ترفند‌های کنترل خشم در اماکن عمومی/ساخت مجلل‌ترین کشتی دنیا توسط شرکت خودرو سازی پورشه/مجهزترین خودروی الکتریکی جهان/توصیه‌های امنیتی پلیس فتا به کاربرانی که از وای فای عمومی استفاده می‌کنند/عادل الجبیر راز زندانی شدن شخصیت‌های مذهبی در عربستان را فاش کرد

13:34 - 01 مهر 1396
کد خبر: ۳۵۱۵۶۹
چگونه خشم خود را در خیابان کنترل کنیم؟، گران قیمت‌ترین قایق تفریحی جهان با استخر اختصاصی و ... از اخبار برگزیده فضای مجازی امروز است.
به گزارش خبرنگار گروه فضای مجازی ، رسانه‌ها در فضای خبری روزانه خود اخبار اختصاصی و عمومی مختلفی را منتشر می‌کنند که این اخبار بعضا فقط در یک رسانه منتشر شده است. گروه فضای مجازی در نظر دارد هر روز اخبار منتخب فضای مجازی را از سایت‌ها و خبرگزاری‌ها و حتی کانال‌های تلگرامی مختلف جمع‌آوری کرده و در قالب یک بسته خبری منتشر کند. در این بسته همه خبر‌ها و آیتم‌ها با ذکر منبع منتشر می‌شوند و انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست.

 

چگونه خشم خود را در خیابان کنترل کنیم؟

مهر:خودتان به خودتان احترام بگذارید

این درگیری‌های لفظی معمولاً موقع رانندگی یا حتی در یک برخورد ساده اتفاق می‌افتد. برای همین اگر شما هم در این موقعیت قرار گرفتید یا با فردی مواجه شدید که ناروا حرف‌ها یا توهین‌هایی می‌کند که برای شما قابل‌هضم نیست پیش از واکنش نشان دادن اندکی تأمل‌کنید. طبیعتاً اولین احساسی که به سراغ شما خواهد آمد احساس خشم خواهد بود.خشم از اینکه شان و شخصیت شما مورد اهانت قرارگرفته است.پس برای مراقبت بیشتر از همان شأن و شخصیت، به جای ضد حمله از قبل شخصیت خود را پایین نکشید و سکوت کنید. به این فکر کنید که شما این حرف‌ها را از جانب فردی می‌شنوید که هیچ شناختی از او ندارید آدمی که شاید به لحاظ رتبه و نزاکت اجتماعی با شما هم رده نباشد. پس به قول معروف با او دهان به دهان نشوید.

همیشه لبخند بزنید

بسیاری از آدم‌هایی که در کوچه و خیابان شروع به بد و بیراه گفتن می‌کنند تمام هدفشان از این کار ناراحت کردن و عصبی کردن شماست. پس شما دو راه بیشتر پیش رو ندارید یا با آن‌ها همراه شوید و دقیقاً همان احساسی را درونتان راه دهید که آن‌ها از شما انتظار دارند و یا می‌توانید در این شرایط یک لبخند همیشگی بر لب داشته باشید، بی‌خیال باشید و جوری رفتار کنید که نسبت به او و رفتارش بی‌اهمیت هستید.

از آن محل دور شوید

بعد از اینکه تصمیم به بی‌خیالی گرفتید برای تمدد اعصاب و ثبات حال و هوایتان تا جایی که می‌توانید خودتان را از فرد و محل مورد نظر دور کنید. چون این واکنش شما نشان‌دهنده این است که نسبت به آن شخص و رفتار او بی‌اهمیت هستید. چون خشمگین شدن و واکنش تند شما دقیقاً همان چیزی است که طرف مقابل از شما انتظار دارد.

اگر توانستید وارد گفت‌وگو شوید

در کنار همه این درگیری‌های لفظی به طرف مقابل هم نگاه کنید چون فارغ از افرادی که بی‌محابا و بی‌منطق شروع به توهین و اهانت می‌کنند می‌توان افرادی را پیدا کرد که رفتارشان نسبت به شما صرفاً عصبانیت و خشم است بنابراین در برخورد با این‌گونه افراد خوب است که شرایط و فرد موردنظر را بررسی کنید و ببینید که آیا می‌توانید با او وارد گفت‌وگو شوید یا نه! چون گاه همه این درگیری‌ها ناشی از سوءتفاهم‌های ساده‌ای است که با یک صحبت و شفاف‌سازی مختصر قابل‌حل است.

به عواقب کار فکر کنید

همیشه سعی کنید که خشم را درونتان کنترل کنید به این فکر کنید که اگر در جواب فرد موردنظر وارد درگیری شوید شاید این میزان از عصبانیت شما خسارت‌های جبران‌ناپذیری داشته باشد از درگیرهای فیزیکی تا ضرب و شتم یا حتی قتل. بسیاری از حوادث بزرگ از همین لحظات و عصبانیت‌های به ظاهر کوچک اتفاق افتاده‌اند.

 

 

گران قیمت‌ترین قایق تفریحی جهان با استخر اختصاصی

باشگاه خبرنگاران جوان: شرکت معروف ساخت اتومبیل های لوکس و گران‌قیمت یعنی پورشه این بار دست به ساخت اولین قایق تفریحی خود زده است. این قایق تفریحی غول پیکر که GTT 115 نام دارد و قیمتی بالغ بر 12 میلیون یورو (حدود 46 میلیارد تومان) دارد، اولین تجربه شرکت پورشه در ساخت قایق های تفریحی است.

این قایق لوکس و گران قیمت دارای استخر اختصاصی است و مبل های آن از جنس الیاف کربن ساخته شده است. در داخل این قایق بزرگ تفریحی یک سالن بسیار زیبا برای قرارهای ملاقات طراحی شده است که خریدار این قایق می‌تواند دورهمی های خود را در آن برگزار کند. دیواره های این سالن به صورت شیشه ای طراحی شده است که امکان استفاده از نمای بسیار زیبای دریاها و اقیانوس ها را برای مهمانان فراهم می‌کند.

استخر اختصاصی این قایق تفریحی در بخش جلویی عرشه آن قرار دارد و سالن غذاخوری لوکس آن در بخش پشتی این قایق و طبقه پایین آن طراحی شده است. گفتنی است که تجهیزات داخلی GTT 115 از جمله دیواره ها و مبل های آن در Viareggio ایتالیا تولید شده است.

پورشه در حال انتقال این قایق بزرگ تفریحی به موناکو است تا بتواند آن را در در جشنواره سالیانه Yacht Show سال 2017 که در طی روزهای 27 تا 30 سپتامبر ( 5 تا 8 مهر ماه ) برگزار می‌شود رونمایی کند و سپس به فروش برساند.

در ادامه تصاویری از نمای خارجی و داخلی GTT 115 اولین قایق تفریحی ساخت شرکت پورشه را مشاهده ‌می‌کنید :

 

 

خودروی استرالیایی مجهز به ۲۸۴ سلول خورشیدی

مهر: خودروی استرالیاییSunswift Violet از امروز تور رونمایی خود را آغاز می کند. این خودروی صندوق دار الکتریکی چهار در مجهز به ۲۸۴ سلول های خورشیدی میکروکریستالین است. این سلول های خورشیدی قابلیت تولید ۱.۱ کیلووات برق دارند. سازندگان این خودرو ادعا می کنند وسیله نقلیه سرعت و قدرت تحمل مناسبی دارد. به هرحال قرار است وجوه مختلف این خودرو در مسیر مسابقه ۳۰۲۱ کیلومتری داروین تا آدلاید مورد آزمایش قرار گیرد.

نسخه های قبلی خودروهایSunswift رکورد سرعت خودروهای مجدر ۲۰۱۱ و ۲۰۱۴ میلادی را شکستند. خودروی مذکور توسط اعضای گروه مسابقه خورشیدیSunswift در دانشگاه نیو ساوت ولز ساخته شده است.

رهبر این گروه می گوید: Violet شبیه یک خودروی خانوادگی است اما به اندازه یک دستگاه تستر الکتریسیته مصرف می کند. خودرو مجهز به سیستم های سرگرمی، تهویه، جهت یابی، دوربین معکوس، حسگرهای پارک و حتی وای فای است.

قبل از آنکه این خودرو وارد مسیر مسابقه داروین تا آدلاید شود، ۴۳۰۰ کیلومتر در جاده طی خواهد کرد.

 

به وای‌فای‌های عمومی متصل نشوید!

ایسنا:در دنیای کنونی متصل شدن به اینترنت نباید کار چندان سختی باشد، وجود ابزارهای پیشرفته از قبیل تلفن‌های همراه هوشمند، تبلت‌ها، لپ‌تاپ‌ها و یا ابزارهای ارتباطی مانند مودم‌های وای‌فای و غیره موجبات استفاده آسان از خدمات و تکنولوژی‌های جدید را برای انسان فراهم کرده است.

امروزه استفاده از اینترنت وای‌فای و بی‌سیم را می‌توان در هر جایی پیدا کرد. بعضی از رستوران‌ها، هتل‌ها، کافی‌شاپ‌ها و فرودگاه‌ها مجهز به این فناوری هستند و به مشتریان خود اینترنت رایگان ارائه می‌دهند. اما خطر بزرگ وای فای‌های عمومی این است که اطلاعاتی که فرد رد و بدل می‌کند، برای تمام کسانی که از آن استفاده می‌کنند قابل مشاهده است.

این سیستم هرچند بسیار سودمند بوده و فواید زیادی از جمله اتصال به اینترنت در هر لحظه و مکان در آن نامحدود است، اما چون سیستمی عمومی و همگانی است و تمامی کاربران از یک نام کاربری و رمز عبور استفاده می‌کنند، ناخودآگاه کاربران را به سمت ناامنی در آن مکان پیش می‌برد و افزایش کلابرداری‌های مختلف را در پی خواهد داشت و زمینه ارتکاب جرم و سوءاستفاده برخی از سودجویان فضای سایبری را فراهم آورده است. آنها می‌توانند به تمامی اطلاعات ارسالی شما دسترسی داشته باشند.

نکاتی امنیتی در استفاده از وای‌فای

با توجه به اهمیت امنیت فضای مجازی و شبکه‌های اینترنتی، پلیس فتا توصیه‌هایی را جهت بالا رفتن امنیت کاربران فضای مجازی هنگام استفاده از اینترنت‌های رایگان ارائه‌ می‌دهد.

حتی‌الامکان سعی کنید از شبکه‌هایی که دارای کلمه عبور اختصاصی هستند، استفاده کنید و قبلا در مورد آن شبکه از مسئولین مربوطه راهنمای‌هایی لازم را بگیرید. همچنین سعی کنید نام شبکه‌ای که از آن استفاده می‌کنید را بشناسید. بهتر است قبل از اتصال به اینترنت از یک مسئول در مکانی که هستید در مورد ویژگی‌های وای‌فای مورد نظر سوال کنید.

در صورت ضرورت وصل شدن شبکه‌های عمومی مطمئن باشید که از VPN مطمئن استفاده می‌کنید. تنها به شبکه‌هایی که با پسورد محافظت می‌شوند وصل شوید. استفاده از کانکشن‌های WPA و WPA2 که مخفف WI-FI Protected Access هستند، هرچند امنیت کمی را ایجاد می‌کنند اما به هر حال کارساز هستند. همچنین هنگامی که به شبکه‌های عمومی وای‌فای متصل هستید، به حساب‌های بانکی، ایمیل، شبکه‌های اجتماعی وارد نشوید و اطلاعات حساس و مهم‌تان را از طریق وای‌فای عمومی ارسال نکنید.

هرگز به شبکه‌های دیگر متصل نشوید حتی اگر سرعت بیشتر و اتصال راحت‌تری داشته باشید. همچنین در صورت استفاده از شبکه‌های عمومی، از این شبکه‌ها برای تبادل اطلاعات مهم و اساس استفاده نکنید و یا در صورت لزوم از نبود ابزارهای کپی اطلاعات مثل کی‌لاگرها مطمئن شوید و از صفحه کلید مجازی که ویندوز در اختیار شما قرار می‌دهد استفاده کنید.

امروزه بیشتر سیستم‌های عامل‌ با حداقل یک دیواره آتش (فایروال) ساده همراه هستند و در کوتاه کردن دست کاربران درون شبکه از دخالت بی‌جا در کامپیوتر کمک فراوانی می‌کنند. امکان دارد که هم‌اکنون فایروال سیستم‌تان روشن باشد اما برای احتیاط به تنظیمات امنیتی رفته و از روشن بودن آن مطمئن شوید.

فایروال خود را فعال و به‌روز کرده و نرم‌افزار آنتی‌ویروس مناسب و به‌روزی داشته باشید. در این مورد آپدیت به‌موقع و مداوم فراموش نشود. ضمنا آنتی‌ویروس نصب نکنید که فقط از شما در مورد مشکلات پیش‌آمده سوال کند.

نام‌های کاربری و رمز عبور و پسورد دوم خود را بلافاصله بعد از اتمام کار تغییر دهید. تمام پسوردهای خود را مشابه پسوردهای قبلی‌ انتخاب نکنید. زیرا این کار اشتباه است و گذاشتن لقمه در دهان افراد سوجودست. اگر هم گاهی پسورد خود را عوض کنید امنیت بیشتری دارد. اگر از اینترنت استفاده نمی‌کنید حتما وای‌فای خود را غیرفعال کنید تا سایرین نتوانند سوء‌استفاده کنند.

اگر در حال کار با یک کامپیوتر عمومی هستید مراقب اطراف خود باشید، آنها به راحتی می‌توانند اطلاعات شما را موقع وارد کردن با کی‌بورد حفظ کنند. قابلیت به اشتراک‌گذاری‌ فایل‌ها، چاپگرها و غیره و یا امکان ارتباط از راه دور به دیگر سیستم‌های کامپیوتری مستقر در آن مکان را خاموش کنید. همچنین دقت داشته باشید تمامی سایت‌های مهم در فرم‌های ورود اطلاعات خود از ارتباط امنHttps استفاده می‌کنند نه Http این پروتکل می‌تواند تا حدودی ایمن باشد.

 

جاساز ۶۵۵ گرم تریاک در خرما

تسنیم: ماموران گمرک ایران در جدیدترین عملیات مبارزه با مواد مخدر موفق شدند تریاک جاسازی شده در داخل خرما را کشف کنند. در این عملیات قاچاقچیان 655 گرم تریاک را به جای هسته در داخل خرما جاسازی و پس از بسته بندی قصد داشتند جابه جا کنند که با هوشیاری ماموران حوزه 3 گمرک امانات پستی فرودگاه امام خمینی (ره) کشف و ضبط شد.

قاچاقچیان این مقدار مواد مخدر را با مهارتی خاص در درون بسته خرما جاسازی کرده بودند اما ماموران گمرک به این ترفند قاچاقچیان پی برده و توانستند با هوشیاری این مقدار مواد را کشف کنند.

گفتنی است، گمرک ایران رتبه نخست جهانی در مبارزه با مواد مخدر را کسب کرده و ماموران گمرک در سال جاری میلادی براساس ارزیابی سازمان جهانی گمرک بیشترین تعداد کشف قاچاق مواد مخدر را داشته اند.

لازم به ذکر است که تعداد تجهیزات کنترلی ایکس ری گمرکات در دولت یازدهم سه برابر شده و روند تجهیز گمرکات به تجهیزات کنترلی ایکس ری کامیونی و چمدانی در دولت دوازدهم نیز ادامه دارد.

 

توجیه وزیر خارجه عربستان درباره بازداشت مبلغان و شخصیت‌های آکادمیک کشورش

ایسنا: عادل الجبیر، وزیر امور خارجه عربستان در گفت‌وگو با خبرگزاری "بلومبرگ" از دلایل بازداشت برخی شخصیت‌های مذهبی، آکادمیک‌ و تجار در کشورش پرده برداشت.

وزیر امور خارجه عربستان خاطرنشان کرد که این بازداشت‌ها با هدف ناکام گذاشتن طرح افراط‌گری بود که این اشخاص با دریافت کمک‌های مالی از سوی کشورهای بیگانه آن را اجرا می‌کنند.

مقامات عربستانی در ماه‌ جاری میلادی گروهی از شخصیت‌های مذهبی، آکادمیک و تجار را که از دولت یا سیاست‌های آن در گذشته انتقاد کرده بودند، بازداشت کردند. این بازداشت‌ها در میان افزایش گمانه‌زنی‌ها مبنی بر اینکه ملک سلمان، پادشاه عربستان به نفع پسرش شاهزاده محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان از قدرت کناره‌گیری می‌کند، صورت گرفته است.

برخی از بازداشتی‌ها با چهره‌های اسلام سیاسی که حاکمان عربستانی از مدت‌ها پیش با آن مخالف بوده‌اند، در ارتباط هستند.

از بین بازداشتی‌ها سلمان العودة و عوض القرنی، دو شخصیت دینی بودند که هر دو از موسسه دینی رسمی مستقل هستند.

شاعر زیاد بن ناهت، استاد مصطفی الحسن، تاجر عصام الزامل نیز جزء این بازداشتی‌ها بوده‌اند.

خبرگزاری مذکور اعلام کرد که نتوانسته است به طور مستقل درباره بازداشت‌ها تحقیق کند و مرکز ارتباطات دولتی عربستان به هیچ درخواست توضیح در این باره پاسخ نداده است.

عادل الجبیر تصریح کرد: ما دریافتیم که برخی از آنها با هدف برهم زدن ثبات کشور عربستان از کشورهای خارجی کمک‌های مالی دریافت و با آنها همکاری می‌کردند.

وی افزود: زمانی که این تحقیقات پایان یابد، دلایل واقعی آن را فاش خواهیم کرد.

عادل الجبیر طی گفت‌وگو با این خبرگزاری بر موضع قاطعی که کشور عربستان در قبال قطر در پیش گرفته، تاکید کرد و گفت: قطر باید از پشتیبانی مالی تروریسم و فراهم کردن پناهگاه امن برای تروریست‌های تحت تعقیب و پشتیبانی مالی از آنها دست بردارد.

 

 

 

 

 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *