روند صعودی جابجایی کالا در بنادر هرمزگان/۸.۶ میلیون نفر سفر در مسیرهای دریایی ترابری شدند

15:34 - 31 شهريور 1396
کد خبر: ۳۵۱۳۰۷
دسته بندی: اقتصاد ، انرژی
مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان از جابجایی ۴۳ میلیون تن انواع کالا و ترابری ۸.۶ میلیون نفر سفر دریایی در کارنامه عملیاتی بنادر تجاری و مسافری این استان طی پنج ماه اخیر خبر داد.

به گزارش گروه اقتصاد ، اله مراد عفیفی پور ضمن ارائه گزارشی از عملکرد مجموعه کل بنادر استان هرمزگان طی پنج ماهه نخست سال ۹۶ اظهار کرد: طی این مدت، در مجموع ۴۳ میلیون و ۷۶۵ هزار و ۴۷۸ تن کالای نفتی و غیر نفتی در بنادر این استان تخلیه و بارگیری شد که ۳.۶درصد در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته افزایش عملیات داشته ایم.

وی با اشاره به افزایش هشت درصدی عملیات جابجایی کالای غیرنفتی در بنادر این استان، افزود: از مجموع عملیات انجام شده، ۲۸ میلیون و ۳۶۲ هزار و ۲۷۰ تن مربوط به کالاهای غیر نفتی و ۱۵ میلیون و ۴۰۳ هزار و ۲۰۸ تن به کالاهای نفتی اختصاص دارد.

افزایش ۱۲۰ درصدی ترانشیپ کالا


عفیفی پور اظهار داشت: طی پنج ماهه نخست سال جاری، بالغ بر يك ميليون و ۴۹۶ هزار و ۶۲۴ تن کالای غیرنفتی از طریق این بنادر ترانشیپ شد که ثبت رشد ۱۲۰ درصدی، نشانگر افزایش بيش از دو برابری این بخش از عملیات است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان در ادامه حجم صادرات کالاهای غیرنفتی از طریق بنادر تجاری این استان طی سال ۹۶ را ۱۵ میلیون و ۳۲۷ هزار و ۴۷۰ تن با رشد مثبت سه درصدی اعلام کرد.

وی از واردات ۴ میلیون و ۶۲۶ هزار و ۳۷۹ تن و کابوتاژ سه میلیون و ۵۲۶ هزار و ۵۰ تن از اینگونه کالاها خبر داد.

عفیفی پور همچنین از رشد ۳۲ درصدی ترانزیت سخن به میان آورد و افزود: طی این مدت، دو میلیون و ۵۲۵ هزار و ۳۵۸ تن انواع کالای غیر نفتی از طریق بنادر تجاری استان ترانزیت شد.

این مقام مسؤول حجم صادرات فرآورده های نفتی از ابتدای سال جاری تاکنون را ۶ میلیون و ۵۱ هزار و ۵۳ تن و کابوتاژ این گونه محموله ها را ۸ میلیون و ۶۷ هزار و ۳۹۰ تن اعلام کرد و گفت: طی این مدت، ۳۵ هزار تن از اینگونه کالاها ترانزیت و يك ميليون و ۲۴۹ هزار و ۷۳۹ تن از فرآورده های نفتی وارد شد.

وی با اشاره به فعالیت پیشرفته ترین بندر کانتینری کشور در مرکز استان هرمزگان، بیان کرد: طی این مدت، بالغ بر يك ميليون و ۱۵۷ هزار و ۷۹۰ TEU کانتینر در مجموعه بنادر این استان تخلیه و بارگیری شد که رشد ۳۴ درصدی را در این زمینه شاهد بودیم.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان تعداد شناورهای ورودی به بنادر تجاری این استان طی سال جاری را ۱۵ هزار و ۲۴۳ فروند اعلام کرد و افزود: از این میزان، دو هزار و۷۰ فروند کشتی بالای هزار تن و ۱۳ هزار و ۱۷۳ فروند از شناورهای پهلو گرفته در این بنادر، زیر هزار تن وزن داشته اند.

عفیفی پور همچنین جایگاه ویژه این استان به عنوان پایتخت مسافرت های دریایی ایران را یادآور شد و گفت: از آغاز سال جاری تا ابتدای شهريور ماه، ترابری ۸ میلیون و ۶۴۳ هزار و ۶۳ نفر سفر در بنادر مسافری این استان به ثبت رسید.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *