رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

به هیچ وجه اجازه نخواهیم داد همه پرسی در کرکوک برگزار شود

2:22 - 02 مهر 1396
کد خبر: ۳۵۱۷۳۳
مرکز دوم اتحادیه میهنی کردستان عراق به همه اعلام کرده است که همه پرسی در کرکوک برگزار نخواهد شد.

به گزارش گروه بین الملل ،مرکز دوم اتحادیه میهنی کردستان عراق(شاخه کرکوک اتحادیه میهنی) در صفحه شخصی در فیس بوک لحظاتی پیش اعلام کرد همه پرسی در کرکوک برگزار نخواهد شد و این آخرین تصمیم اتخاذ شده می باشد.

این مرکز تاکید کرده است که به هیچ وجه اجازه نخواهند داد همه پرسی در کرکوک برگزار شود.


یک مقام آگاه در کرکوک در این خصوص گفت مسئولین اتحادیه میهنی کردستان عراق شاخه کرکوک تمامی صندوقهای رای را که می بایست امروز توزیع شود، در دفتر نمایندگی حزب قرنطینه کرده و اجازه خروج به آنها را نمی دهند.


این مقام آگاه که نخواست نامش فاش شود افزود: مرکز دوم اتحادیه میهنی کردستان عراق به همه اعلام کرده است که همه پرسی در کرکوک برگزار نخواهد شد.


این تصمیم بعد از آن گرفته شد که سعدی احمد پیره سخنگوی اتحادیه میهنی کردستان عراق که به همراه هیات کردی برای مذاکره به بغداد رفته بود اعلام کرد بخاطر اعتراض چند تن از اعضای حزب نمی توان همه پرسی را به تعویق انداخت.


این در حالی است که بخش اعظم اعضای رهبری اتحادیه میهنی کردستان عراق مخالف برگزاری همه پرسی بوده و سایر رهبران حزب را تحت فشار قرار داده اند که از این تصمیم خود صرف نظر کنند.


تصمیم مسئولین حزبی اتحادیه میهنی کردستان عراق در کرکوک برای ممانعت از برگزاری همه پرسی واکنش زیادی در صفحات اجتماعی بین کاربران به همراه داشت.


کمتر از یک ساعت بعد از این تصمیم مرکز دوم اتحادیه میهنی کردستان عراق، مرکز تشکیلات حزبی بار دیگر در بیانیه دوم خود تاکید کرد که باید همه پرسی اقلیم به تعویق بیافتد.


این بیانیه افزود برگزاری همه پرسی اقلیم را روبروی بحرانهای خطرناکی خواهد کرد و برگزاری همه پرسی به صلاح مردم کرد نیست.


با انتشار این بیانیه ها در کمتر از یک روز مانده به برگزاری همه پرسی دو دستگی و مخالفتها در درون اتحادیه میهنی کردستان عراق با برگزاری همه پرسی افزایش یافته و امکان شکست همه پرسی را تقویت کرده است.

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *