مشاوران نظامی آمریکا تجربه و امکانات کافی را برای آموزش "نظامیان افغانستانی" ندارند

10:10 - 02 مهر 1396
کد خبر: ۳۵۱۵۹۲
بازرس ویژه آمریکا در امور بازسازی افغانستان در گزارشی اعلام کرد: مشاوران نظامی آمریکا از تجریه و امکانات کافی برای آموزش نظایمان افغان برخوردار نیستند و واشنگتن مشاورانی در مناطق پرخطر ندارد.

به گزارش سرویس بین الملل اداره بازرسی آمریکا در امور بازسازی افغانستان موسوم به «سیگار»در گزارشی اعلام کرد که مشاوران نظامی آمریکا و قراردادی‌هایی که برای آموزش نیروهای پلیس به افغانستان اعزام می‌شوند تجربه و امکانات کافی را ندارند.

بر اساس این گزارش، حتی یک مشاور آمریکایی از فیلم‌ها برای چگونگی آموزش اجرای قانون به افسران پلیس افغانستان استفاده کرده است.

جان سپکو سربازرس ویژه اداره بازرسی آمریکا در امور بازسازی افغانستان گفت: دولت آمریکا مشاوران نظامی که در مکان‌های پرخطر مستقر شوند را ندارد بنابراین برای آموزش هزاران پلیس افغان از نیروهای هوایی، افسران پیاده نظام و قراردادی‌های غیرنظامی استفاده کرده است.

وی افزود: دوره‌های آموزشی چگونگی ارائه مشاوره توسط دولت آمریکا تنها برای مشاوران غیرنظامی برگزار می‌شوند و افسران آموزش ندیده آمریکایی در افغانستان ماموریت آموزشی نیروهای پلیس را بعهده دارند.

سپکو در ادامه تصریح کرد که خلبان‌های نظامی و تعدادی از نیروهای هوایی برای آموزش به افغانستان اعزام شده‌اند اما باید مشاورانی را برای آموزش نیروهای پلیس این کشور اعزام کرد که تجربه و تخصص لازم را داشته باشند.

بازرس ویژه آمریکا در امور بازسازی افغانستان تاکید کرد: «این احمقانه است که یک خلبان نظامی ماهر ارتش به نیروهای پلیس آموزش بدهد، این منطقی نیست».

وی هشدار داد: اگر روش آموزش نیروهای امنیتی افغان تغییر نکند میلیاردها دلار به هدر خواهد رفت.

سپکو با ارائه نمونه‌ای نحوه آموزش به نیروهای افغان خاطرنشان کرد که در برخی از موارد مشاوران آمریکایی در جلسات آموزشی در افغانستان از منابع آموزشی عملیات مشترک نیروهای آمریکایی و ناتو در بالکان استفاده کرده‌اند.

بازرس سیگار ادامه داد که استفاده از این منابع آموزشی هیچ مطابقتی با شرایط افغانستان ندارد و این نحوه آموزش چشم انداز روشنی برای موفقیت در این کشور به ما نمی‌دهد.

چندی قبل نیز ینس ستولتنبرگ دبیرکل ناتو تاکید کرده بود که اعزام سربازان بیشتر به افغانستان راه حل مشکل نیست بلکه نیروهای امنیتی ودفاعی این کشور را باید آموزش داد تا از کشورشان دفاع کنند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *