"داعش" نتیجه اشتباه قدرت‌های بزرگ و برخی کشورهای ثروتمند اسلامی است

23:58 - 02 مهر 1396
کد خبر: ۳۵۱۷۴۶
معاون دوم رئیس اجرایی دولت افغانستان تاکید کرد: گروه تروریستی داعش نتیجه اشتباه قدرت‌های بزرگ و برخی کشورهای ثروتمند اسلامی است و علاوه بر مبارزه نظامی باید از راه فرهنگی و فکری نیز با جریان‌های افراطی مقابله کرد.

به گزارش سرویس بین الملل  محمد محقق معاون دوم رئیس اجرایی دولت افغانستان در نشستی با علمای افغانستان اعلام کرد که قدرت‌های بزرگ و برخی از کشورهای ثروتمند اسلامی عامل پیدایش گروه تروریستی و تکفیری داعش است.

وی تاکید کرد: عاملان پیدایش داعش با صرف میلاردها دلار این گروه تکفیری را در قلب کشورهاى اسلامى به منظور کنترل بر نقاط استراتژیک منطقه بنیان نهادند.

محقق تصریح کرد: امروز افغانستان و منطقه با اشتباهات قدرت‌هاى بزرگ می‌جنگند و جامعه جهانى نیز تاوان اشتباه گذشتگان خود را می‌دهد که با صرف میلیاردها دلار جهان را ناامن کردند.

معاون دوم عبدالله در جمع علما تاکید کرد: داعش به کلید ناامنی در جهان تبدیل شده است و البته تنها با جنگ و اقدامات سخت افزارى نمی‌توان تروریسم تکفیرى را مهار کرد بلکه در کنار مقابله نظامی باید از طریق مبارزه سیاسی، فرهنگى و فکری با جریان‌های افراطی و تکفیری برخورد کرد.

وی در ادامه اظهار داشت: داعش در عراق و سوریه شکست خورده است و از طریق افغانستان بدنبال تسخیر آسیای مرکزی است اما بدانند که اینجا گورستان متجاوزین است.

محقق گفت که این گروه تروریستی و حامیان آنها بیشترین تبلیغات منفی را علیه شیعیان متمرکز کرده‌اند و برای تفرقه مذهبی در افغانستان تلاش می‌کنند اما تکفیری‌ها شکست سختی را متحمل می‌شوند.

معاون دوم رئیس اجرایی دولت افغانستان: خاطرنشان کرد که طرح جامع «حمایت از مراکز دینی» در شورای امنیت ملی افغانستان مطرح شد و سرانجام پس از حملات خونین اخیر تروریست‌های داعش به اماکن مذهبی و گردهمایی‌ها به تصویب رسید.

بر اساس این طرح، حدود 600 مسجد تحت پوشش قرار خواهد گرفت و از مردم افغانستان نیز می‌خواهیم که با اتحاد از این طرح پشتیبانی کند و آمادگی لازم را برای تامین امنیت اماکن مذهبی و گردهمایی‌ها نیز داشته باشند.

وی گفت که مطمئن است مردم افغانستان توانایی دفاع در برابر تهدیدات را دارند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *