داستان‌های جست‌وجو در مدرسه منتشر شد

14:02 - 01 مهر 1396
کد خبر: ۳۵۱۵۹۵
دسته بندی: فرهنگی ، عمومی
«معلم ناپدید شده» و «جست‌وجو در مدرسه» عنوان دو اثر از ژان فیلیپ آرو وینیود است که با ترجمه‌ی نیلوفر اکبری منتشر شده است.

داستان‌های جست‌وجو در مدرسه منتشر شدبه گزارش گروه فرهنگی به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور ‌بین‌الملل کانون، «جست‌وجو در مدرسه» و «معلم ناپدید شده» در قالب مجموعه‌ای به نام «داستان‌های جست‌وجو در مدرسه» منتشر شده‌اند.

آرو وینیود نویسنده‌ی فرانسوی در این آثار روایت رمی فارامون را از زندگی در خوابگاه مدرسه بیان می‌کند. رمی که 13 سال دارد با همکلاسی‌هایش ماجراهایی طنز را خلق می‌کنند که از زبان خود او یا دوستانش نقل می‌شود.

این دو کتاب مناسب گروه سنی «د» (12 تا 14 سال) است و از سوی انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و با رعایت قانون کپی‌رایت از انتشارات Gallimard Jeunesse کشور فرانسه خریداری شده است.

سرژ بلوش به عنوان تصویرگر این آثار نیز تصاویری خطی و طنز را به مخاطبان عرضه کرده است.

در بخشی از کتاب معلم ناپدید شده می‌خوانیم: «بعضی وقت‌ها خودم هم خیلی تعجب می‌کنم. اگر می‌توانستم برای تحسین خودم در مقابل خودم زانو می‌زنم. چه جسارت مردانه‌ای؟ هیچ کدام از رشته‌های عصبی بدنم با شنیدن نقشه‌ی خطرناک فارامون از خودشان واکنشی نشان ندادند، بلکه برعکس، شروع کردند مثل یک کامپیوتر کار کردن. مغزم هم به کار افتاده بود تا به این نقشه‌ی ساده‌ی شیطانی پاسخ بدهد. خودم هم داشتم می‌ترسیدم.»

ژان فیلیپ آرو وینیود اولین اثر خود را در سال 1984 خلق کرده است. وی که معلم زبان فرانسه نیز هست برای نوشتن کتاب‌هایش از خاطره‌های دوران کودکی خود و شاگردانش کمک می‌گیرد.

سرژ بلوش نیز علاوه بر تصویرگری کتاب‌های طنز، داستان‌های تصویری و کتاب‌های جیبی برای نشریات کودک نیز تصاویری خلق می‌کند.

گفتنی است که این دو کتاب که داستان‌های مستقلی دارند هر یک با شمارگان 4000 نسخه و به قیمت 6هزار و 500 تومان و 7هزار تومان قابل خریداری‌اند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *