درخواست احاله پرونده کلاهبرداری میلیاردی فروش خودرو به دادسرای مرکز استان سیستان و بلوچستان

8:21 - 01 مهر 1396
کد خبر: ۳۵۱۲۷۶
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
دادستان زاهدان گفت: با توجه به حجم زیاد شکات پرونده کلاهبرداری میلیاردی فروش خودرو، به منظور تسریع در احقاق حقوق افراد طی نامه‌ای به دادستانی کل کشور تقاضای احاله پرونده به دادسرای مرکز استان سیستان و بلوچستان داده شده که هنوز پاسخ آن واصل نشده است.

پرونده کلاهبرداری میلیاردی حجت‌الاسلام و المسلمین موحدی راد دادستان عمومی و انقلاب مرکز سیستان و بلوچستان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه حقوقی و قضایی ، با اشاره به آخرین وضعیت پرونده کلاهبرداری میلیاردی فروش خودرو اظهار کرد: این پرونده 3 هزار شاکی در استان گلستان و 500 شاکی در استان سیستان و بلوچستان دارد که با توجه به حجم زیاد شکات گلستان و به منظور احقاق حقوق افراد پیشنهاد احاله پرونده به دادسرای مرکز استان  سیستان و بلوچستان داده شده است.

دادستان زاهدان خاطرنشان کرد: شهرستان سرباز از لحاظ کادر انتظامی و کادر قضایی ظرفیت کافی برای رسیدگی به پرونده را ندارد بنابراین طی نامه‎ای به دادستان کل کشور تقاضای احاله پرونده را کردیم که از طریق دیوان عالی کل کشور در این رابطه تصمیم‌گیری شود، ان‎شالله با احاله پرونده نظارت دقیق‌تر در رابطه با وضعیت شکات تعیین تکلیف خواهد شد.

گفتنی است؛ متهم تحت عنوان شرکت ثبت نام و فروش خودرو در برخی استان‎ها از جمله سیستان و بلوچستان، گلستان و تهران به کلاهبرداری اقدام کرده بود که در حوزه سیستان و بلوچستان 500شاکی و در استان گلستان بیش از ۳ هزار شاکی دارد.

شایان ذکر است؛ در امور کیفری، احاله پرونده از حوزه‌ای به حوزه دیگر یک استان به درخواست رئیس حوزه مبداء و موافقت شعبه اول دادگاه تجدیدنظر همان استان و از حوزه یک استان به استان دیگر به درخواست رئیس حوزه قضایی و موافقت دیوان عالی کشور صورت می‌گیرد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *