سهراب مرادی با شکستن «رکورد جهان» طلایی شد

19:52 - 01 مهر 1396
کد خبر: ۳۵۱۷۱۲
ملی‌‌پوش دسته 94 کیلوگرم کشورمان با مجموع 413 کیلوگرم در رقابتهای وزنه برداری بازی های داخل سالن آسیا به مدال طلا دست یافت و به میزان یک کیلوگرم رکورد مجموع دنیا را ارتقاء داد.

به گزارش گروه ورزشی و به نقل از روابط عمومی فدراسیون وزنه‌برداری، در ششمین روز از رقابت‌های وزنه‌برداری پنجمین دوره بازی‌های داخل سالن آسیا در سالن المپیک شهر عشق‌آباد ترکمنستان رأس ساعت 17:45 دقیقه، رقابت دسته 94 کیلوگرم گروه (A) آغاز شد. در این وزن سهراب مرادی ملی‌پوش کشورمان 9 وزنه بردار ("سوبیروف" از ازبکستان، "کیم" از کره جنوبی، "گلشکو" از قزاقستان، "هائولیو" از چین، "الباخ" از قطر، "رمضانف" از ترکمنستان، "عثمان" از پاکستان، "استیون کاری" از پاپوآ گینه نو، "سیااوسی" از جزیره ساموا) را در این وزن پیش رو داشت.

حرکت یکضرب:

مرادی در حرکت یکضرب هر سه وزنه درخواستی خود 176، 181 و 185 کیلوگرم را به راحتی مهار کرد. "فرخودبک سوبیروف" وزنه بردار ازبکستانی در حرکت یکضرب فاصله نزدیکی با سهراب داشت و با ثبت وزنه 181 کیلوگرم در جایگاه دوم ایستاد. "هائو لیو" از چین با 176 کیلوگرم در جایگاه سوم ایستاد.

حرکت دوضرب و مجموع:

سهراب مرادی در حرکت دوضرب گروه (A) دسته 94 کیلوگرم آخرین وزنه برداری بود که روی تخته آمد تا سه وزنه خود را مهار کند ولی در نخستین مرتبه نتوانست وزنه 220 کیلویی را بالای سر برد، در دومین مرتبه این وزنه را بالای سر برد و مدال طلای رقابتهای وزنه برداری بازی های داخل سالن بازی های داخل سالن آسیا در عشق آباد ترکمنستان بدست آورد.

در سومین حرکت دوضرب نیز وزنه 228 کیلویی را بالای سر برد تا با 413 کیلوگرم پس از 13 سال رکورد "آکاکیوس کاخیاسویلیس" یونانی را به میزان یک کیلوگرم را ارتقاء داد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *