بعید است فیفا حکم محرومیت پرسپولیس و طارمی را لغو کند

23:54 - 31 شهريور 1396
کد خبر: ۳۵۱۳۷۴
دسته بندی: ورزشی ، فوتبال
یک منبع آگاه در فدراسيون فوتبال می‌گوید تجربه نشان می‌دهد که احتمال لغو محرومیت باشگاه پرسپولیس و مهاجم گلزنش از سوی فیفا خیلی ضعیف است.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری ميزان، خبر محروميت 4 ماهه مهدی طارمی از ميادين فوتبال و محروميت باشگاه پرسپوليس از فعاليت در دو پنجره نقل و انتقالاتی با حكم فدراسيون جهانی فوتبال، شوك بزرگی به فوتبال ايران وارد كرده است.

در شرايط كنونی حتی خبر جريمه مالی 790 هزار يورويی پرسپوليس و طارمی در رأس صادر شده هم در رسانه ها منتشر شده و نكته قابل توجه اينجاست كه مقامات بلندپايه فدراسيون فوتبال هم اين موضوع را تأييد كرده‌اند و به اين ترتيب فاجعه بزرگی برای باشگاه پرسپوليس رخ داده است.

در شرايط كنونی در خبرها اعلام شده كه باشگاه پرسپوليس و فدراسيون فوتبال قرار است هرچه سريعتر به حكم صادر شده از سوی فيفا اعتراض كنند تا اين قائله ختم به خير شود. پرسپوليسی‌ها معتقدند از قبل پيش‌بينی اين اتفاق را كرده بودند و به همين ترتيب راه حل فرار از اين بحران را خواهند داشت و پيگيری‌های لازم را انجام می‌دهند.

نكته قابل توجه و نگران كننده اينجاست كه يک منبع آگاه در فدراسيون فوتبال به خبرنگار ميزان اعلام كرد خيلی بعيد به نظر می‌رسد تلاش پرسپوليس براي لغو اين حكم نتيجه اي داشته باشد!

اين منبع آگاه اعلام كرد: وقتی فيفا باشگاه‌های تراكتورسازی و استقلال را از نقل و انتقالات محروم كرد، مذاكراتی انجام شد تا در صورت پرداخت بدهی شاكيان خارجی اين حكم لغو يا تعليق شود، اما فدراسيون جهانی فوتبال به هيچ عنوان اين پيشنهاد راقبول نكرد و اعتراض باشگاه‌ها هم نتيجه‌ای نداشت. درباره پرسپوليس هم با توجه به رسيدگی فيفا به پرونده احتمال لغو حكم بسيار بسيار ضعيف است. فيفا از باشگاه‌های پرسپوليس و ريزه اسپور لوايح دفاعی دريافت كرده و در اين مدت مكاتبات زيادی هم با باشگاه پرسپوليس انجام داده است.

بدون ترديد در مرحله تقديم لوايح پرسپوليس تمام مدارك و مستندات و دفاعيه حقوقی خود را به فيفا ارائه داده و در نهايت با بررسی تمام جوانب فيفا اين رأی را صادر كرده است.

اين مقام آگاه در فدراسيون فوتبال در ادامه صحبت‌هايش گفت: اگر پرسپوليس لايحه دفاعی جديدی دارد بايد در همان مراحل اوليه آن را به فيفا ارائه می‌كرد تا پرونده به صدور چنين رأيي مختومه نمي‌شد! به همين ترتيب خيلي بعيد است اين حكم لغو شود و تجربه‌های قبلي هم نشان داده فيفا در اين زمينه وقتی رأيی صادر می‌كند آن را اجرا خواهد كرد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *