آخرین وضعیت جسمی کارگردان یتیم خانه ایران/سینمای دفاع مقدس در گذر زمان/روز دوم ماه محرم از نگاه تاریخ+عکس

17:33 - 01 مهر 1396
کد خبر: ۳۵۱۶۷۹
دسته بندی: فرهنگی ، عمومی
اولین روز از پاییز 96 با دومین روز از ماه محرم مصادف بود. امروز با خابار و حاشیه‌های فراوانی در عرصه فرهنگ و هنر روبرو بود که از جمله مهم‌ترین آنها می‌توان اطلاع از آخرین وضعیت جسمی ابوالقاسم طالبی کارگردانی فیلم یتیم خانه ایران اشاره کرد.

 به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی ، اولین روز از پاییز 96 با دومین روز از ماه محرم مصادف بود. امروز با اخبار و حاشیه‌های فراوانی در عرصه فرهنگ و هنر روبرو بود که از جمله مهم‌ترین آنها می‌توان اطلاع از آخرین وضعیت جسمی ابوالقاسم طالبی کارگردانی فیلم یتیم خانه ایران اشاره کرد.

آغاز هفته دفاع مقدس بهانه ای بود تا خبرنگار گروه فرهنگی در پرونده ای ویژه به بررسی سینمای دفاع مقدس از جنگ تحمیلی تا دفاع از حرم بپردازد.

بسته فرهنگی میزان

کارگردان یتیم خانه ایران خانه نشین نشده است/غیبت ابوالقاسم طالبی در جشنواره فیلم فجر

حسن لفافیان در گفت و گو با خبرنگار گروه فرهنگی در خصوص وضعیت جسمانی ابوالقاسم طالبی گفت: خدا را شکر ابوالقاسم طالبی در حال حاضر از لحاظ جسمی بسیار خوب است. یکی از رگ‌های قلب وی همچنان گرفته است اما طبق تشخیص پزشک دیگر نیازی به عمل نیست و از طریق مصرف دارو روند درمان ادامه دارد.

وی در همین راستا ادامه داد: در حال حاضر حال عمومی وی بسیار بهتر است. هر روز به دفتر می‌رود و به تمامی کارهای خود رسیدگی مستقیم می‌کند. بیماری اش رفع شده و اینطور نبود که آقای طالبی خانه نشین شود. اتفاقاً تشخیص پزشک بر آن بوده که فعالیت بیشتر و بهتر در روند درمان تاثیر مثبت دارد.

دستیار کارگردان فیلم "یتیم‌خانه ایران" با اشاره به ساخت سریال تاریخی توسط طالبی تاکید کرد: من این روزها در شمال کشور در مقام مشاور کارگردان در پروژه دیگری فعالیت دارم ولی طبق آخرین صحبت‌هایی که با آقای طالبی داشتم، وی با چند تن از دوستان هر روز در محل کار خود مشغول بازنویسی و نگارش فیلمنامه سریال خود هستند.

برای مشاهده ادامه این گفت‌وگو اینجا کلیک کنید.

عاشق امام حسین (ع) هستم/کیان مختارنامه افتخار دوران حرفه‌ای من است/برای عزاداری به تکیه تجریش می‌روم

رضا رویگری بازیگر سینما و تلویزیون در گفت‌وگو با خبرنگار گروه فرهنگی ، ضمن عرض تسلیت به مناسبت فرارسیدن ایام ماه محرم گفت: من عاشق امام حسین (ع) هستم. این روزها مثل تمام محرم‌هایی که تا به حال گذارنده‌ام به هیات و تکیه می‌روم و سالروز شهادت سیدالشهدا (ع) را به سوگ می‌نشینم.

وی در همین راستا افزود: من بچه تجریش هستم و از همان جوانی در هیات و تکایای این محله حاضر می‌شوم. تجریش تکیه‌های بی نظیری دارد و خود من هم در یکی از همین هیات‌ها همه سالها حضور یافته و به امام حسین (ع) متوسل می‌شوم.

http://www.mizanonline.irhttps://www.mizan.news/news/344261/%D9%87%DB%8C%DA%86%E2%80%8C%DA%A9%D8%B3-%D8%A8%D9%87-%D9%85%D9%86-%D9%86%D9%85%DB%8C%E2%80%8C%DA%AF%D9%88%DB%8C%D8%AF-%D9%85%D8%B1%D8%AF%D9%87%E2%80%8C%D8%A7%DB%8C-%DB%8C%D8%A7-%D8%B2%D9%86%D8%AF%D9%87%E2%80%8C%D8%A7%DB%8C%D8%AF%D8%B1-%D8%B4%D8%B1%D8%A7%DB%8C%D8%B7-%D8%A8%D8%AF-%D8%A7%D9%82%D8%AA%D8%B5%D8%A7%D8%AF%DB%8C-%D9%87%D8%B3%D8%AA%D9%85

بازیگر سریال مختارنامه با اشاره به پخش هرساله این سریال تاکید کرد: وقتی به ماه محرم نزدیک می‌شویم شوق عجیبی دارم زیرا سریال مختارنامه پخش می‌شود و من تماشای چندباره این سریال را هم دوست دارم. نقش کیان در این سریال برای من جاودانه و افتخار دورانی حرفه‌ای من است و از آن دسته نقش‌هایی است که برای هر بازیگر شاید بکیار اتفاق بیافتد.

برای مشاهده ادامه این گفت‌وگو اینجا کلیک کنید.

شیعیان حسینی تحمل ظلم را ندارند/روایتی از دو روز نخست محرم و خروج سیدالشهدا (ع) از مکه

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی ، اولین روزهای محرم امسال مصادف با پاییز شده و خزان طبیعت انگار همزمان با خزان و غم و اندوه شیعیان جهان آغاز می‌شود.

بسته فرهنگی میزان

روزهای ابتدایی محرم هر سال عاشقان و دلدادگان حسینی در دسته‌ها، تکایا و هیات‌ها گرد هم آمده و شهادت سیدالشهدا (ع) را به سوگ می‌نشینند.

به همین مناسبت خبرنگار گروه فرهنگی ، با سعید شمس کارشناس ارشد علوم قرآنی به در خصوص روزهای ابتدایی ماه محرم، چگونگی برگزاری مراسم عزاداری و سوگواری و آداب این ماه عزیز به گفت‌وگو نشسته است.

در ابتدا در رابطه با وقایعی که برای امام حسین (ع) و یارانشان در اولین روزهای محرم اتفاق افتاد صحبت کنید.

ماه محرم اولین ماه قمری محسوب شده لذا اهل سنت در این ماه اداب خاصی دارند وسال نو را جشن می‌گیرند. این آداب نماز اول ماه و روزه گرفتن در روزهای ابتدایی ماه محرم است.

در خصوص اول محرم روایت داریم، روز اول روزی است که در واقع اهل بیت امام حسین (ع) وارد سرزمین قاصریه یا سرزمین کربلا می‌شوند و در آنجا اسکان می‌گزینند.

برای مشاهده ادامه این گفت‌وگو اینجا کلیک کنید.

لیلا حاتمی در میان برترین بازیگران قرن 21 قرار گرفت

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی ، وب سایت ایندی وایر در فهرستی اسامی 25 بازیگر برتر سینمای جهان در قرن 21 را منتشر کرد.

لیلا حاتمی بازیگر خوب سینمای ایران که امسال سیمرغ بلورین بهترین بازیگر زن را جشنواره فیلم فجر دریافت کرده هم به خاطر بازی در فیلم "جدایی نادر از سیمین" در این فهرست قرار دارد.

ژولیت بینوش بازیگر مطرح سینمای فرانسه هم جزو این 25 بازیگر است. نکته جالب اینجا است که این بازیگر برای بازی در فیلم "کپی برابر اصل" عباس کیارستمی در این فهرست قرار گرفته است.

لیلا حاتمی

فهرست منتشره در سایت ایندی وایر به شرح زیر است:

لیلا حاتمی برای «جدایی» ساخته اصغر فرهادی

ایزابل هوپر برای بازی در فیلم «او» ساخته پل ورهوفن

برای مشاهده ادامه این فهرست اینجا کلیک کنید.

سینمای دفاع مقدس روایتی فراتر از جنگ/دفاع مقدس از جنگ تحمیلی تا مدافعان حرم+عکس

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی ، سینمای دفاع مقدس از سال ۱۳۶۰ به طور رسمی آغاز به کار کرد و این دوران بستری بود تا برخی از بهترین آثار سینمای ایران بعد از انقلاب به وجود آیند.

در همان سال‌های اولیه، دو فیلم به نام "مرز" در سال ۱۳۶۰ و "برزخی‌ها" در سال ۱۳۶۱ ساخته شدند. مرز ساخته "جمشید حیدری" روایت دفاع یکی از اهالی روستای مرزی در برابر هجوم ارتش دشمن بود.

سینمای دفاع مقدس

برزخی‌ها به کارگردانی "ایرج قادری" نیز نمونه دیگری از فیلم‌های دفاع مقدس در ابتدای راه بود. در روز ۲۲ بهمن ۱۳۵۷ گروهی مجرم عادی از زندان می‌گریزند. آنها که قصد دارند از کشور خارج شوند، در دهکده‌ای مرزی با مردی به نام سید یعقوب آشنا می‌شوند که می‌کوشد با اعمال و گفتارش زندانیان را از فرار باز دارد. آنها ابتدا موعظه‌های سید یعقوب را به ریشخند می‌گیرند، اما به مرور پس از تجاوز ارتش بیگانه به خاک میهن، تحت تأثیر فداکاری سید یعقوب و اهالی دهکده قرار می‌گیرند و از روستا دفاع می‌کنند و جان خود را از دست می‌دهند.

برای مشاهده ادامه این گزارش اینجا کلیک کنید.

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *