نشان می دهد دولت میانمار عامدانه دست به این نسل کشی زده است و این جرایم از طرف ارتش و دولت میانمار در گذشته نیز انجام شده است.

تارنمای روزنامه نیو استریت تایمز روز شنبه اعلام کرد این دادگاه ۷ عضوی که به ریاست دانیل فیراستین رئیس سابق انجمن بین المللی تحقیقات نسل کشی در کوالالامپور پایتخت مالزی برگزار شد، حکم داد که آزار و اذیت انجام شده در میانمار مورد اثبات قرار می گیرد.

دانیل فیراستین رئیس سابق انجمن بین المللی تحقیقات نسل کشی پس از این نشست با اعلام اثبات نسل کشی روهینگیایی ها توسط دولت میانمار، گفت: از نقاط قوت این مستندات این است که دادگاه به این نتیجه رسید که دولت میانمار عامدانه ارتکاب نسل کشی علیه مردم کاچین و دیگر گروه های اسلامی را انجام داده است.

به گفته وی، علاوه بر این، دولت میانمار همچنین در قبال گروه های روهینگیا نیز محکوم به نسل کشی است.

دانیل فیراستین هنگام قرائت این حکم اعلام کرد که همه این جرائم از گذشته تاکنون توسط ارتش و همچنین دولت حاکم میانمار انجام شده است.

این دادگاه پس از بحث های انجام شده توسط دادستان ها، شاهدان متخصص و قربانیان در یک محاکمه پنج روزه در دانشکده حقوق دانشگاه مالایا نسبت به صدور این حکم به توافق رسید.

زولیحا اسماعیل از مالزی، هلن جارویس کامبوجیایی – استرالیایی، گیل بوهرینگر از استرالیا، نصر الدین کاتزاسونگکانا از اندونزی، یک حقوقدان از ایران و نل روسی از ایتالیا قضاتی بودند که در این فرایند به تصمیم گیری پرداختند.

این دادگاه همچنین به ارائه ۱۷ راهکار پرداخت که آتش بس فوری و خلع سلاح همه گروه های مسلح استان راخین و ارتش میانمار از جمله این راهکارهای ارائه شده است.

دادگاه عمومی مردم از آنگ سان سوچی مشاور عالی دولت میانمار و مینت سئو معاون رئیس جمهور و فرمانده ارتش میانمار نیز دعوت کرده که آنها به دعوت پاسخ ندادند.
از کوفی عنان دبیر کل پیشین سازمان ملل نیز برای نشست در این جلسه دعوت شده که وی در پاسخی اعلام کرد قادر به شرکت در این مراسم نیست.

نسل کشی و حمله ارتش و بودائی های افراطی به اقلیت قومی روهینگیا از سوم شهریور پس از حمله گروهی مسلح به پایگاه های ارتش و مراکز پلیس میانمار در راخین آغاز شد و در نتیجه ۴۰۰ مسلمان کشته و

بیش از ۴۰۰ هزار نفر پس از به آتش کشیده شدن هزاران خانه روستایی به مرز بنگلادش فرار کردند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *