همه مقصران محرومیت پرسپولیس و طارمی/ برای مشکل جدید فوتبال ایران کمیته‌ای ویژه تشکیل دهید

13:15 - 01 مهر 1396
کد خبر: ۳۵۱۵۲۴
دسته بندی: ورزشی ، فوتبال
در داستان محرومیت مهدی طارمی و باشگاه پرسپولیس اشخاص زیادی مقصر هستند.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی ، انتشار خبر محرومیت سنگین مهدی طارمی و باشگاه پرسپولیس به خاطر شکایت باشگاه ریزه اسپور ترکیه توسط فیفا مانند شوک بزرگی به فوتبال ایران و پرسپولیس بود، آن هم در شرایطی که تیم پرسپولیس در آستانه دیدار حساس با الهلال عربستان در نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا قرار دارد.

در این گزارش قصد داریم تمام ابعاد و اشخاصی که باعث این محرومیت شده‌اند را مورد بررسی و کنکاش قرار بدهیم.

مسلماً مقصران ردیف اول این محرومیت مهدی طارمی و مدیران باشگاه پرسپولیس هستند. نحوه جدایی مهدی طارمی از پرسپولیس، پیوستن این بازیکن به ریزه اسپور و مهم‌تر از آن جدایی پرحرف و حدیث این مهاجم از تیم ترکیه‌ای و بازگشت دوباره به پرسپولیس از همان ابتدا قابل پیش‌بینی بود که مشکل‌ساز است. در این بین سؤال اینجاست که خود مهدی طارمی و باشگاه پرسپولیس نمی‌دانستند چه عواقبی در انتظار آنهاست؟ مدیران پرسپولیس که ادعا می‌کنند از ابتدا آمادگی چنین احکامی را داشتند چرا زیر بار امضای قرارداد طارمی رفتند؟

نقش معاونان حقوقی و وکلا و مدیربرنامه‌های این بازیکن در این جنجال چیست؟ آیا کسی نمی‌دانست که انجام چنین حرکت غیرحرفه‌ای چقدر به ضرر پرسپولیس و خود طارمی تمام می‌شود؟ واسطه‌هایی که شرایط را برای حضور طارمی در ترکیه و بدتر از آن بازگشت غیرحرفه‌ای او به ایران داشتند چقدر مقصر هستند؟

در همان روز‌های بازگشت طارمی به پرسپولیس می‌شد پیش‌بینی کرد که چنین اتفاقی رخ می‌دهد پس چرا مسئولان حراست فدراسیون فوتبال و وزارت ورزش همان موقع دخالت نکردند؟ چرا باید به‌خاطر ندانم‌کاری عده‌ای جریمه‌ای سنگین (۷۹۰ هزار یورو) به باشگاه ترکیه‌ای پرداخت شود؟ چرا به‌خاطر غیرحرفه‌ای‌گری باید چنین مبلغی از کشور خارج شود؟ مگر همین چند روز پیش نبود که باشگاه پرسپولیس مبلغ سنگینی حدود ۸ میلیارد تومان را به‌خاطر ندانم‌کاری به ژوزه پرداخت نکرد پس چرا دوباره مدیران باشگاه پرسپولیس طوری رفتار کردند که مجبور شوند چیزی حدود ۳ میلیارد تومان دوباره جریمه بدهند؟

مگر روی نوع ترانسفر شدن بازیکنان یا بازگشت آنها به ایران نظارت وجود ندارد که این اتفاقات می‌افتد؟ چرا برای رامین رضاییان که شرایطی مشابه طارمی داشت اتفاقی رخ نداد؟ چه کسانی به طارمی و باشگاه پرسپولیس مشاوره دادند که چنین گاف بزرگی را بدهند؟ تکلیف پولی که یکی از هواداران پرسپولیس برای رضایت‌نامه طارمی و رضاییان پرداخت کرد چه می‌شود؟

این‌ها و شاید صد سؤال این مدلی در قضیه محرومیت طارمی و باشگاه پرسپولیس مطرح است و باید دید که چه کسی می‌خواهد به این سؤال‌های زیاد پاسخ بدهد؟ باید ببینیم چه کسی مسئولیت این محرومیت‌ها را بر عهده می‌گیرد؟ در این شرایط حساس پرسپولیس چه کسی می‌خواهد پاسخ هواداران را بدهد؟ مسلماً دود این ندانم‌کاری بیشتر از همه به چشم هواداران پرسپولیس و این تیم می‌رود تا شخص خاصی. امیدواریم که یک نفر پیدا شود و مرد و مردانه در مورد این گاف تاریخی توضیح بدهد.
 
در این شرایط وزارت ورزش و فدراسیون فوتبال باید به این پرونده ورود کنند. باید کمیته‌ای تشکیل شود تا همه ابعاد این گاف بزرگ و تاریخی را به درستی بررسی کنند.


علی
|
-
|
۱۳:۳۹ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۱
0
0
یک مشت بیسواد شدن وکیل و حقوقدان تو باشگاه و فدراسیون باعث شدن هر بازیکن درپیت هر باشگاه دوزاری هر بار چند میلیارد بزنه به جیب برا خودش. واقعا شرم اوره
عباس
|
-
|
۱۳:۵۰ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۱
0
0
قسمتی از گناه را گردن آن گروه فراوانی بگذارید که بعد از انتقال در فضای مجازی با فحاشی ، طارمی را مجبور به بازگشت غیرقانونی کردند
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *